Dragostea nu invinge totul sau die weisse massai

Publicat pe Actualizat pe

Un film excelent pe care sper ca nu l-ati ratat, a fost aseara pe TVR1, de nota 7 bate spre 8, o iesire din filmele hollywoodiene si o scalda de Africa, de care eu am din cand nevoie.

Filmul este o adaptare dupa best-sellerul Indragostita de un masai, cartea autobiografica a unei elvetiene care pleaca intr-o excursie in Africa, impreuna cu iubitul, si este secerata, caci asta e cuvantul, de dragostea pentru un razboinic masai. Femeia lasa totul si-si urmeaza orbeste iubirea, ajungand sa traiasca intr-un sat traditional masai, intr-o coliba, alaturi de „tanarul zeu negru”. N-am citit cartea, dar am s-o fac, de obicei filmele sunt macar cu o gradatie mai jos, asa ca probabil cartea merita.

Chiar daca filmul este o poveste de dragoste nu se axeaza pe romantiozitati si siropuri ci pe ciocnirea dintre culturi. Sa fim seriosi, o elvetianca intr-o coliba, am pus pariu ca n-o sa tina si asa a si fost, si nu coliba a fost de vina ci faptul ca nu au reusit sa se inteleaga unul pe celalalt, desi sexul a devenit mai bun (aici n-am vazut mare lucru, fiindca Eva a refuzat sa se culce). El credea ca este tradat de fiecare data cand „femeia lui” doar privea alt barbat in ochi, ea nu putea trece peste superstitiile si tabu-urile specifice tribului, mutilarea zonelor intime la adolescente si abandonarea unei femei cu nastere dificila, pe motiv ca i s-au facut farmece.

Filmul este in mare parte filmat in Africa, printre indigeni, cu numeroase cadre exotice – daca v-a placut Out of Africa o sa va placa si Die weisse massai – si in multe scene sunt implicati oameni de-ai locului, care nu se pierd in fata camerei ci raman cat se poate de naturali. Un plus urias pentru actorul care-l joaca excelent pe razboinicul masai, pentru culoarea locala, traditiile tribului, ba chiar si bijuteriile africane merita toata atentia.

Concluzia este aceeasi ca-n viata, dragostea nu invinge totul, adevarata Carola l-a parasit pe razboinic si traieste alaturi de fiica sa in Elvetia

sursa foto: http://www.cinemagia.ro

30 de gânduri despre „Dragostea nu invinge totul sau die weisse massai

    melicovici a spus:
    18 Martie 2011 la 9:23 AM

    Orice minune tine trei zile, insa subiectul filmului e fost interesant.

      adra_bell a răspuns:
      18 Martie 2011 la 10:55 AM

      oricum mi-e greu sa inteleg iubirile astea fulgeratoare, mai ales la cei trecuti de 20 de ani….

    GERMINA a spus:
    18 Martie 2011 la 9:34 AM

    Cartea e mult mai faina decat filmul. Sunt de fapt 3 carti, dupa prima s-a facut filmul.

    ceska777 a spus:
    18 Martie 2011 la 9:38 AM

    Stiu povestea….parca in partea a doua vine el in lumea civilizata?

      adra_bell a răspuns:
      18 Martie 2011 la 10:56 AM

      filmul se opreste cand pleaca ea definitiv din Africa

        ceska777 a spus:
        19 Martie 2011 la 8:51 AM

        Atunci exista cartea cu el care vine in lumea civilizata?

        adra_bell a răspuns:
        19 Martie 2011 la 9:21 AM

        nu stiu, n-am citit niciuna dintre carti, a dat Germina o lista mai jos

    ani a spus:
    18 Martie 2011 la 9:48 AM

    a fost un film deosebit, extraordinar de bine realizat…l-am urmarit cu sufletul la gura

      adra_bell a răspuns:
      18 Martie 2011 la 10:58 AM

      ai citit Out of Africa? E minunata! si filmul e bun dar cartea e mult mai buna.

    Adelia a spus:
    18 Martie 2011 la 11:23 AM

    Cartea e foarte faina si intelegi multa mai multe (e doar pe prima am citit-o).

