Plaja Gostinu

Publicat pe Actualizat pe

Sa ridice doua degetele-n sus cui nu-i place o plaja pustie? Sa mergem la Marea Neagra, prin coclauri? sau in insulele grecesti? Nu, la Gostinu beach, pe Dunare. Nu-s valuri, decat cand trece cate-o barca, dar e padure unde poti sta la umbra, noi chiar asa am facut, am stat la 5 metri de tarm sub o salcie. Am ajuns, nu era absolut nimeni, liniste perfecta sparta doar de clipocitul apei si de ciripitul pasarilor, ne-am infipt steagul pe mal ca semn ca e teritoriu cucerit si ne-am aruncat in apa limpede si calduta.


N-am glumit in privinta steagului, exista, chiar daca este improvizat dintr-o pereche de chilotei cu Tweety.

Abia dupa vreo ora de balaceala au aparut si primii intrusi, sateni veniti sa-si verifice navoadele. Gostinu este sat bogat pentru zona asta, daca va suna cunoscut se trage de la un scandal de presa de acum vreo 5-6 ani, unii sateni cresc porci sau vitei pe insula care se vede in fotografii – absolut strambe si prea curgatoare din cauza de contre-jour si soare-n ochi – si cumpara copii din zonele sarace ale Moldovei, pe post de slugi. Un obicei pe care-l stiu de mica, mi-am petrecut multe vacante aici, unde bunica mea era casatorita a doua oara. Primavara, oamenii duc purcei si vitelusi pe insula salbatica si se mai intorc toamna, cand ii mai pot prinde numai cu puscociul. E vorba de mai multe familii instarite, restul satului traieste, ca tot romanul din mediul rural, din mai nimic, mai pica un kil-doua de plevusca de Dunare


Nu pot sa nu-mi amintesc cat de pitoresc era acest sat in copilaria mea si cum pe ulita prafuita din centrul satului trecea, in dupa-amiezile adormite de vara, bragagiul, impingand un carucior cu doua butoaie metalice si strigand: „hai la bragaaa! Braga reeece!”. Am mai cumparat acum 2-3 ani din Russe, la ei e bautura traditionala, dar n-avea nimic din madlena mea.

Gostinu beach e perfecta pentru cine mai are o zi din concediu, aproape de Giurgiu, 30 km, drum asfaltat – sunt romanca, trebuie sa mentionez acest amanunt – pana-n sat, se poate sta toata ziua, la umbra padurii, pana mai spre seara cand navalesc tantarii. Nu e o destinatie de week-end, atunci e aglomerat.

De ce-i zic Gostinu beach? M-a distrat un indicator, plaja este bagata intr-un simulacru de circuit turistic, cu obiective din zona, numita pompos euro-regiunea, Giurgiu-Russe. Nu exista acest circuit, nu pentru ca n-ai gasi ceva interesant in Giurgiu, oras pricajit cu oaresce potential turistic totusi, cu atat mai mult in Russe si imprejurimi, dar cum sa integrezi doua orase in acelasi circuit si sa mentii o taxa enorma de pod??!! si ce mai pod….

10 gânduri despre „Plaja Gostinu

    degetica a spus:
    20 August 2010 la 3:50 PM

    frumos de tot;)

    Mamiţuni a spus:
    20 August 2010 la 8:19 PM

    Foarte frumos!
    Multu’ de informatie, notat la catastiful cautatorului de plaje pustii 🙂

    iulian a spus:
    29 Decembrie 2010 la 4:37 PM

    foarte frumoasa descriiere

    iulian a spus:
    29 Decembrie 2010 la 4:38 PM

    cea mai tare descriiere despre plaja gostinu

    marian a spus:
    13 Ianuarie 2011 la 3:02 PM

    asa este numai ca nu trebue facuta promovare chir neintentionat.in urma cu 15 ani ceva mai la vale descoperisem o plaja superba cu psari si animale ce oferea gratuit spectacole inedite ,vidre jucause ,cerbi si caprioare ce traversau dunarea cand bulgarii incendiau stuful seara,pana cand au aparut tot felul de asa zisi pescari cu tot felul de scule si instrumente de pescuit legale sau mai putin legale (vezi si micutul tau postrovol inofensiv pe care se vede ca nu stii sa-l folosesti)este imposibil sa mai gasesc acel loc liber chir si pe vreme rea icepand din mai pana-n octombrie unde vin pensionatii inainte de termen din armata si se dau stapani sau si mai si povestesc cum ca ar fi primii veniti pe acel loc (dl col.rogoz sau ceva de genul-papurica ce trage la udatura).daca Dunarea va fi respectata ne va delecta cu frumusete din natura si cu ceva hrana ,daca nu………!

      adra_bell a răspuns:
      13 Ianuarie 2011 la 3:14 PM

      nu este postrovolul meu, nu sunt eu in foto si da, nu stiu sa folosesc unul, nici nu ma intereseaza. In alta ordine de idei, e o lume libera si promovez pe cine, ce, cum si cand doresc eu. Nu pricep gluma cu papurica/rogoz

    trebian a spus:
    11 Februarie 2011 la 7:35 AM

    in GOSTINU m-am nascut dar acum nu mai este chiar atit de pustie plaja

      adra_bell a răspuns:
      11 Februarie 2011 la 7:58 AM

      am specificat ca in week-end este aglomerat.

    dorin a spus:
    30 Decembrie 2012 la 10:55 AM

    as vrea sa stiu daca sunt locuri bune de pescuit si daca se poate intra cu masina, eventual cu rulota. multumesc anticipat celor care vor sa ma ajute.

      adra_bell a răspuns:
      30 Decembrie 2012 la 4:04 PM

      Se poate intra cu masina, inclusiv cu rulota, pana pe plaja. Nu exista facilitati de campare. Nu stiu sa va spun despre pescuit, stiu ca se pescuieste in zona, si satenii dar vin si de la Bucuresti sau Giurgiu special pentru asta, dar ce si cat prind n-am idee

Lasă un răspuns

