Orasul din vis

Publicat pe Actualizat pe

Agreabile zile insorite numai bune de plaja. Plaja adevarata, cu nisip fin, cu valuri clipocind la mal,  curata ca este abia iesita din iarna care a spalat-o de toate mizeriile lasate anul trecut. Dunarea este retrasa mult, zona cu nisip este chiar mai intinsa decat in multe statiuni de pe litoral, in spate o padure neinfrunzita inca, in care te poti retrage daca te-ai insorit prea mult. Se aud pasarele cantand si au parut deja fluturi multicolori.

Un oras frumos de-ti taie rasuflarea pe alocuri, ar fi fost un oras in care sa-ti doresti din tot sufletul sa traiesti daca nu ar fi intrat demult tare pe mainile unor incompetenti si rauvoitori. Demolat sistematic si barbar, deposedat de aproape toate cladirile frumoase si apoi construit fara nicio lege inspre nord, in camp, blocuri peste blocuri, patrate hidoase de beton ranjind din termopanele lor urate in timp ce sudul insorit a fost asanat de lacuri si balti si populat cu cladiri industriale, astazi matahale ruginite si fara de viata.

L-as fi vazut construit in jurul unor canale albastre, pline de barcute si iahturi, cu lacuri umbrite de salcii, prosper, turistic chiar,  o oaza de liniste provinciala intre galagioasa capitala si marele oras nordic la bulgarilor. A avut ghinion istoric, a fost violat repetat de comunisti si acum a intrat pe mana unei clici de mafioti locali care il storc pana la lesin.  Nimic nu se mai poate face, se incearca construirea unor blocuri langa port, dar asta vine vis-avis de zona industriala, chiar langa Zona libera, elefantul promis a aduce aur si care  acum pute a mamut mort.

Oamenii si-au pierdut placerea de a trai, de a se bucura de natura, se inghesuie in cele 2, numai doua, parcuri pline pana la refuz de banci de lemn si atat, se izbesc unii de ceilalti  suparati, incruntati, nefericiti si impovarati de traiul greu in acest oras mort.  Tot ce ar fi putut fi este doar un vis frumos si probabil asa va ramane pe vecie. Suntem chiar singurii care colindam malurile impadurite ale Dunarii, niciodata nu ne-am intalnit cu oameni cunoscuti, cate un pescar ici si colo, avem noroc, pescarii sunt tacuti, nu deranjeaza.

Orasul din vis exista, ne intampina la doar cateva sute de metri de orasul adevarat, de cosmar, iar noi preferam sa ne crestem fetita aici, intre cer, apa si padure, copilarind fericita, jucandu-se in nisip si alergand dupa primii fluturi ai primaverii

9 gânduri despre „Orasul din vis

    alina downunder a spus:
    16 Martie 2011 la 12:49 AM

    Stii ca si pe mine intotdeauna m-a mirat ca nu intalneam pe nimeni la Dunare, in afara de pescari … Si era la fel de frumos, de dulce si pasnic si la noi. Probabil plictisitor pentru oamenii zilelor noastre …

      adra_bell a răspuns:
      16 Martie 2011 la 1:49 PM

      Plictisitor o fi, dar totusi unde se duc oamenii astia? Nu i-am vazut sa se inghesuie la teatru, Giurgiu are si orchestra filarmonica si mai vine si orchestra din Russe, iarasi nu-i omor nici acolo.
      In schimb sfaraie gratarele la scarile blocurilor:(

    chiccutza a spus:
    16 Martie 2011 la 9:17 AM

    Buna!Ce frumos scrii tu!Ma simt in Giurgiu cand citesc.Pentru mine este orasul meu de suflet,chiar daca sunt nascuta in Bucuresti.Este orasul meu cu balci, alei, Romarta si porumbei.Imi pare rau ca s-a schimbat dar si asa de-abia astept sa-l vad cand voi veni acasa.

      adra_bell a răspuns:
      16 Martie 2011 la 1:51 PM

      Nu mai sunt porumbei, multumesc ca mi-ai amintit de ei, am avut asa un flashback din copilarie cand ne plimbam cu parintii, pe centru si alergam dupa porumbeii aia care stateau la turn:)

    Roxana a spus:
    16 Martie 2011 la 10:04 AM

    Cred ca am mai spus ca am stat in Giurgiu pana pe la vreo 6-7 ani, imi amintesc zilele linistite pe malul Dunarii, este pacat ca intotdeauna se alege raul mai ales atunci cand exista posibilitati clare de bine.

      adra_bell a răspuns:
      16 Martie 2011 la 1:52 PM

      wow, wow, ce de giurgiuvence:) Da, din pacate orasul asta este un exemplu clar de cat de mult pot strica oamenii

    Mada V a spus:
    16 Martie 2011 la 10:13 AM

    Buna draga mamica! Te citesc de ceva timp si normal, fiind mama la randul meu, ma regasesc nu de putine ori in situatiile descrise de tine! Scrii foarte frumos si asta pentru ca simti lucrurile foarte frumos! Eu traiesc de vreo 11 ani in Bucuresti dar sunt din Giurgiu, parintii mei traiesc acolo, vin acolo cam o data pe luna si constat cu tristete ca orasul nu mai e orasul meu, acela din perioada liceului, idilic, curatel, cu multi tei si trafic putin (asta nu mai avem cum sa o schimbam oricum). Spune-mi si mie te rog unde este plaja aceea unde mergeti voi la Dunare? Nu imi dau seama si nici nu am mai fost demult pe acolo.
    Iti doresc toate cele bune, sanatate, liniste si sarcina usoara 🙂

      adra_bell a răspuns:
      16 Martie 2011 la 1:56 PM

      Bine ai venit!
      Teii sunt la locul lor, castanii tot acolo, s-a mai si plantat in ultimii ani.
      Plaje la Dunare sunt peste tot, aia de la Gostinu e cea mai frumoasa, apoi e la Comasca, cel mai greu e de ajuns la Slobozia.
      Pozele de aici sunt de la piciorul Podului, e cel mai aproape, o iei pe langa spital spre hotelul 3 scheleti, prin intrarea unde era spre bac (vama Muca), treci podul peste canalul Plantelor si la 100 de metri pe stanga e o intrare in padure, pe langa pod. Mergi prin padure (se poate cu masina, e chiar indicat) foarte putin pana ajungi la un acoperis cu o masa si gratare din metal, parchezi si cobori la Dunare.
      Distractie placuta!

        Mada V a spus:
        16 Martie 2011 la 2:41 PM

        aha, cred ca stiu..mersi frumos pt lamurire
        stiu ca teii si castanii sunt ot acolo si miros la fel de frumos, ei mai sunt de fapt legatura proustiana cu trecutul meu in acel oras 🙂

Lasă un răspuns

