10 papusi cusute, crosetate, tricotate

Totul a inceput demult, tare demult, pe cand se potcovea puricele cu noua ocale de fier iar eu eram prin scoala primara. La ora de lucru manual, invatatoarei i-a venit stralucita idee sa ne puna sa coasem un “tislaifar”, adica pe o bucata de etamina noi urma sa insailam musculite din ata colorata si sa scoatem un prea frumos servet dreptunghiular numa’ bun de decorat casa. In cel mai scurt timp posibil, cred ca vreo 10 minute, mi-am dat seama ca nu-i de mine, m-am plictisit, apoi am inceput sa ma uit pe pereti, dupa care m-am pus pe tras de timp. Minunatia urma sa fie continuata in vacanta de iarna, cu chiu cu vai am bunghit un servet neterminat, pe care am cusut flori verzi cu frunze negre. Mie asa mi-a placut, doar ca invatoarei – o conformista! – nu i-a placut deloc si m-a pus sa-l refac, cu flori rosii si frunze verzi. Eu n-am vrut, ea s-a suparat, eu am plans, mama a venit la scoala, in final a ramas ca bunica, o femeie vestita pentru indemanarea ei, sa faca doua tislaifare, unul pentru mine, altul pentru “scoala” si tot asa pana cand am terminat stralucit clasa a 4a.
… si am trecut la sistemul cu profesori, fiecare era cu pasarica lui, profesoara de lucru manual vroia, nici mai mult, nici mai putin, sa ma invete cum se umbla cu croseta si cu andreaua, da’ cu mine nu i-a mers, am pacalit-o. Tema la franceza la schimb pentru o mostra lucrata in bob de orez, exercitiile la mate pentru una pe fata doua pe dos, la croseta am gasit un suflet milostiv, eu ii faceam compunerile la romana, fata imi croseta tot ce trebuia, nici macar nu ma interesa cum se numesc bucatelele de arta manuala. Reciproc avantajos, ea lua 10, eu la fel.
La liceu am scapat de teroare, nu mai era nimic de cusut, impletit, plictisit, serios ca m-am simtit eliberata. Am ramas cu o mare antipatie pentru astfel de activitati si cu admiratie pentru cele care le presteaza.
Mame, matusi sau bunici pricepute treceti la manufacturat papusi, personaje celebre de desene animate (le ofer cu dedicatie fetitelor din blogosfera, se stie care, ce simpatii are), actori si actrite sau papusi obisnuite, fara comentarii din partea mea, n-are rost sa ma bag unde nu ma pricep.

1.Miffy in rochita rosie

2. Pocoyo si prietenii

sau Pocoyo singur

3. Hello Kitty!

4. Smurf si Smurfette

5. Spiderman si Venom (pentru baietei)

6. Charlie Chaplin

7. Harry Potter

8. Papusa Waldorf folosita in pedagogia Waldorf, este traditional umpluta cu lana, trasaturile faciale sunt abia sugerate

9. Papusa din textil, pare usor de facut la masina

10. Matrioska, mama, doua fiice si un bebelus

4 thoughts on “10 papusi cusute, crosetate, tricotate

  1. vreau si eu sa invat cum se croseteaja o papusa si nu stiu de unde sa ma informez as dori si eu sa invat daco poate cineva sa ma ajute sami scrie si mie pe adresa valiraisayahoo.com va rog frumos va multumesc

  2. sunt o persoana cu handicap si am vazut pe net ca se pot face si papusi cu andrele si as dori si eu sa invat dar nam de unde stau mai mult in casa nu pot iesi si ma plictisesc va rog daca poate cineva sa ma ajute si pe mine sa invat sami trimita pe adresa lealearaisa..yahoo.com mai amanuntit cum se poateface o papusa va rog frumos larisa

    1. Buna! Daca te referi la papusa tricotata, eu nu stiu sa tricotez, dar probabil ca modelul se poate gasi pe net.
      Fetita mea a primit cadou un Pocoyo de la niste prieteni din Spania, pe net gasesti si la magazine englezesti, doar ca transportul este foarte scump

Lasă un răspuns

