Din nou despre falsa pudoare

Publicat pe Actualizat pe

Alaptatul in public este discret, ca fosta „exhibitionista” ce ma recunosc, pot afirma ca se vede foarte putin din san si ca am facut asta intotdeauna pentru a-mi hrani sau linisti copilul, niciodata pentru a-mi arata sanii. Pentru asta am purtat decolteu. Cine compara alaptatul unui copil cu scurmatul in nas/fund, trasul unui vant sau actul sexual in public – voi ati vazut vreodata? eu nu! – ar trebui sa-si faca o introspectie serioasa, nu se poate ca vederea unei bucatele mici de piele si a unui copil care mananca sa fie suparatoare. Cine bate pe umar o mama care alapteaza si o trimite la dracu-n praznic, pe orice motiv, are nevoie de o injectie serioasa cu bun-simt. Stiu, nu exista.

Nu mi-am hranit niciodata copilul asa:

n-as fi facut-o nici daca ar fi trebuit sa-l alaptez de fata cu mitropolitul, papa sau nu stiu ce muezin. Am acoperit cat am putut din san cu o esarfa, scutec, batista, cel mai adesea scutec, accesoriul cel mai la moda al unei mame. Totusi, nimeni nu s-a legat de mine, de fapt s-a legat una de vreo douajsiceva de ani, si atat, dar in rest, n-am intampinat priviri urate sau lubrice, dimpotriva oamenii fie se faceau ca nu observa nimic, fie zambeau.

Iar asta-s eu:

nu atat de blonda, dar ceva mai slaba, dupa un an de alaptat, am dat jos cele 30 de kilograme puse in sarcina, fara sa misc un deget

iar asta-i Eva, -bine, cu exceptia episoadelor alergice de asta-vara – hranita cu lapte matern mai bine de doi ani, spre oripilarea mai tuturor cunoscutilor.

Se pare ca australienii nu sunt atat de pudici ca noi (doua dintre filmulete fac parte dintr-o campanie care incurajeaza alaptatul in public in Australia), oare ni se trage de la religie?

7 gânduri despre „Din nou despre falsa pudoare

    Mamiţuni a spus:
    27 Noiembrie 2010 la 11:07 PM

    Falsa pudoare, cu siguranta.
    Evident, prosteasca.

    Care e legatura pe care-o vezi cu religia?

      adra_bell a răspuns:
      28 Noiembrie 2010 la 11:49 AM

      Nu neaparat cu religia – pana la urma icoanele ortodoxe sugereaza ca pruncul Isus a fost alaptat – cat cu superstitiile si traditiile pe care oamenii simpli le asociaza cu religia, vorbesc de cele tesute in jurul femeilor.
      O femeie la menstruatie nu are voie sa intre in biserica, lauza nu are voie in biserica decat dupa ce i se citeste molifta, ba mai mult nici nu prea ar trebui sa iesi p-afara, in orice caz sa nu te prinda seara. Mi se pare chiar putin jignitor, femeia pare oarecum „murdara”, in orice caz un posibil salas pentru tot felul de necuratenii.
      Cand avea Eva un an si ceva, ne-am dus la un botez in Bucuresti. Am iesit cu ea din biserica si m-am dus sa alaptez in masina, abia la un timp dupa asta, m-am gandit: dar ce s-ar fi intamplat daca…?

        Mamiţuni a spus:
        28 Noiembrie 2010 la 11:11 PM

        La asta ma gandeam, ca exista foarte multe icoane ortodoxe care-o infatiseaza pe Maica Domnului alaptand. Adica… pot lega foarte multe probleme sociale actuale de aspecte religioase prost interpretate, dar nu si ideea de alaptare. Gravidele si mamele care alapteaza au dezlegare sa nu tina post (deci oarece bun simt este…)
        Falsa pudoare legata de alaptare ar putea, insa, veni si de aici.

