Padurea martianului

Publicat pe Actualizat pe

In tineretile mele obisnuiam sa citesc SF-uri, mai putin romane si mai mult proza scurta. Printre altele, mi-a ramas in minte o nuvela, posibil sa fie Asimov, in care era vorba despre o intalnire dintre un martian si un pamantean. Pamanteanul il caineaza pe martian: eu pot vedea, ochii mei percep culori minunate, pot mirosi, aromele din jurul meu sunt imbietoare, pot gusta mancaruri delicioase, iar muzica….imi pare rau pentru tine ca nu stii ce e muzica, as vrea sa-ti pot imprumuta oricare din simturile mele, macar pentru un sfert de ora. Martianului ii pare rau ca nu poate simti pamanteste si ii spune omului ca el are un singur simt. Unul? se mira acesta, pffff! te compatimesc din inima. Extraterestrului ii scapa porumbelul, cum ca i-ar putea arata cum simte el cu amaratul lui de simt, dar doar pentru un sfert de ora, dar mai bine lasa, in fond n-am voie sa fac asta. Pamanteanul insista si devine martian pentru un sfert de ora, cel mai minunat din viata lui, unicul organ senzorial al martianului vedea, mirosea, auzea si gusta mai mult decat ochii, urechile, nasul si gura omului. Cand sfertul de ora a trecut, omul a simtit ca ramane in intuneric si liniste totala, iar aceasta experienta l-a lasat nefericit pe viata.
Mi-am adus aminte de nuvela aceasta la plimbarea de azi, cu diferenta ca ora petrecuta in padure m-a facut sa ma simt mai mult decat bine. In jurul meu, era un spectacol mic de mirosuri de iarba uda dupa ploaiea de ieri, flori dulci de salcam, zumzet de albine si zbor zapacit de fluture, cantec de pasarele si culori magnifice. Ca si omul din nuvela, am reusit sa pastrez doar culorile.

Am ramas cu impresia ca aceasta ultima floare mi-a iesit in cale ca dar pentru o zi speciala. O fi mac, dar e alba. Exista maci albi(nosi)? La multi ani (de casatorie) noua!

23 de gânduri despre „Padurea martianului

    abramburika a spus:
    10 Mai 2010 la 2:04 PM

    Aaaa, deci si pt. voi e o zi speciala azi! Sa imbatraniti frumos impreuna, la multi ani! Fotografiile sunt superbe!!

    Ami a spus:
    10 Mai 2010 la 2:05 PM

    :):) La mai multi! Sa fiti sanatosi!
    Ciudatel mac…

    roxana a spus:
    10 Mai 2010 la 4:43 PM

    La multi ani, venim si noi pe 12!
    Poze a la Adra, adica facute c-un simt unic, cel de martiana…te imbratisez!

    maci albi, hm…, asta se prea poate prin lumile asimoviene…numai sufletele frumoase ii gasesc!

    ralu' a spus:
    10 Mai 2010 la 4:56 PM

    Exista maci albi. Asta v-o fi iesit in cale tocmai pentru a va ura la multi ani. La multi ani deci 🙂
    Fain cum va tot plimbati voi, noi suntem mai greu de urnit pe distante mici 😀

    Cristina a spus:
    10 Mai 2010 la 5:11 PM

    La multi ani! Sa va iubiti pana la adanci batraneti!

    mariana a spus:
    10 Mai 2010 la 7:58 PM

    la cat mai multe primaveri atat de frumoase pe care le meriti si meritati toti ai familiei! Imbratisari

    Andreea a spus:
    10 Mai 2010 la 8:57 PM

    La multi ani!!!!Frumoase pozele….

    alina downunder a spus:
    11 Mai 2010 la 1:34 AM

    la multi ani plini cu zile cel putin la fel de frumoase ca aceea cu macul alb si salcamii!!
    ps am si eu problema asta. cum as putea incapsula amintirile frumoase, cu tot cu mirosuri si adieri, intr-o fotografie.

