Tu cati fluturi ai in palarie?

Publicat pe Actualizat pe

Ca sa nu mai raceasca si a 4-a oara in numai doua luni, am pus la cale un program distractiv-educativ, de  lucru manual si de arta efemera pentru little miss.

Partea 1. Mergem la padurea X unde este rezervatie de caprioare.
N-am gasit nici urma de caprioara, Eva e sora cu vuvuzela, ar putea sa sperie si un urs, daramite o biata caprioara. Dar am prins multi fluturi, pe care i-am si eliberat apoi. Care cu ce a putut: tati cu mana, Eva cu palaria iar eu cu nikonu. Tati a avut cel mai mare succes.

Partea a 2-a Gentuta-catel pentru fetite.
Se ia un catel cu burtica mare si se spinteca pe unde va pica mai bine. Catelul sa fie de plus, trebuie sa aveti unu’. Merge si iepure, pisic sau crocodil. Se goleste de maruntaie, dar se pastreaza tot ce are in coada, cap, picioare. Se coase pe dinauntru in asa fel incat umplutura ramasa sa stea la locul ei. Se dubleaza interiorul cu un material cu floricele, apoi i se pune un fermoar.

Gentuta e aproape gata, mai lipseste sa-i adaugati o bareta, sforicica sau curelusa ca sa poata fi purtata de fetita. Ideal ar fi sa-i puneti doua, dar chiar si asa se asorteaza cu totul felul de tinute si poate fi plimbata in oras la fel de bine ca si prin paduri.

Partea a 3-a, in care vedem ursu’
Prea-iubita Jackie, cea mai poznasa ursuleata, este de-acum lipita de Eva.

Speram din suflet, si cu nervii la pamant, ca acest program sa functioneze si sa nu mai auzim iarasi deja banalele tipete de „muciiii, muciiii!”. Pediatra a fost prudenta ca de obicei, nu ne-a descurajat dar ne-a zis sa-i dam totusi un antibiotic. De data asta am fost de acord, speriata de febra. Tot ea, pediatra, zice ca sunt bune chestiile alea de intarit imunitatea, in care eu, mami-necredincioasa nu…cred deloc. Oscilo a luat in prima decada din mai, la prima raceala. Nu mi s-a parut sa fi avut vreun efect. Cica sa incercam si cu Septilin. Vreun pont, ceva?

17 gânduri despre „Tu cati fluturi ai in palarie?

    degetica a spus:
    18 Iunie 2010 la 3:08 PM

    propolis, echinaceea. O sa mai intreb si naturistu meu. Mi-a promis o lista pt copii, pt mai multe afectiuni.

      adra_bell a răspuns:
      18 Iunie 2010 la 3:23 PM

      Multumesc, Sabina! Strang pareri, vreau sa stiu ce a functionat la alti copii.

    adelamaria a spus:
    18 Iunie 2010 la 3:16 PM

    Noi am luat/luam Oscillo, Septilin si Viusid. Adica le-am incercat pe taoate, asta spun. Noua Septilin si Viusid ne-au fost recomandate pt pofta de mancare, dar scrie ca-s bune la imunitate.
    Ce sa zic? Nu ma pot plange ca Nana e un copil bolnavicios, chiar deloc. Dar nu stiu daca e de la natura sau de la suplimentele astea.

      adra_bell a răspuns:
      18 Iunie 2010 la 3:25 PM

      Oscillo, i-am dat deja, a mai racit de doua ori de atunci. Nu stiu ce sa zic cu Septilinul asta, aici n-am incredere in firma care-l produce (am disperat-o pe biata pediatra). Viusid e un complex de vitamine si aminoacizi, probabil merge la pofta de mancare mult mai bine decat la imunitate

    Lala a spus:
    18 Iunie 2010 la 3:46 PM

    La mine in ograda, la cel mare, a functionat singurul, din multe incercari, Bronhovaxon, toamna- primavara.
    Restul au fost apa de ploaie.

      adra_bell a răspuns:
      18 Iunie 2010 la 5:42 PM

      sa stii Laura ca la Bronchovaxon ma gandesc si eu

    renata a spus:
    18 Iunie 2010 la 4:44 PM

    nora nu a fost racita niciodata:D(stiu, are abia 1 an si-o luna) insa eu da, in vreo 3 randuri. si cum alaptez inca, am preferat sa stau departe de medicamente si am luat echinacea, care se pare ca e buna si pt copiluti, a functionat pentru baietelul unei prietene. si ea ii mai picura baiatului carmol baby (un amestec de uleiuri esentiale) pe o batistuta tinuta aproape pe timpul somnului si-l ajuta sa respire mai bine. mai sunt si spray-urile nazale pe baza de apa de mare, pulmex baby (cu care se unge pieptul la culcare). sanatate multa frumuselei tale!

