Horror doamna toamna

Publicat pe Actualizat pe

Cu rochita primita cadou de la bunica, Eva refuza sistematic sa se imbrace. N-a vrut nici macar sa o probeze, desi rochita este frumoasa, iar pe Eva o incanta cadourile. Eu imi incerc din cand in cand norocul si o intreb daca vrea sa poarte rochita cea noua.

Eva, vrei sa te imbraci azi cu rochita?
Nu mami! Mai tarziu…
Cand mai tarziu? Vine toamna…
Vine doamna? care doamna?
se agata de piciorul meu si are ochii mariti de …groaza
Iubita, nu vine nicio doamna! Toamna, nu doamna.
Vine doamna! vine doamna!
repeta copilul pierdut
Mami, toamna este un anotimp, uite, acum e vara, e cald, am fost la mare. Dupa vara vine toamna, cad frunzele, e mai frig si o sa porti blugi, nu rochite! Toamna e un anotimp, ca si iarna cand e zapada, etc, etc, ma pierd eu in explicatii
Cand vine doamna? Da-mi rochita!

Epilog
Eva a imbracat rochita pentru cateva minute, apoi a plans sa i-o dau jos si a ales tricoul cu elefant

Posibila explicatie
Cine mama dracului e doamna? Nu cumva-i aia care i-a spus ieri ca ii taie limba daca o mai scoate afara? Sau aia care i-a spus alaltaieri ca ii vor cadea dintii daca o mai musca pe mami desi nu ma musca si chiar daca ar fi facut-o nu era treaba ei. De fata cu aceste doamne ii spun Evei ca nimic nu-i adevarat. Pe la spatele acestor doamne, ii mai spun Evei ca unii oameni mari sunt fara scapare prosti si nu stiu despre ce vorbesc, iar daca are vreo nelamurire sa ma intrebe pe mine sau pe tati.
Concluzie
Prostia poate inspaimanta chiar si un copil de 3 ani
Remedii?
N-am, decat sa incerc sa-i explic copilului mai pe larg cum sta treaba cu inteligenta. sa-mi exersez un croseu de dreapta spectaculos?

12 gânduri despre „Horror doamna toamna

    Mihaela a spus:
    26 August 2010 la 10:35 AM

    La aceasta varsta nu poti sa-i explici copilului nimic logic. Limbajul lui e jocul. Motiv pentru care in terapiile care se fac cu copiii se foleseste limbajul lor – jocul, plastelina (sper ca am scris corect), desenul. Depinde de copil. Asa ca singurul lcuru e sa gasesti ceva creativ pentru vedea cine este „doamna”.

      adra_bell a răspuns:
      26 August 2010 la 2:31 PM

      Mihaela, Eva e exclusiv in ingrijirea noastra, nu sta nici macar 5 minute pe zi cu altcineva. Probabil ca „doamna” este exact necunoscuta de pe strada care scoate elucubratii pe gura, fie ca cele de mai sus, fie diverse caracterizari nesolicitate „vai, ce urata esti cand plangi”, „vai, fetita mare, nu ai voie la mami in brate”, etc. Eu ii spun copilului ca „doamna se inseala, esti frumoasa si cand plangi” sau „ai voie la mami-n brate”
      Eh, aici intervine creativitatea mea: cum sa le-nchid doamnelor gura, vad ca au dat-o pe scenarii horror.

      Altfel, o sa incerc o piesa de teatru cu doamne-marionete

    Mamiţuni a spus:
    26 August 2010 la 12:16 PM

    Votez pentru croseu.

      adra_bell a răspuns:
      26 August 2010 la 2:24 PM

      mda, doar ca ar fi si copilul de faţă, deci pica

    nycthantes a spus:
    26 August 2010 la 3:59 PM

    eu propun sa le zici „tanti” sau „cucoane”, sunt mai potriviti termenii astia, macar de dragul toamnei, care totusi e un anotimp frumos:)(mi-s nascuta toamna).

    salmi a spus:
    26 August 2010 la 5:37 PM

    exact, nu le mai numi doamne! In fond nici nu sunt asa, nu?

    Scumpa de Eva, mi-o imaginez ce speriata era…

      adra_bell a răspuns:
      27 August 2010 la 10:33 AM

      initial m-a amuzat, abia dupa un timp m-am gandit de ce s-o fi speriat asa de tare

    Aproapealb a spus:
    26 August 2010 la 11:19 PM

    Asa ma supara si pe mine oamenii total neavizati care isi dau si ei cu parerea si creeaza confuzii copiilor!

      adra_bell a răspuns:
      27 August 2010 la 10:35 AM

      oh, si cati sunt! si sa stii ca eu par mai a dracului si tanticile astea de prin jurul blocului nu-si permit cu Eva ce am vazut ca-si permit cu alti copii, care sunt pupati si dragaliti cu forta, si cu acordul parintilor ca deh, exista riscul de a creste salbatic

    alina downunder a spus:
    27 August 2010 la 4:21 AM

    nu le mai zice doamne! ca nu sunt. confuzia doamna/toamna a avut-o si Maria, cu exceptia ca ei nu-i era frica de doamna …
    fricile se cuceresc doar cu intelegere si perseverenta din partea voastra. n-ai ce-i face. adica faci bine tot ce faci, e inerent sa se intample si din astea. daca nu erau doamnele, erau altele … Mariei i-a fost frica de Santa de la 1 an pana la 3 (si nici acum nu-l place). Desi n-am obligat-o se stea la vreun barbos in brate ori sa vorbeasca cu el, nimic. A trecut, de la sine. Cu incurajarile si explicatiile noastre de pe margine.

      adra_bell a răspuns:
      27 August 2010 la 10:37 AM

      am mai discutat aseara despre toamna si parea cat de cat edificata. Cu Santa a fost ok anul trecut, a fost circumspecta, dar i-a placut si acum mai povesteste

Lasă un răspuns

