Alaptatul afara

Publicat pe Actualizat pe

Cred ca termenul de alaptat in public nu este potrivit, mie imi sugereaza o scena, multi spectatori curiosi, unii dau cu huo, alti aplauda a bravo.

Am avut surprinderea ca, pe un blog, alaptatul afara sa fie comparat cu scobitul intre dinti, nu m-a suparat deloc, stiu ce gandeam eu inainte sa fiu mama. Gravida fiind, m-am oprit pe strada sa vorbesc cu doua mame insotite de copii, tancii se jucau in spatele bancii, adunau frunze, unul dintre ei a venit, a tras-o pe ma-sa de tricou, fata a scos sanul, nu, nu era sa intru in soc, am avut totusi o reactie de jena, imi venea sa ma fac paravan, m-am uitat in jur convinsa ca toata lumea se holbeaza, da’ de unde, nicio privire atintita, am plecat interogandu-ma daca am sa fac si eu asa, tindeam spre 80% ca nu.
Si a venit Eva, mica, mancacioasa si foarte poruncitoare. Vroia sa manance la juma’ de ora, intai mustacea a foame, apoi scotea sunete de nemultumire, scancea pana dadea in tipat. Tipatul infometat al propriului prunc e ceva ce o mama nu poate suporta, te rascoleste, iti ridica toate instinctele in pozitie de drepti si le pune sa marsaluiasca. Afara nu alaptam, era iarna, dar a venit primavara si m-am trezit in situatia fie de a sta foarte putin afara, fie de a introduce biberon. Biberon, pentru atata lucru? Pana la urma ce se vede dintr-un san oferit unui copil? O bucatica de piele, de multe ori mult mai mica si mai pudic acoperita decat se vede dintr-un decolteu oferit cu generozitate privirilor trecatorilor.
Am alaptat afara pana a facut Eva 8-9 luni, in parcuri, in magazine, pe aceeasi plaja pe care am facut topless cu cativa ani in urma, am avut parte de multe priviri aprobatoare si induiosate, de cateva dezaprobatoare si de una singura oripilata. O domnisoara insotita de un barbat in varsta, s-a oprit, mi-a aruncat o privire lunga, s-a indignat cu voce tare incercand sa atraga aprobarea celor din jur. Barbatul in varsta a tras-o de mana si s-au indepartat, el certand-o, ea protestand. Sa-si faca o pancarta data viitoare, nu mi-a pasat, ma interesa doar ca Eva sa nu sufere de foame. Nu, sa stiti ca un copil mic nu poate astepta, nu-i poti spune: fii ingaduitor, asteapta si tu o jumatate de ora, o sa mananci in curand, doar nu vrei sa o superi pe doamna asta, pe ea o oripileaza nu vederea unui san (cum am spus, nu se vede, se ghiceste mai mult), ci ideea ca si tu ai dreptul sa mananci aici asa cum si ea musca din hot-dog
Alaptatul ofera o mare libertate de miscare, nu lasati pe nimeni sa va ingradeasca aceasta libertate.

Un gând despre „Alaptatul afara

    luckyrock a spus:
    24 Ianuarie 2011 la 8:22 PM

    mi-am adus aminte de vorbele unei doctorite: „renuntati la alaptat dupa varsta de 1 an, acum ii puteti da copilului si sarmale [da??], la 1 an copilasul are constiinta de sine si, cand vrea sanul, nu il cere de foame”. [stiam eu ca-s niste rasfatati copiii astia mici care nici sa vorbeasca nu stiu!]

    alaptatul in public este legal. cui nu-i place, sa nu se uite.

Lasă un răspuns

