Jucaria perfecta, 1-3 ani

Publicat pe Actualizat pe

 Jucaria trebuie sa faca doar 10% din joc, restul de 90% il face copilul. Am cautat jucaria perfecta si am gasit cateva care ar corespunde cerintelor noastre, jucarii pentru copii intre 1-3 ani, ba chiar si peste aceasta varsta. Pe unele le avem, altele nu se gasesc in Romania, iar altele sunt in curs de adoptie. Toate cele de mai jos au castigat tot felul de premii, caci anual jucariile intra in competitie, iar cele mai bune sunt premiate de parinti sau de copii. Iar aici, cele mai bune jucarii ale tuturor timpurilor, o pledoarie pentru simplitate si imaginatie. Si sunt absolut gratuite.

1. Antemergator eco

Din lemn, cu xilofon, surub, bile, sortator de forme (sortatul  o crizeaza instant pe Eva), fotografia spune totul, mai ales ca am pierdut linkul. Anul trecut, pe vremea asta impingea si Eva la un antemergator, mult mai modest, dar a fost o jucarie foarte utila

2. Placa de balans cu labirint

Aceasta este varianta junior, pentru copii sub 5 ani, a unei jucarii foarte interesante, mi-a lua si eu varianta senior. Trebuie doar sa-ti mentii echilibrul si coordonarea in timp ce niste bile din lemn colorate parcurg un labirint.
De altfel, pentru beneficiile sale neurologice, jucaria este folosite si in terapiile ADHD sau pentru recuperari fizice. Placa este din lemn de mesteacan, cu suprafata antialunecare

3. Caramizile uriase

Ceva mai simplu nici ca se putea, 16 caramizi usoare de construit castele pentru printese, fortarete cavaleresti si case pentru papusi. Cu dimensiuni bine calculate de 12″x6″x3″  ajuta copilul sa inteleaga conceptele de egal sau fractie inainte chiar de conceptul de numar. Sunt usoare, deci nu-i o problema daca-i cade constructia in cap. Exista seturi cu si mai multe caramizi uriase sau se pot face acasa din cutii de pantofi, doar ca eu nu am 16 cutii de pantofi.

4. Bilibos

Dupa ce am intins rufele la uscat am lasat un lighean mic, de plastic in casa. Eva s-a jucat cu mult entuziasm, minute bune, probabil si ligheanul asta mai fistichiu i-ar place. Sa se roteasca cu el, sa se ascunda sub el ca o testoasa sub carapace, sa se legena, sa adune toate bilele raspandite prin casa. Se poate folosi si pe zapada, pe apa, la nisip. Smecherie elvetiana, ce mai!

5.Cuburi de lemn

Bunicul meu a fost tamplar, era o mare placere sa ma joc langa abric, adunam bucatelele din lemn cu miros proaspat, imi puteam reinnoi stocul oricand. Cuburile din imagine sunt cu bataie lunga, Eva le aseaza sub forma de turn sau de tren, dar fetele inscriptionata cu cifre, litere, semne matematice, animale vor fi folositoare pana tarziu, prin clasa a II-a.

6. Setul magnetic pentru constructii

Varianta jumbo, pentru copii mici, elimina riscul inghitirii pieselor. Numai imaginatia poate limita numarul de constructii posibile cu acest set si in plus, sunt magneti. Cui nu-i plac magnetii?!

7.Cutia cu nisip

Un pic de joaca specifica vacantelor la mare, chiar daca afara ploua, bate vantul si e cenusiu. Jucariile sunt incluse,  insa dupa ce copilul a risipit tot nisipul prin casa, va trebui sa cumparati nicip separat. Banuiesc ca se poate folosi si nisipul destinat pisicii.

8. Choo-choo!

Un trenulet din lemn, cu sine care urca si coboara, poduri si cateva figurine, infrastructura se poate imbogati ori de cate ori aveti chef cu noi si noi piese. Bani sa fie si spatiu pentru intins sinele.

9. Sevalet pentru talentati

Pe o parte tabla pentru creta, pe cealalta tabla magnetica pe care se pot pune magneti, se poate scrie cu carioca, sau se aseaza o foaie de hartie/panza si se creeaza opere de arta cu acuarela.

10.Imbraca-ma!

O figurina gen fetita/printesa/ ursulet care vine cu o garderoba impresionanta. Hainutele se ataseaza magnetic, se pot crea diverse combinatii gen cizme la rochita de plaja, caciula si sandale, etc. O jucarie mai potrivita pentru fetite decat pentru baieti

2 gânduri despre „Jucaria perfecta, 1-3 ani

    cristina miron a spus:
    9 Februarie 2015 la 10:56 AM

    Doresc sa cumpar pentru gradinita caramizi plastic mari pentru construit.

      adra_bell a răspuns:
      10 Februarie 2015 la 10:36 PM

      imi pare rau, asta e o postare tare veche, nu mai stiu pe unde se gaseau cuburile uriase. Dar pot sa va spun ca eu le-am facut copiilor cuburi f mare din polistiren expandat cumparat de la magazin de materiale constructii. Taiat pe dimensiuni, se taie f usor si imbracat in autocolant. Erau si usoare, nu se puteau rani cu ele.

Lasă un răspuns