    adelamaria a spus:
    11 Mai 2010 la 7:08 AM

    La multi ani de casatorie inainte! Sa fie la fel de impliniti ca si cei de pana acum! Fotografiile sunt superbe, iar macul alb…o minune! Va invidiez! Noi nu stim sa gasim locuri din astea…:((

    Cristian a spus:
    11 Mai 2010 la 8:18 AM

    LA MUUUUUUUUUULTI ANI !!!!!!!!
    <:-p

    ceska777 a spus:
    11 Mai 2010 la 11:04 AM

    O fi un mac albinos? :-))))
    La multi ani casniciei voastre si familiei!
    Zau ca imi vine sa fac macul alb tablou! POt?

    adra_bell a răspuns:
    11 Mai 2010 la 11:43 AM

    Multumesc tuturor pentru urari! Deci, a ramas ca e mac alb!
    Ralu, voi stati la curte, noi trebuie sa scoatem copilul la aer, in parc sau aiurea. Parcuri nu prea sunt in Giurgiu, doar doua au locuri de joaca pentru copii, si alea-s puse in plin soare
    Alina, da, da, si sunetele sa fie prinse in foto.
    Franceska, sigur ca poti, doar ca fotografia de pe blog are o rezolutie asa de mica, incat faci cel mult un timbru din ea

    Vasari a spus:
    11 Mai 2010 la 11:51 AM

    La multi ani ! 🙂

    GERMINA a spus:
    11 Mai 2010 la 12:15 PM

    La multi ani mami! Sa fiti sanatosi si norocosi si sa va bucurati unul de altul!
    Si sa stii ca din fotografiile tale se simte si mirosul salcamilor, si adie parca si vantul, iar daca ma uit mai bine parca va ridica un pic de aripi.
    Si mi te inchipui stand in iarba si cautand unghiul potrivit sa prinzi macul in albastrul senin. Stiu, e posibil sa-l fi tinut in mana. Dar eu asa te vad…

      adra_bell a răspuns:
      11 Mai 2010 la 12:24 PM

      Luminita, asa am stat. Nu l-am rupt, era mult prea frumos, apoi stiu ca macii se ofilesc foarte repede. Intr-o imagine haioasa sunt eu stand in iarba uda si incercand sa focalizez pe picaturile minuscule de apa:))

    salmi a spus:
    12 Mai 2010 la 9:41 AM

    Multi multi ani sa va aveti de acum incolo!

    Frumos, frumos de tot…e vara deja la voi daca au aparut macii! Noi inca steptam primavara si uite ca e mijloc de mai…

    Macul acela e o mutatie genetica :). Sunt sigura!

      adra_bell a răspuns:
      12 Mai 2010 la 8:53 PM

      E vara de cateva zile. Si eu cred ca e un albinos. Multumesc pentru urari:)

    Paula a spus:
    12 Mai 2010 la 11:15 AM

    ce frumos…
    La multi ani cu sanatate, fericire si muuulta dragoste!

    luckyrock a spus:
    26 Ianuarie 2011 la 7:55 AM

    ai pastrat doar culorile, dar se simte parfumul florilor de salcam si se aude fosnetul frunzelor.
    privesc fotografiile si am impresia ca palmele mi se uda de la roua ierbii si ca aud niste glasuri vesele…
    tocmai am citit o poveste magnifica de sfarsit de primavara. sa mai „scrii”…

      adra_bell a răspuns:
      27 Ianuarie 2011 la 4:13 AM

      sa mai vina primavara ca pe gerul asta ingheata si mama aparatului

    luckyrock a spus:
    27 Ianuarie 2011 la 4:30 AM

    hahaha incercam si io sa fiu poiata, visatoare, romantica alea alea, si tu mi-ai retezat tot elanul.

    involuntar sau nu, pe mine m-ai cucerit cu stilul tau pragmatic.:))

    dialog:

    luckyrock „eu vad flori si zane si unicorni…”
    adra_bell „mie mi-au inghetat picioarele ca dracu’, hai acasa”

    :))))

Lasă un răspuns

