Necajita si cu nasul umflat

Publicat pe Actualizat pe

Sunt necajita si cu nasul umflat!
De ce esti necajita? o intreb eu siderata, de unde o mai fi cules si cuvantul asta?
Asa sunt: necajita si cu nasul umflat!
O pipai pe nas, nu e umflat, tot mic cat un nasturel, o examinez ca pe elefantelul din Cartea Junglei, in trompita
Te doare nasul?
Nu, dar e umflat si sunt necajita!
Se intinde in pat, culege un album de fotografii si se opreste la o fotografie de cand avea 3 luni:
Si aici erasem necajita si cu nasul umflat.

Cam doua zile mi-a luat sa-mi dau seama:

S-a poticnit la imperfect, sper ca asta e timpul, si se lupta din greu cu el: erasem, aveasem, faceasem

Erasem la Mali, la magazin si a venit nenea Bebe!

Nenea Bebe este cel mai important si cel mai bine vazut dintre toti nenii, e sofer pe masina de paine de la Vel Pitar si are mustati la fel ca brutarul din reclama lipita pe masina. Eva nu face nicio diferenta intre ei, vede masina pe strada si tipa extaziata:
Nenea Bebe, uite-l, hai sa-l asteptam sa-mi dea si mie o painica calda (sic!)
I-a dat omul candva o paine calda direct din masina si a castigat-o pentru totdeauna. Dar n-a vazut-o cand il astepta pe marginea drumului, a trecut cu masina pe langa ea, nenea Bebe, ala mustacios, vopsit pe tabla, masina era condusa de altcineva, si acum se repede la cel adevarat:
Nenea Bebe, ai trecut pe langa mine la semafor si nu m-ai vazut sa-mi dai si mie o painica calda! si continua potopindu-l pe om cu reprosuri ciripite din care se aude clar nenea Bebe si painica

Daca are o viteza verbala demna de o olimpiada a cuvintelor, nu la fel de bine sta si cu viteza propriu-zisa. Merge incet, e contemplativa, se opreste sa examineze fire de iarba, ambalaje aruncate pe strada si sa culeaga te miri ce gaza. Are si momentele ei de acrobatie de unde capata tot felul de vanatai si bubite. Cea de pe piciorul drept se numeste – nici mai mult nici mai putin – lemneş si ii foloseste la cantat (!).
Fiecare plimbare include si o pauza de lungit pe banca cu capul in poala mamei si cere o poveste sau o poezie. O sfeclesc cand imi cere poezii, nu stiu decat vreo 4-5 si le epuizez imediat.
Dar vreau o poezie nou-nouta!
Pai de unde, mami, poezii noi, daca doar p-astea le stiu??! Vrei sa mergi la gradinita sa inveti poezii?
Nu, vreau sa-mi spui tu!

Cateodata, sunt inspirata si Eva este unicul ascultator al elucubratiilor mele ludice si (ne)poetice, cum e cea de mai jos intitulata

Bio-magiun
Intr-o zi, un iepure mic
A primit prin posta un plic
Trimis de vecinul, domnul Pisic

Nerabdator,  iepure mic
A rupt in graba coltul la plic
Si a citit scrisoarea de la domnul Pisic

Domnul Pisic e vecinul de peste drum
Locuieste in casa care scoate mult fum
In curtea careia creste un prun

„Draga vecine, sa vii sa-ti dau un borcan de magiun
Facut in casa, excelent pentru micul dejun
Eu il prepar, adun toate prunele din prun
Le fierb indelung (d-acolo iese mult fum)
Si adaug un pumn de zahar facut scrum”

Mai erau vreo doua strofe dar le-am uitat pe drum.

24 de gânduri despre „Necajita si cu nasul umflat

    ayandari a spus:
    28 Septembrie 2010 la 9:36 AM

    poezioara e delicioasa! Iar perlele Evei, si mai si! 😀

      adra_bell a răspuns:
      28 Septembrie 2010 la 12:12 PM

      hi, hi, hi, mercic. Vreo doua zile mi-a tot spus ca e necajita si cu nasul umflat:))

    capreleirinucai a spus:
    28 Septembrie 2010 la 9:43 AM

    fata, pune mana si mai si scrie-le cand le inventezi, sa ne bucuram si noi. si cand iese cartea ma inscriu la vreo 10 exemplare, sa am si de dat cadou ;-)))

      adra_bell a răspuns:
      28 Septembrie 2010 la 12:13 PM

      poate sa umblu cu vreun carnetel dupa mine, de obicei le uit pana ne intoarcem, dar p-asta a prins-o Eva din zbor si a tot repetat-o pe drum

    Paula a spus:
    28 Septembrie 2010 la 10:27 AM

    Nu cred ca e imperfect. Imperfectul e mai scurt. La voi cred ca e o combinatie de perfect simplu cu mai mult ca perfect.
    Orice timp ar fi, e admirabil cum le baga Eva la cap.

      adra_bell a răspuns:
      28 Septembrie 2010 la 12:14 PM

      nu forma eveasca, cea romaneasca. Nu e imperfect? eram, faceam, aveam, fugeam (ca si asta e fugeasem)?

