Balcic

Publicat pe Actualizat pe

Iesim din Romania pentru o dupa-amiaza cu intentia de a vedea ceva din litoralul bulgaresc. Mult-laudatul litoral bulgaresc. Inceputul arata bine…..

…dar se continua prost. Soseaua este incredibil de stricata chiar si pentru un roman, obisnuit cu greul, doar in apropierea vamii vedem un indicator spre Balcic, aproximativ 60 de kilometri, urmatorul il vom gasi abia la intrarea in oras. Trecem printr-un peisaj dezolant, mi se pare mie, soseaua se indeparteaza din ce in ce mai tare de tarmul marii, daca de-a lungul litoralului romanesc am avut pasaje in care mers bara la bara, aici sunt foarte putine masini in trafic, iar daca le-am scoate pe cele romanesti ar mai ramane cateva destul de vechi cu numar de Bulgaria si multe carute.
Din fericire ne apropiem de Balcic, din ce am vazut pana acum n-am mari asteptari, facem la stanga, se vad niste blocuri comuniste vai mama lor, cam injur in gand inclinatia asta a noastra spre aventura, dar hei, lasa ca macar este castelul reginei acolo, ceva-ceva tot e de vazut.
Ajungem pe coama unui deal si – bang! – Balcicul este la picioarele noastre si este splendid, un amestec de balcanic cu mediteraneean, cladiri patinate, strazi pietruite femecatoare, multe flori, demonul patriotismului, un concept in care de altfel nu cred, imi sopteste reinviat „mare pacat ca Romania l-a pierdut si p-asta”.



Coboram pe faleza, multe barci, restaurante – cam asa as vedea eu portul Giurgiu – plin de turisti, niste copii isi picteaza singuri statuetele, cumparam jucarii frumoase made in Bulgaria, baclava si turkish delight, Eva incepe sa oboseasca, nu se vede castelul, nu sunt indicatoare (asta e valabil pentru toata Bulgaria), hotaram sa ne intoarcem spre masina, o sa revenim la Balcic in septembrie.


Momentele mele
Opresc un cuplu de tineri romani si ii intreb daca stiu unde este castelul. El imi explica foarte volubil si aproape tipand ca trebuie sa mergem pana la capatul falezei.
– Nu se poate ajunge cu masina?
– Ba da! imi raspunde tanarul, dar numai taranii merg cu masina pe faleza

– Nu vreau sa merg cu masina pe faleza! intaresc rece, nehotarata daca omul a intentionat sa ma jigneasca sau asa e el, pur si simplu. Intreb daca exista si un drum pe care se poate merge cu masina
– Aaa, sigur ca exista, dar e mai bine pe faleza, pe jos, este chiar la capatul falezei
Ii spun ca am copil mic, abia ne-am intors de pe faleza, nu mai rezista la inca o plimbare, si intreb pe unde e drumul care ajunge pana la castel
Imi explica tipand la fel de volubil si la sfarsit adauga sa nu ne asteptam sa parcam chiar in curtea castelului.
In injur indelung si porcos in gand, ii spun ca nu intentionam sa ramanem acolo peste noapte, ii multumesc si imi iau la revedere in limba anti-romanismului de pretutindeni

2 gânduri despre „Balcic

    luckyrock a spus:
    24 Ianuarie 2011 la 7:18 PM

    nu e Grecia, dar nici Romania, undeva intre cele doua „lumi”.

    ati ajuns la castel pana la urma?

      adra_bell a răspuns:
      24 Ianuarie 2011 la 10:38 PM

      nu, atunci nu. Am ajuns anul urmator

Lasă un răspuns