        In rest, vad si eu o dubla masura sexista. Un efort constant de a reaminti femeilor ca-s inferioare si (greu) tolerate.
        Mi-e greu sa spun daca vine din crestinism, din unele obiceiuri pagane pre-crestine sau din abuzuri de putere dublate de o ignoranta tenebroasa; da’ cu siguranta-i acolo, „halita” ca atare si niciodata pusa la indoiala – ca doar credem, nu cercetam, da? (la intrebarea „ce anume credem” din pacate nu s-a mai ostenit nimeni sa raspunda…)
        Exemplul ingrozitor iese la iveala din felul cum trateaza biserica sarcinile pierdute si mamele de copii nascuti morti. Nu conteaza ca ti-ai dorit copilul, ca esti descreierata de durere, in ochii dogmei esti tratata ca o pacatoasa, pentru ca … esti femeie si oi fi facut tu ceva!!!
        Pot sa-nteleg ca demult biserica nu facea (ca, formata fiind din barbati, nu putea!) intre avorturile provocate si cele spontane. Da’ de la asta si pana la a trata mamele care pierd copii ca pe niste criminale… e cale lunga si dezumanizanta.

        Cat despre perioada de lauzie: mi s-ar parea corect ca, daca o lauza vrea sa mearga la biserica, sa poata. Dar vad in interdictia asta si un soi de scutire de la multe evenimentele ale comunitatii – mai ales ca, in vechime, dusul la biserica putea insemna calatorii destul de lungi. Daca pe mine, lauza, voiai sa ma duci oriunde „c-asa trebe” (de exemplu la biserica, duminica), iti dadeam cu ceva in cap.

    alina downunder a spus:
    29 Noiembrie 2010 la 2:03 AM

    Ni se trage de la inraire. Atat.
    Inraire care duce la ingustime si in biserica. Din pacate biserica nu e, la noi, BISERICA, nu ca la altii (catolici) ar fi in stare sa tina pasul cu oamenii, dincolo de cartile sfinte.
    Insa, personal, cred cu tarie ca … trebuie sa crezi in CEVA. Sa ai un pilon de sfintenie in viata de care sa te agati, la nevoie. Ca e o religie, ca sunt niste principii (morale), fara busola spirituala suntem … nimeni. Deci n-as arunca pisica in curtea bisericii. Fiindca biserica tot noi suntem, oamenii care merg si se inchina in ea.

      adra_bell a răspuns:
      29 Noiembrie 2010 la 5:28 PM

      Alina, cum am spus, eu nu m-am izbit direct de intoleranta sau de falsa pudoare, dar am tot citit comentarii la subiectul AM. Ingrozitor! nu ma pot gandi decat ca oamenii se simt mai liberi in spatiul virtual, acolo unde o semnatura nu inseamna nimic si nimeni nu te poate identifica.
      Nu dau vina pe biserica, serios, atata timp cat respect credintele altora, am bunul simt sa o respect si pe cea in care m-am nascut. Orice religie vine cu un set de principii morale, apoi se intampla ceva, sunt interpretate, rastalmacite si se ajunge la tot felul de abuzuri, chiar in numele acestor principii.
      Chiar am vazut de dimineata la stiri cum un cuplu de suedezi a fost arestat fiindca isi disciplina copiii cu bataia. Au motivat ca asa scrie in Biblie.
      Dar BOR are mult de lucru, ar trebui sa mai coboare printre oameni, sa mai ajute, tot beneficiaza de un capital imens de imagine

    Mamiţuni a spus:
    29 Noiembrie 2010 la 11:19 PM

    Alina, eu am adus in discutie nu unitatea credinciosilor, ci institutia „corporatista” a bisericii, despre care cred ca are mare nevoie de reforma. E cazul, printre altele, sa se hotarasca principial intre linia conservatoare (nu ne uitam la televizor, ca e pacat) si linia mai curand moderna (ne facem post TV!), si apoi sa-si concentreze eforturile spre actiuni congruente cu crezurile. Aici am, din pacate, mai multe exemple de incongruenta decat mi-as dori.

    Asta nu inseamna lipsa de credinta sau spiritualitate si cu atat mai putin lipsa de respect pentru credintele altcuiva.

    Cu formele fara fond si cu manifestarile pervertite am eu ceva de impartit…

    alina downunder a spus:
    30 Noiembrie 2010 la 12:42 AM

    Absolut de acord cu voi amandoua. 🙂
    Ideea mea era ca motivatia nu sta in religie, pentru intoleranta asta crasa care ne caracterizeaza neamul sub vremurile astea. Eu cred ca pur si simplu ne-am inrait si alienat foarte tare, fara legatura cu biserica (invechita, depasita, corupta, inconsistenta, incapabila si incompetenta). Biserica sub forma ei actuala e mai degraba tot o consecinta a alienarii extreme a oamenilor din ea.

Lasă un răspuns

