Papusa indoliata

Publicat pe Actualizat pe

Am nascut la Giulesti si am suportat 5 zile sistemul ala nenorocit in care bebelusii stau separati de mame. L-am acceptat ca sa nasc in cea mai buna maternitate din tara cu medicul meu. Eu stateam intr-un salon la etajul 1, salon de cezariene, cu inca 4 mame. Una dintre ele avea un bebelus prematur, nascut cu ceva timp inaintea Evei, am gasit-o acolo si am lasat-o acolo, cand am plecat. O auzeam cand se trezea la 4 dimineata ca sa se mulga, imi puneam castile in urechi, o muzica linistita si adormeam la loc. La 6 dimineata, cand mergeam la primul alaptat, imi arata victorioasa cei cativa stropi de lapte stransi in biberon. La intoarcere, imi spunea cu mandrie ca azi, cea mica a supt cu 10 ml mai mult, apoi ma intreba de Eva, e bine? E bine, suge, doarme! Pe fata ii trecea o umbra de regret, intr-o zi a venit sa-mi vada copilul si mi-a spus ca ma invidiaza, fetita mea e grasuta si puternica, dar si a ei va creste mare. Si a avut dreptate, fetita ei a invins, a crescut, e mare si frumoasa, se joaca cu papusi, vorbeste mult, o auzeam la telefon, prin primavara, cand m-a sunat mama ei.

Nu pot sa-mi dau seama ce s-a intamplat, de fiecare data cand la duceam la alaptat, asistentele si medicii forfoteau prin fata saloanelor in care stateau bebelusii. O singura data, m-am dus la alta ora, am deschis incet usa, in salon erau trei asistente si un medic, care le faceau bebelusilor un test auditiv. Una o tinea pe fii-mea in brate, Eva plangea de mama focului, asistenta incerca sa o linisteasca, altfel testul nu se putea desfasura in conditii bune.
Acum aud ca 11 copii prematuri, nascuti in acelasi spital, au ars mocnit timp de o ora, fara sa fie nimeni cu ei, desi un bebelus nu se lasa nesupravegheat, asa mi-a zis chiar neonatologul cand am plecat din spital: Sa dormi si noaptea cu ea in camera, probabil ca nu i se va intampla nimic, dar e mai bine sa fii acolo, sa o auzi

Patru bebelusi prematuri au murit din neglijenta celor care erau platiti si aveau datoria morala sa aiba grija de ei. Altii au arsuri grave si vor pleca repede din aceasta lume. Ministrul Sanatatii ne trimite sa gugalim si sa vedem ca au mai fost incendii si in alte spitale din lume. Au fost, dar pe mine ma ustura de copiii acestei tari, de cei care mor cu zile ca si de cei care sunt goniti cu familiile lor, cu tot. Mi se face rau cand ma gandesc la acei micuti care nu au putut nici macar sa strige dupa ajutor. La acele mame care nu mai au speranta ca si ai lor vor creste mari. La acele papusi si masinute cu care nu se vor juca niciodata.

Mi-e sila si nu am nicio speranta ca ministrul isi va asuma vreo raspundere morala si va demisiona. Poate n-are copii, poate n-are strop de empatie, poate nu realizeaza dimensiunea tragediei. I-as duce o papusa imbracata in negru si i-as lasa-o in fata cabinetului. O papusa care ar fi fost imbratisata de unul dintre copiii care a murit. Cate o papusa in doliu, cate o masinuta cu panglica neagra ar trebui sa lasam toti parintii in fata ministerului sanatatii. Ca un protest mut care sa-i usture la inima, in caz ca o au.

16 gânduri despre „Papusa indoliata

    degetica a spus:
    18 August 2010 la 10:29 AM

    oh, m-ai facut sa plang, numai ca imi imaginez jucariile alea acolo, de piatra sa fii si te cutremuri, nemsitit ce poate sa fie, cinic fara urma de onoare.

      adra_bell a răspuns:
      18 August 2010 la 10:41 AM

      da, chiar, cinism e cuvantul. Nu cred ca i-ar pasa, sincer, dar pe mine ma deranjeaza cum se vorbeste de acei bieti copilasi, „prematuri” si atat. Ar trebui sa le stim numele din certificate, daca erau fetite sau baietei, amanuntele poate i-ar face sa contienteze mai bine pe cei care nu realizeaza dimensiunea tragediei.
      Ma termina, numai cand ma gandesc ca peste doua zile va aparea altceva si totul va cadea in uitare

    adelamaria a spus:
    18 August 2010 la 10:37 AM

    Nu pot sa vorbesc despre asta pentru ca incep din nou sa plang…Insa ideea ta e buna, desi nu cred ca nesimtitilor din Guvern le pasa de simbolisme…
    Pe DC se incearca sa se organizeze ceva – intra si da-le ideea…Poate se va pune in practica. Sincer, daca se face ceva si pot fugi de la munca, eu voi participa. Nu pot merge mai departe ca si cum nu s-ar fi intamplat nimic!

