Dulciu

Publicat pe Actualizat pe

Dulciu este singularul evesc de la dulciuri, asa zice de fiecare data cand deschide frigiderul, uimindu-ma cat poate fi de ascultatoare: Mami, pot sa iau si eu dulciu asta?

Dulciul este cu atat mai apreciat cu cat contine mai multa ciocolata dar in lipsa delicioasei merge si o prajitura ca la mama acasa, adica o prajitura rapida, ieftina, foarte buna si lenesa, prajitura-budinca cu gris. Eu nu am prea mare incredere in proprietatile nutritive ale grisului, intotdeauna am o punga cu gris din care fac o singura data galusti apoi o arunc, intrucat grisul expira destul de repede. Dar prajiturica asta chiar merita sa-i acordati cateva minute, mai ales ca poate fi decorata cu frisca, bucati de fructe sau dulceata si inlocuieste cu succes savarina de cofetarie.

Ingrediente

blat

3 oua

6 linguri zahar

9 linguri gris

Sirop

1/2 l lapte

2 linguri rase zahar sau pliculete zahar vanilat

Galbenusurile se freaca – fara prea mult avant – cu zaharul, apoi se adauga grisul. Albusurile se bat cu un praf de sare si se toarna peste compozitia de galbenusuri. Se tapeteaza o tava mica cu hartie de copt  si se coace 25-30 minute la treapta 4.

Se incalzeste laptele cu zaharul si se toarna peste prajitura coapta, se mai lasa 2 minute la cuptor. Se taie rece si se decoreaza cu frisca, portocala, ananas sau fructe din dulceata.

Pentru copii merge excelent cu un pahar de lapte, eu am preferat o cana speciala de ceai cu lapte.

Mami, este foarte bun dulciu asta! Bravo!

7 gânduri despre „Dulciu

    miha a spus:
    8 Martie 2011 la 5:09 PM

    Pare delicios dulciul asta. Ia sa-l incerc si eu. :)))

    La multi ani si o primavara frumoasa! :*

    anto a spus:
    8 Martie 2011 la 5:55 PM

    multumim pt retetele de praji’ pe care ni le impartasesti si noua

    Roxana a spus:
    8 Martie 2011 la 8:15 PM

    L-am notat, chiar asa se cheama reteta: Dulciu Eva 🙂
    O primavara cu soare mult, mamico! Te imbratisez cu drag!

    svea77 a spus:
    8 Martie 2011 la 10:53 PM

    Chiar asa! Bravo! Pot s-o incerc si eu? 😉
    O primavara plina de bucurii si impliniri!

    cojocarii a spus:
    8 Martie 2011 la 11:07 PM

    banuiesc ca este delicios dulciu’ tau! Reteta e de retinut. 😉

    mariamirabela a spus:
    9 Martie 2011 la 1:08 AM

    La multi ani si sa mai faci dulciu din asta! Si sa ne mai spui si noua. Trebuie sa-l incerc si eu ca pare bun. Dar un dulciu ce nu se baga la cuptior nu aveti?

    adra_bell a răspuns:
    9 Martie 2011 la 9:00 AM

    Multumesc fetelor! La multi ani si voua, sa fiti sanatoase si iubite

    Mada, incearca, ma suni daca ai vreo nelamurire, chiar se face repede si usor. Nu stiu cat e de potrivita pentru David, are cam mult zahar, dar poate mai reduci din cantitate, o lingura, doua.

    MM, salam de biscuiti si mai am o reteta de salam de bicuiti cu o banana in mijloc, n-am mai facut-o de cand stateam la camin, era delicioasa. O sa o incerc si pun cantitati, stiu ca atunci o faceam ochiometric

Lasă un răspuns

