Passetyme with gude companye

Publicat pe Actualizat pe

Passetyme with gude companye
I love, and shall until I dye.
Gruch who wyll, but none deny
So God be pleeyd, thus lyfe wyll I.
For my pastaunce:
Hunt, syng, and daunce,
My hert ys sett!
All gudely sport,
Fore my comfort,
Who shall me lett?
Youth wyll have nedes dalyaunce,
Of gude or yll some pastaunce
Companye me thynketh them best
All thouts and fansyes to dygest.
For ydleness,
Ys chef mastres
Of vyces all:
Than who can say,
But myrth and play
Ys best of all?
Companye with honeste,
Ys vertu, vyce to flee.
Companye ys gude or yll
But ev’ry man hath hys frewylle.
The best ensyue,
The worst eschew,
My mynd shall be:
Vertue to use,
Vyce to refuse,
Thus shall I use me!

Ce m-a apucat? Saptamana trecuta m-am uitat la primele doua sezoane din The Tudors, e drept ca am cam derulat pe scenele violente (nu si pe cele de sex:D), dar per ansamblu, filmul mi-a placut, e cam de nota 7. Dupa aceea, m-a impins curiozitatea sa vad ce s-a intamplat, cu adevarat, sub domnia lui Henry al VIII-lea si am constatat, cu surprindere, ca filmul este destul de corect din punct de vedere istoric. Apoi am gasit acest cantec, pe care-l stiam de la Jethro Tull, si am aflat ca este compus chiar de decapitatorul rege, cel cu 6 neveste, dar si un protector al artelor.

Mi se pare grozav ca un rege a scris un cantec, care dupa 500 de ani, inca se bucura de succes

5 gânduri despre „Passetyme with gude companye

    Danae a spus:
    1 Martie 2010 la 2:35 PM

    Si mie-mi place THE TUDORS. Abia astept luna asta sau urmatoarea ultimul sezon. Desigur, ma topesc dupa Jonathan Rhys-Meyers…

    adelamaria a spus:
    1 Martie 2010 la 3:01 PM

    Ce chestie inedita! 🙂 Habar n-aveam…Ma uit si eu la serial, din doi in doi, asa…Nu pot sa zic ca-mi place eroul principal in mod deosebit, dar imi place tipa care o joaca pe Anne Boylen 🙂

    Ralu' a spus:
    1 Martie 2010 la 3:21 PM

    Blackmore's night :xLa Tudors am vazut doar reclama si nu m-a atras deloc. Poate incerc, totusi, desi n-am chef de scene violente, poate daca mi le deruleaza cineva inainte sa apuc sa vad ceva :))) (de alea de sex nu zic :)) ).

    adra_bell a spus:
    1 Martie 2010 la 3:23 PM

    Dana, in aprilie apare ultimul sezon. Eu nu l-am vazut inca pe al treilea, trebuie sa gasesc subtitrarea.Ana, nici mie nu-mi place JRM in mod deosebit, din cauza ochilor:)), desi e mare sex-simbol in Irlanda. Totusi sunt oameni frumosi in film. Aaa, si mi se pare ca Anne Bolyen e cam superficial descrisa, din ce am citit nu a fost deloc doar o tarfa dornica sa parvina

    adra_bell a spus:
    1 Martie 2010 la 6:46 PM

    Ralu, eu sunt cam mironosita, inchid ochii la fazele violente, aici sunt si bine filmate, asa ca nu vreau sa visez urat. Hmmm, eu zic ca merita filmul, mai ales primul sezon

Lasă un răspuns