      adra_bell a răspuns:
      18 August 2010 la 10:43 AM

      si eu simt ca ar trebui sa facem concret, desi nu-s asa, de obicei. Doar ca ar trebui sa fiu in Bucuresti, as strange macar 10-15 mame. Aici, de una singura, as pica de nebuna si gestul nu ar avea niciun rasunet

    Mihaela a spus:
    18 August 2010 la 10:31 PM

    Ministrul respectiv ar trebuie sa gugaleasca el, sa vada cum alti ministri isi dau demisia atunci cand nu-si fac treaba cum trebuie.

      adra_bell a răspuns:
      19 August 2010 la 5:15 AM

      lumea chiar a gugalit cica un asemenea caz, cu bebelusi morti s-a mai intamplat doar in India. Bietii de ei vor ajunge statistica, ma sperie gandul ca asta e doar un inceput

    alina downunder a spus:
    19 August 2010 la 1:49 AM

    Bai, deci aici si-au dat demisia ministri din chestii puerile, prin comparatie!! Acuma cateva saptamani de ex fosta sefa a politiei a fost demisa pentru ca la incendiile de acum 1 an jumatate si-a permis sa mearga sa ia masa la restaurant, in loc sa moara cu functia de gat, ca tot mureau sute de oameni arsi de vii!! Ancheta dureaza de atunci si au picat capete peste capete, s-au schimbat politici, s-a reconstruit, s-a urnit ceva, palpabil … Mi se pare incredibil sa aud in schimb chestiile astea dupa tragedia de la Giulesti, este … de neconceput, pur si simplu de neconceput!!! :((

      adra_bell a răspuns:
      19 August 2010 la 5:12 AM

      Nu numai ca nu si-a dat demisia dar a cerut sa fie demisa conducerea spitalului (si aia-s vinovati), apoi a vorbit mult despre asistenta de garda, din calcul, din tot sistemul medical, asistentele au cea mai deteriorata imagine.
      Eu imi aduc aminte cum la o sedinta de alaptare, asistenta a fost chemata la sala de operatii si ne-a intrebat daca ne descurcam singure. A plecat si s-a intors in 10 minute cu un bebelus. Cineva a spus ca pe tura de seara era o singura asistenta. Nu le iau apararea, acum cateva zile o asistenta de la Municipal se vaita ca traieste din 8 milioane si face naveta din Alexandria. Sictir! banii astia i-ar fi ajuns numai de drum. Si fetelor astora de la Giulesti eu le dadeam cate 10 lei la fiecare tura, si ca mine faceau toate mamele, salariul este un fel de bonus acolo, dar e adevarat ca erau prea putine pe tura. Nu-i numai asistenta de vina, desi parca vad ca legal numai ea o sa plateasca. Moral, toti maharii se simt foarte bine, vad peste tot numai manipulare politica

    Cacamaca a spus:
    20 August 2010 la 10:27 AM

    S-a facut prea mare yarva de data asta si pedepsele vor fi mai dure, cred. Adica se va renunta la celebrele „mustrari” si „2 ani cu suspendare”. Incompetenta si prostia „varfurilor” ramane. E cronica!

      adra_bell a răspuns:
      20 August 2010 la 1:05 PM

      Mi se pare normal ca cei vinovati direct sa raspunda, asa este in orice stat de drept, raman vinovatii morali, varfurile cronic bolnave de imoralitate si lipsite de onoare

