Solutii bio pentru vara, carti si muzici (pe) alese, prajituri cu fructe

Publicat pe Actualizat pe

De folos

Sincera sa fiu, acum cativa ani nici nu ma gandeam ca un copil mic are nevoie de cosmetice. Si totusi, Eva are raftul ei in baie, pe care ma straduiesc sa existe numai produse cat mai sanatoase. Daca anul trecut am folosit crema pentru protectie solara Klorane si repelent pentru tantari de la Chicco, anul asta am trecut pe bio, pretul nu este cu mult mai mare, de fapt este cam la fel, iar eu stau linistita ca odorul nu mai absoarbe si prin piele tot felul de produse toxice.
Uleiul organic care protejeaza impotriva intepaturilor tantarilor, Mosimix de la Essential Care, miroase excelent, este in intregime organic (bio), se aplica usor si este foarte eficient, mai ales pentru noi, care traim intr-un oras invadat de tantari, anul asta nici cel putin nu s-au mai deranjat sa stropeasca cu ceva prafuri, macar asa in ochii nostri, cum mai aruncau in anii trecuti. Il folosesc si eu, ca si Eva, ma fac imediat dalmatian daca ma pisca tantarii.

Am rascolit tot internetul ca sa gasesc aceasta crema de protectie solara, cu FPS mai mare. Este rezistenta la apa, certificata Ecocert, deci organica in intregime, are miros placut, se foloseste in cantitati mici. Singurul punct slab ar fi ca se intinde un pic mai greu pe piele, mai ales la un copil nerabdator, care cum a auzit cuvantul afara, cum se infiinteaza la usa, doar in scutec, si trage de mama focului de clanta.

Frumos
Frumosul ne invadeaza vietile sub forma cartilor pentru copii, ilustrate excelent. Daca despre jucariile copilariei mele nu prea am amintiri, cred ca as fi in stare sa insir imediat cateva dintre cartile pe care mi-am inceput cariera de cititor: aia cu furnicile, aia cu magarusul, Capra cu trei iezi, etc. Cateva dintre preferatele Evei:

Carliont, mieluselul cel fricos, ilustrata de Tony Wolf, este preferata ei, un mielusel ramane sa se joace in curte cu ceilalti locatari ai unei ferme, dupa ce mama lui pleaca sa se tunda. Un punct forte sunt si ilustratiile cu gandaci, Evei ii plac gandaceii, ii gaseste prin parc, ii saluta, ii striga pe nume (gada, gada, gada) si cand plecam are grija sa-si ia la revedere de la ei..
Ce nu mi-a placut: textul este destul de tampitel sau poate doar prost tradus, in orice caz, mieluselul se duce la vacuta, care se joaca in noroi, dar nu vrea sa-si murdareasca blanita fiindca ceilalti nu se vor mai juca cu el. Hmmmm! Ce sa inteleaga un copil ca al meu, care adora tavalitul prin nisip?

Din seria „Apasa si asculta” avem animalele salbatice, tot nu reauseam sa fac nici ca leul, nici ca elefantul, ce sa mai spun de delfin. Ilustrata tot de Tony Wolf, cartea are cinci butoane care la apasare reproduc sunetele scoase de cateva animale salbatice. Mama si fiica nu i-au gasit nici un cusur.

Poate o sa radeti dar in acest moment animalul preferat al Evei este rata, cred ca nu a vrut sa se indeparteze de pinguinii din Happy Feet. Am actionat in consecinta si i-am cautat o carte cu rate, sau ba-ba, cum le numeste ea. „De-a v-ati ascunselea cu ratustele” are un singur punct forte, pe marginea fiecare pagini exista cate un disc rotitor, care actionat, aduce cate un animal nou in poveste. In rest, dezastru. Ilustratiile nu sunt cine stie ce, pagina mult prea incarcata, animale gen guzgan de apa, sobolanul de apa, chitcanul (clar! autorul este atras de sobolani!), basca, Titi, bobocul de rata pe care il cauta mama lui, este „alintat” la un moment dat cu „Obraznicatura! Las’ ca vezi tu ce pedeapsa o sa primesti”. Toate ca toate, dar Evei ii plac discurile rotitoare si nici ca-i pasa de invazia de sobolani din carte.
Dupa ce am citit de am obosit, merge un pic de muzica. Ii sunt recunoscatoare celei care se ocupa de proiectul Cutiutelor muzicale, fara ele nu ar fi existat muzica pentru copii in limba romana, dar unele versuri sunt de-a dreptul enervante si fara sens,(vezi motanul care cauta in gunoi, brusc are x pisoi, apoi il calca masina), iar altele sunt cantate prost.
Sooo, votam cu Zecchino d’oro, un concurs atat de vechi, incat imi aduc si eu aminte de corurile de copii participante. Le vedeam la televiziunea bulgara, in timp ce la noi erau coruri de pionieri aliniati la dunga, cantand organizat si tern, micutii italieni pareau ca se joaca in timp ce cantau, zambeau adevarat si aveau fetele invadate de bucurie.

La minutul de cultura avem Symfollies, un serial belgian de pe Minimax care prezinta minunata lume a muzicii clasice si aventurile familiei viorilor. „Ideea de baza a seriei „Symfollies” este aceea de a familiariza copiii cu sunetele muzicii clasice, intr-un mod cat mai placut si mai facil pentru acestia. Symfollies este foarte deschis si foarte accesibil celor mici, si chiar intregii familii. Copiii sunt fascinati de animatie, auzind acordurile muzicii clasice in acelasi timp. Fara sa realizeze, ei intra astfel in contact cu sunetele si melodiile acestui gen muzical si incep sa prinda si sa iubeasca muzica clasica” (sursa:port.ro).

Eva a descoperit singura acest serial de animatie, devenea brusc atenta la televizor, ea care ignora de obicei Minimaxul, se vede ca are gusturi bune, ceea ce nu inseamna ca nu da din cap a dans cand aude urlete de manele izbucnind din vreo masina.
Gustos
Pandispan cu fructe
7 oua
7 linguri zahar brun
7 linguri ulei
7 linguri faina
bicarbonat stins
vanilie
fructe (caise si visine in cazul nostru)

Se bat albusurile spuma cu zaharul, se adauga galbenusurile, apoi restul ingredientelor. Se toarna in tava unsa si tapetata si se pun fructele deasupra. Se coace si se serveste in parc alaturi de cateva fructe, tot e sezonul lor.

2 gânduri despre „Solutii bio pentru vara, carti si muzici (pe) alese, prajituri cu fructe

    cojocarii a spus:
    18 Martie 2011 la 12:20 AM

    inca nu ajunsesem sa caut astfel de produse, dar recomandarile tale sunt mai mult decat binevenite. Le voi cauta in magazine/farmacii.

      adra_bell a răspuns:
      18 Martie 2011 la 7:34 AM

      sa stii ca sunt cele mai bune, postarea e scrisa acum doi ani, dar noi tot la Mosimix si eco-cosmetics am ramas. Cand am incercat altceva a fost muuult, mult mai jos calitativ.
      Iar de carte ti-am scris intr-un comment la tine pe blog

Lasă un răspuns