      adra_bell a răspuns:
      19 Iunie 2010 la 7:18 AM

      Renata, ce bine era! Eva nu a racit decat o data cat timp a fost alaptata. Culmea ca a trecut usor peste iarna si primavara, dar uite ca din mai pana acum a racit de 3 ori, doar acum a facut febra, primele doua raceli au fost usoare.

    zoozie a spus:
    20 Iunie 2010 la 11:45 AM

    Pana la 2 ani, administrarea echinaceei la copii e controversata. Insa e foarte eficienta chiar si in tratarea racelii. Cea mai naturala metoda sa te indopi cu echinacea mi se pare ceaiul – sa fie planta vrac, nu plicuri – si alegi concentratia care te coafeaza. Pnetur mine a mer, am trecut ptintr-o perioada in care am racit intruna si mi-am pus echinacea in ceaiul de marar :)). Si are gust OK si simplu. O cutie de ceai costa cam 3lei, cu variatiile de rigoare.

    Aaaaa frumoasa geanta!

      adra_bell a răspuns:
      20 Iunie 2010 la 11:48 AM

      Multam! Studiez ce e de studiat si probabil o sa ia echinacea cu propolis. Am avut ceai, dar nu mi-a placut gustul si miss nu bea ceai. Are peste 2 ani

    Cristi a spus:
    20 Iunie 2010 la 6:39 PM

    Laptisor de matca,propolis,echinaceea.Masaj cu otet aromatic (de la plafar – nu de la hipermarket)pe tample.Si bineinteles,minim 2 ore pe zi afara.
    Pentru sistemul imunitar : Vitamina A,Vitamina C,Zincul,Fierul,Coenzima Q10,Busuiocul.
    Succes !

      adra_bell a răspuns:
      20 Iunie 2010 la 8:23 PM

      Cristi, wow, ce inseamna un unchi dedicat:)
      Busuiocul noi il folosim ca si condiment, e bine?
      Atentie la vitamina A care e liposolubila, excesul nu se elimina cu una cu doua. La fel si pentru fier, eu nu i-as da decat in urma unor analize. Zic de nepotelul tau.
      Mercic!

        Cristi a spus:
        20 Iunie 2010 la 8:33 PM

        Mersi !
        Da,un unchi dedicat.Si 2 precizari : busuiocul trebuie folosit de preferinta in stare de infuzie sau crud , iar fierul si vitamina A (si in general orice supliment alimentar) nu se dau la intamplare.
        Iar in privinta Evei,eu cred ca are un fond imunitar slabit – asa ca a-si marsa in locul tau pe produse naturale,vitamine naturale,nu de sinteza si categoric ceaiuri pentru imunitatate.

        adra_bell a răspuns:
        20 Iunie 2010 la 8:37 PM

        mey, tu vrei sa ma faci sa plang? Adica eu alaptai doi ani si miss are fond imunitar slabit:((?
        Busuiocul e, sa zicem, in stare de infuzie, dar mi-ai dat o idee o sa pun si crud in salate

    Cristi a spus:
    20 Iunie 2010 la 8:42 PM

    Nu am vrut sa te supar,co-autorul Evei mi-a povestit ce mama minunata esti.Spun doar ca datorita poluarii exagerate,copii nascuti in ultimii 10 ani au un sistem imunitar cu probleme.
    Sant sigur ca dupa o cura cu laptisor de matca si propolis va fi ok !
    Toate bune!

    svea a spus:
    20 Iunie 2010 la 8:47 PM

    Pont nu stiu sa dau, din pacate! Dar partea a doua mi-a placut maxim! Nu m-as fi gandit! Esti tare inventiva si indemanatica! 🙂

      adra_bell a răspuns:
      21 Iunie 2010 la 6:39 AM

      Gabriela, nici una, nici alta:) Gentuta am facut-o dupa un tutorial gasit pe net, nu mai stiu linkul, si aveau aia niste tobe facute din cutii de conserve…

Lasă un răspuns