    georgie a spus:
    20 August 2010 la 3:46 PM

    ai vazut, totusi, cum se ingrozeau „de la distanta” oamenii prin spital, si bietele suflete ardeau de vii! eu cred ca foarte, foarte multi oameni din cele mai multe tagme muncitoresti pur si simplu nu au vocatie pentru ceea ce fac. imi aduc aminte cum tremura cand povestea pompierul care a intrat primul in camera fumeganda. deci iti dai seama ca iti trebuie un obraz taaaare gros ca sa stai deoparte si sa astepti sa vina niste pompieri. imi pare rau, ma cunosc, eu nu as fi stat asa, mai ales stiindu-ma ca umblam creanga! pentru mine, vinovatii directi conteaza. vezi tu, la noi e un al dracului de cerc vicios, nu mai stim care pe care sa dam vina. oamenii nu-s platiti bine, nu muncesc cu drag si spor ca nu-s platiti corespunzator, productivitate ioc, de unde bani?, dar nici lucratorii nu au chef de treaba si tot asa! marele adevar e ca la noi nu se munceste. ma gandesc la mai toate cazurile pe care le cunosc si crede-ma ca nu suntem un popor de oameni muncitori. am fi putut fi mult mai departe daca eram mai organizati, mai uniti si asteptam rasplata pe urma. multi vrem castiguri mari si imediate, la noi se inchid fabrici peste fabrici, tara asta nu mai produce nimic, se inalta in schimb biserici una cate una, asteptam sa ne salveze „dumnezeu”.
    i’m talking about people who only work for their paycheck at the end of the month. no more, no less. fullstop.

    renata a spus:
    20 August 2010 la 3:47 PM

    renata eram, scuze:)

    adra_bell a răspuns:
    21 August 2010 la 6:55 AM

    Renata, nu conteaza numai vinovatii directi, daca vor plati doar ei nu se va modifica nimic si aceasta tragedie se poate repeta oricand sub alte forme monstruoase.
    vinovat e si cel/cei care a facut planul de dotari al sectiei si nu a pus pe lista un detector de fum
    vinovat e si cel care nu permite mai mult de o asistenta la 11 copii prematuri. chiar si doua’s prea putine
    vinovat e si cel care mentine acel sistem in care bebelusii stau separati de mamele lor

    Asistenta aceea obisnuia sa lase bebelusii singuri. Colegele ei faceau asta de obicei. Nu s-a intamplat acum pentru prima data si nici macar nu poate fi vorba de salariul lor, care o fi mic, dar ele vin la munca pentru spaga. stiu pe cineva care a dat cateva mii de euro spaga ca sa prinda un post de asistenta la ATI la Municipal. Pai de ce, daca ai un salariu mizerabil?

    de cand s-a intamplat grozavia asta si mai intens de ieri, de cand am vazut acel sicriu micut cu satin roz sau un tatic ducand in brate sicriul cu bebelusul in el, simt ca am o mica parte din vina. Am fost la Giulesti si am suportat cu capul plecat isteria asistentei sefe care a urlat la mine ca nu am dreptul sa nasc in acel spital, fiind din provincie, basca medicul meu doar isi face garzile acolo. de fapt, eu trebuia sa tip la ea si sa cer ca patutul Evei sa fie adus langa mine. Altele au facut-o, ex Simina (treibadica).
    Daca toti am fi demni si ne-am cere drepturile sistemul s-ar schimba. Dar asta e deja utopie

    renata a spus:
    21 August 2010 la 2:29 PM

    iti multumesc ca-mi explici mai multe lucruri, sa stii ca nu exagerez cand spun ca tu esti un fel de reper pentru mine, m-ai ajutat mult si la capitolul alaptat, astfel ca acum il sustin cu inflacarare:)
    inteleg si ai dreptate, dar noi privim din afara, ma gandesc ca parintii sfasiati de durere ar da vina mai ales pe cine (nu) era acolo si desigur si eu as proceda la fel in locul lor. candva poate am sa-ti povestesc experienta mea din maternitatea campina, pe care am preferat-o celei din ploiesti, ce am constatat pe propria-mi piele si ce am observat si la alte mamici. e curios ca 2 foste colege de liceu care sunt, la randul lor, mamici, imi spuneau ca ar fi preferat sa nu beneficieze in maternitate de sistemul asta rooming in, ca sa se poata reface mai bine dupa nastere, fara a fi in permanenta atente la bebe(

    Ciupi a spus:
    29 August 2010 la 2:39 PM

    Din punctul meu de vedere cred ca sistemul trebuie revigorat de principiu de la cap…nu de la coada…(deoarece e deja imputit) de ce nu se fac astfel de controale inainte de intamplarea unor tragedii precum ,,Giulesti” ?

      adra_bell a răspuns:
      29 August 2010 la 4:24 PM

      Exact, doar ca aceste capete ne-luminate nu au urma de onoare, pfuuui ce cuvant demodat. Au arestat acea femeie, din pur calcul, ca sa ofere sange „boborului insetat” dar au mai ramas cateva sute care isi face meseria in aceleasi conditii si in acelasi mod.

Lasă un răspuns

