Leapsa cu jucarii

Publicat pe Actualizat pe

Am o leapsa de la Petronela-abramburika, despre jucariile din copilaria mea. Probabil ca va asteptati sa urmeze o postare cu papusi. Gresit! Nu m-am jucat cu papusi, decat ocazional, mai ales in vacante, cand stateam pe la bunici si venea si verisoara Alina, cu jucariile ei fandosite si plictisitoare, papusele, dulapioare, aragaz, seturi de cescute si alte miniaturi. Am avut papusi  Aradeanca, asa se purta pe vremea aceea, mai mici si mai mari, cele mari plangeau cand le intorceam cu spatele, mi se parea logic sa le desfac sa vad de ce si cum plang, cele mici erau din cauciuc si suportau excelent injectiile cu spini de trandafir.

Cand stateam singura la bunica, ma jucam cu o perie de haine, ii pusesem si nume si dormeam cu ea in pat. Induiosata, bunica s-a dus la magazinul universal – chiar asa se numea dugheana din sat – si mi-a cumparat o papusa ieftina, cu fata pictata. Peria a fost pusa la locul ei si papusa a fost culcata langa mine. Imi aduc aminte de acea papusa, era foarte rea, m-a zgariat si m-a batut toata noaptea,  dar a doua zi, dis-de-dimineata, am luat masuri drastice si am ingropat-o,  fara fast,  la radacina  unei tomate, si am continuat sa umblu cu peria de haine in brate – ma tot chinui sa-mi amintesc cum se numea. Intrebata de soarta papusii, am explicat ca a fost cam dura dar bine-meritata. Lucky me, parintii erau destul de relaxati pe vremea aceea, nu stateau pe net sa citeasca despre autism si ADHD, asa ca in loc de psiholog si/sau medicamente, am fost tratata in continuare cu delicioasele  placinte cu mere ale bunicii si toata lumea a facut haz de patania papusii.

Am amintiri destul de vagi despre jucarii, parca sa zic ca pe timpul iernii ma jucam cu niste figurine mici cu indieni si calareti, mai vii sunt cele despre jocuri, am mai scris aici, intre timp am gasit fotografii cu titirobilul si cu un alt joc logic, am fost foarte mandra cand am reusit sa-l duc la bun sfarsit.

Foto: http://www.muzeuljucariilor.ro

Nu stiu sigur daca s-a pastrat vreo jucarie, probabil ca nu, eram destul de stricatoare, mi se spunea mereu „gata? i-ai mancat capul si asteia?”, intrebare retorica si absolut nedreapta, nu le stricam intentionat ci ca sa vad ce au inauntru.

Cea mai dorita jucarie a fost un catel chinezesc, apartinea matusii mele, cea care avea si ceas cu cuc – extraordinar de rapid era cucul ala, mereu il pandeam sa-l prind si niciodata n-am reusit!  Sora tatalui meu avea o casa magica,  colectiona sprayuri, gume si bomboane dar nimic nu intrecea catelul ala, il intorceai cu o cheita iar el latra si se invartea cu o gheata in bot. Dupa ce l-am capatat, l-am sectionat frumos, i-am scos umplutura si…nu mai imi amintesc ce avea inauntru.

Daca regret vreo jucarie? Nu, niciuna, desi mai spre vara am sa fac o incursiune prin podul casei, poate gasesc ceva supravietuitori. Cu mai mult drag imi aduc aminte de mingi, palete de tenis, jocul „de-a urmarirea”  inventat de noi, (un fel de-a v-ati ascunselea, combinat cu „prinsa” si cu urcatul prin copaci),  de bicicleta mea albastra cu roti ajutatoare si de zeci de carti fascinante cu tot felul de povesti, peste care domnea the best, „Cipi, acest pitic urias”. Wow, daca as fi avut jucaria asta….


As fi curioasa sa citesc despre mai multe jucarii vintage la Andreea, Sophie si Roxana

8 gânduri despre „Leapsa cu jucarii

    abramburika a spus:
    24 Aprilie 2010 la 2:31 PM

    Hahahaaa .. deci si tu, ca Amira (lumea lui Guguluff), Terminator al papusilor. Da’ chiar sadica, auzi … cu inmormantare cu tot. Mi-am imaginat eu cand ai zis ca o sa am o surpriza, erai genul baietoi. Se vede ca de aia te-ai apucat tu acum de studiat papusile … o fi vreo remuscare ceva?

      adra_bell a răspuns:
      24 Aprilie 2010 la 5:31 PM

      Razbunarea papusii ingropate de vie a fost sa scriu 100 de postari a cate 10 papusi. Aoleu, cate mai am….:))

    adelamaria a spus:
    25 Aprilie 2010 la 9:25 AM

    O, Doamne! Jocul ala logic cu cifre si cubul rubik m-au chinuit rau de tot! N-am reusit niciodata sa le fac 😦 Nici acum nu pot si nici nu-mi place!…Ma complexau teribil! 😀

      adra_bell a răspuns:
      25 Aprilie 2010 la 9:35 AM

      Cub Rubik n-am avut, am incercat sa-l fac cand aveam vreo 25 de ani si n-am reusit:D M. l-a facut, intai pe hartie:O, apoi mi-a spus ca sunt niste scheme logice lol. Apoi l-am facut si eu dupa propria mea schema, l-am desfacut in bucati si l-am asamblat frumusel pe culori:)), deci nu esti singura. Dar sa vezi ce m-am mai chinuit cand tot M mi-a adus un joc pt copii „Furnicuta cea isteata”, sau asa ceva. Greu-greu dar pana la urma am reusit, era ceva de genul intre 8-12 ani, mai aveam putin si ajungeam ca politistul din banc:)

    Draw For Joy a spus:
    26 Aprilie 2010 la 12:28 PM

    Ha ha! A fost tare povestea papusii ingropate la radacina tomatei.
    Si eu distrugeam papusile, si impreuna cu sora mea le faceam operatii chirurgicale, le scoteam ochii si le desenam pe corp cu cariocile dupa ce le rupeam hainele de pe ele.
    E super sa iti aduci aminte de lucrurile astea 🙂

      adra_bell a răspuns:
      27 Aprilie 2010 la 7:09 AM

      Roxana, nu cred ca le desenam, doar le dezmembram. Imi aduc aminte de 3 papusi mari Aradeanca, probabil dupa aia au renuntat sa-mi mai cumpere, cred ca erau destul de scumpe

    ayandari a spus:
    26 Aprilie 2010 la 8:35 PM

    Geez, am lesinat de ras! Frate tu esti cu mult mai sadica ca mine, eu doar le distrugeam, le incizam dar nu le si ingropam.Iti imaginezi sa ne fi cunoscut in copilarie ce tandem faceam?Boney & Clyde erau mici copii pe langa noi.Esti fenomenal de haioasa, desi nu comentez, te citesc cu mare drag! o seara faina!

      adra_bell a răspuns:
      27 Aprilie 2010 la 7:11 AM

      he, he, mersi, cine stie ce echipa de terminatori am fi facut:)) Eva e p-aproape de perioada curiozitatii, ieri a dezmembrat un cub, facut de mine, era curioasa sa vada ce e inauntru:D Am lasat-o si am fost mandra de ea:))

Lasă un răspuns