    mmaria a spus:
    28 Septembrie 2010 la 1:58 PM

    ba e chiar faina poezioara ta! simpatica tare eva cu vorbele ei:))

      adra_bell a răspuns:
      29 Septembrie 2010 la 10:08 AM

      Multumesc! Ca ultima noutate little miss e animista, si-a gasit un iubit vegetal

    Mamiţuni a spus:
    28 Septembrie 2010 la 10:16 PM

    La ce adresa iti trimit carnetel, pix, creion si reportofon? In mai multe exemplare, la nevoie? 🙂

      adra_bell a răspuns:
      29 Septembrie 2010 la 10:09 AM

      Esti geniala! Pana acum nu mi-a dat prin cap ca telefonul meu e si reportofon:)

    alina downunder a spus:
    29 Septembrie 2010 la 2:41 AM

    De acord cu Irina si Mamituni, sunt adorabile versurile, musai sa le pui pe hartie (electronica ori ba). Cred ca ai fi un autor minunat de carticele pentru copii!!!
    Poezia cu pricina o printez sa le-o citesc si eu alor mele, or sa fie incantate. Si eu versific in joaca, cu ele, doar ca siguuur nu-mi iese asa de frumos!
    Eva e ca Maria, vorbeste mult si contempla mult. Eu mereu am probleme cu ele pe strada, Maria ar sta sa discutam fiecare arbust, fiecare gaza, in schimb Anna face ture inainte si inapoi de zici ca e pe baterii duracel. 🙂 Nu impacam ritmurile de nicio culoare.

      adra_bell a răspuns:
      29 Septembrie 2010 la 10:10 AM

      Nu stiu, Alina, mi se pare ca sunt mai mult la nivel de educatoare, nu ca ar fi ceva rau in asta.
      Asa-i la noi, cand iesim pe strada cu Eva si cu Matei, unul hais si altul cea. Parcul e cam la 1.5 km de noi, Matei ajunge intr-un sfert de ora, Eva in 45 de minute:))

    Doina a spus:
    29 Septembrie 2010 la 9:43 AM

    „Din oceanul Pacifix
    Iti trimit caiet si pix
    Si pe coada lui scria
    Scrie-aicea dum-nea-ta”

    N-am gasit alta rima…, cum zicea Mircea Diaconu cand Toma Caragiu comenta hmm, hmm :))

    Doina a spus:
    29 Septembrie 2010 la 9:51 AM

    Ar mai fi
    Hai sa dam mana cu mana
    Cei cu rima la-ndemana!
    Adica, daca am pune aici toate rima de la rima, poate iese o poezioara pentru copilasii doritori. Ana, ai putea sa ne dai tema pe care o dorisese (cred ca mi-a iesit) Eva si ne straduim la cate-o strofa, ca macar atat meriti si tu, la cat ne rasfeti cu istorioare delicioase.

    adra_bell a răspuns:
    29 Septembrie 2010 la 10:11 AM

    Hai! Pe cai! Fiecare cate o strofa:)

    Doina a spus:
    29 Septembrie 2010 la 11:25 AM

    Sunt astazi necajita
    Si nasul mi-e umflat,
    Ca nenea Bebe,-n graba,
    Painica nu mi-a dat.

    Frumos iti sade, oare,
    Cum esti tu, mustacios,
    Cand stai la semafoare
    Sa nu te uiti in jos?!

      adra_bell a răspuns:
      29 Septembrie 2010 la 12:11 PM

      Foarte dragut, multumim mult! A avut succes:)) Chiar asa a fost, a stat langa semafor si a strigat de mama focului la masina de paine:))

    mariana a spus:
    29 Septembrie 2010 la 11:42 AM

    Uite cum se nasc versuri!
    Ale tale sunt haioase, mai ca as vrea si eu niste magiun!
    E os cumpa Eva oricum, necajita si cu nasul umflat. pupici sa-i treaca

      adra_bell a răspuns:
      29 Septembrie 2010 la 12:13 PM

      Multumesc! Avem de toate, noi nu mancam dulceturi/gemuri dar bunica face de toate tipurile. Bunica nu pisica:)

    Diana a spus:
    1 Octombrie 2010 la 1:35 PM

    Imi place mica voastra lume 🙂

      adra_bell a răspuns:
      2 Octombrie 2010 la 1:24 PM

      hey Diana! Chiar ma intrebam zilele astea ce mai faceti voi…

    svea a spus:
    3 Octombrie 2010 la 9:35 PM

    Delicios! Esti foarte talentata si blogul tau ma binedispune! Adica Eva cu lumea ei! Adica tu cu lumea Evei! Adica talentul tau la scris si fotografiat! Adica imi place mult, totul, ce mai! :))

    […] va mai duceti aminte de iepurele mic, ala de a primit prin posta un plic, aflati ca i s-a adaugat si o ilustratie in stil clasa a V-a, ca mai mult nu pot, cartea pentru un […]

Lasă un răspuns

