Duminicale, de oras sau de sat

Publicat pe Actualizat pe

Niciodata nu mi-a placut duminica, am vazut-o mereu ca pe o zi molesitoare, prea calduroasa, plictisitoare, vine lunea, si mai plictisitor, dar macar are nerv.

In mod surprinzator, duminica sunt multe magazine deschise in Giurgiu, regula fiind „inutili si la dispozitia dumneavoastra”. Daca tocmai v-ati hotarat sa cumparati gresie si faianta, pantofi urati la mari reduceri, veniti, veniti, e deschis pana pe la 8 seara. Frumusetea aia de manechin nu le intrece pe vanzatoare.

Eu cred ca marinelu’ asta e casatorit cu frumoasa din poza de sus si aici e la munca, in port. Macar el are ce face, restul concetatenilor stau pe banci (curul infipt in banca si spartul de seminte sunt sporturi patentate locale)
Portul din imaginatia mea difera total de actualul, restaurantele plutitoare au luat locul pontoanelor pe care accesul este interzis, barcutele care se fataie in sus si in jos pe apa au detronat de mult slepurile si impingatoarele, mai stiu eu ce sporturi nautice cu vele, cu vasle s-ar putea practica, turistii vestici si pensionari coboara la cheltuit bani in loc sa stea pe vasul lor ancorat la mal, sorbindu-si berile si holbandu-se la poporul asta straniu, static si spargator de seminte

Si la sat duminica curge la fel, doar ca aici nu se mananca asa multe seminte. Ce ma ingrozeste pe mine e ca oamenii astia din poza imi pareau la fel de batrani si cand eram eu copil.

Zilele curg egal, ca in fiecare seara vacile se intorc placide de la pascut, fiecare isi stie drumul, se desparte demna de cireada si se propteste in fata portii. Din cand in cand scoate cate un muuuuu calm, pana vine cineva sa-i deschida.

Nu sunt o mare admiratoare a satului romanesc (vorbesc de fapt de sudul Romaniei, nu stiu de restul, nu cunosc si nici chef sa aprofundez problema nu prea am), n-am observat sa se fi schimbat mare lucru de la Revolutie incoace. Evident fiecare casa are acum telefon fix sau mobil si cablu Tv, daca sunt copii plecati la munca prin tari straine se mai renoveaza, se mai pune un gard, cam atat. Se bea la fel de vartos incepand cu prima ora a diminetii, se munceste la fel ca acum 100 de ani, seara se bate nevasta si/sau copii.

Un gând despre „Duminicale, de oras sau de sat

    luckyrock a spus:
    24 Ianuarie 2011 la 7:09 PM

    nu, nu, nu! frumusetea aia de manechin e nevasta lui Hellboy!:))

    foarte sugestiva fotografia facuta in sat [cu oamenii stand in fata portilor], foarte!=D>

Lasă un răspuns