    „Indragostita de un massai” de Corinne Hofmann. Si e chiar poveste reala.

      adra_bell a răspuns:
      18 Martie 2011 la 11:43 AM

      da, am inteles ca in carte e dezvoltata si relatia Carolei cu mama masai si cu ceilati membri ai tribului, din film lipseste cu desavarsire partea asta

        sultana a spus:
        19 Martie 2011 la 7:16 PM

        din cite am vazut totusi mama lui o proteja cit de cit, a fost un episod in care l-a certat ca a fost rau cu ea

    Zicolorata a spus:
    18 Martie 2011 la 1:10 PM

    Am citit cartile, merita citite pentru povestea in sine mai putin decat pt felul in care a fost scrisa sau pt profunzimea stilului sau ideilor. Usurica dar f interesanta.

      adra_bell a răspuns:
      18 Martie 2011 la 2:04 PM

      da, imi imaginez, toate succesele astea fulminante nu sunt scrise foarte profund, altfel oricat de interesant ar fi subiectul cartea n-ar ajunge in topurile de vanzari

    GERMINA a spus:
    18 Martie 2011 la 3:19 PM

    Cartile sunt:
    1.Indragostita de un masai
    2.Adio Africa
    3.Revedere in Barsaloi
    Autoarea este Corinne Hofmann

    mariamirabela a spus:
    18 Martie 2011 la 6:30 PM

    Eu iubirile astea fulgeratoare la cei trecuti de 20-25-30 de ani le pot intelege, dar nu pot intelege atractia fatala si iubirea fulgeratoare pentru cineva atat de diferit de tine. Tot filmul m-am intrebat daca eu as putea sa simt ce a simtit fata asta si daca m-as putea lasa rapita de imaginea zeului negru. Dar poate sunt eu prea cerebrala.

      adra_bell a răspuns:
      18 Martie 2011 la 7:10 PM

      pai nu-i acelasi lucru? adica iubirea fulgeratoare loveste brusc, n-ai timp sa-l cunosti pe celalalt, poate fi complet diferit.
      In filmul asta e evident ca fata respectiva era o aventuriera, aventura si necunoscutul au cantarit mult in iubirea ei fulgeratoare, inteleg ca in realitatea el nu vorbea deloc engleza si a trecut ceva timp pana a invatat ea ceva din dialectul tribului respectiv
      Eu stiu sigur ca nu, la mine ar fi primat instinctul de conservare

        mariamirabela a spus:
        19 Martie 2011 la 1:34 AM

        A, da, si eu tot nu, nu neaparat din pricina instictului de conservare, ci pentru ca nu simt atractia pentru cineva din alta lume decat a mea. Da, am curiozitate, imi doresx sa stiu mai mult, dar nu la nivel intim. Eu m-am intrebat inclusiv daca as fi atrasa de un negru, de exemplu sau de un japonez/chinez. Si n-am nimic cu negrii, imi plac, iar perechea formata de Heidi Klum si Seal mi se pare adorabila.

    sultana a spus:
    19 Martie 2011 la 7:20 PM

    l-am vazut si eu, dar nu le la inceput ca am culcat copilul, ci chiar de la scena din prima imagine postata de tine 🙂
    chiar ma gindeam cum a ajuns ea sa se indragosteasca de el si mi-am imaginat ca trebuie ca a fost un coup de foudre 🙂 l-am inteles si pe el…
    mi-a placut f tare, ca orice poveste nefericita cu protagonisti proveniti din clase, rase sau culturi diferite.

      adra_bell a răspuns:
      20 Martie 2011 la 1:56 PM

      Macar Petru s-a dus la culcare, Eva n-a vrut cu niciun chip, a zis ca ea sta sa vada filmul cu „indianul si cu fata”

    v_florina a spus:
    20 Martie 2011 la 10:24 PM

    Andra, Doamne…. decand caut filmul asta si efectiv nu am stiut cum se numeste. Am reusit sa-l vad abia dupa ce am aflat titlul pe pagina ta (intrasem dupa dulciul cu gris). Am fost in Kenya si am vizitat chiar un trib Massai. Imi doream de foarte mult timp sa vad filmul, iar acum ca am gasit si numele cartilor…
    Multu tare tare! (ne stim de la odisee)

      adra_bell a răspuns:
      21 Martie 2011 la 8:03 AM

      Ma bucur ca ti-am fost de folos si te invidiez enorm pentru ce-au vazut ochii tai! N-ai poze de la vizita tribala?

        v_florina a spus:
        21 Martie 2011 la 11:48 AM

        Am cateva acasa. Filmul a reprodus exact stilul de viata massai – toata familia dormind in aceeasi coliba impreuna cu animalele, gardul acela din tufisuri care ii protejeaza de animale, paturile rosi cu care se imbraca/ invelesc (am una acasa ;), bijuteriile de la gat…

    alina downunder a spus:
    22 Martie 2011 la 1:06 AM

    Diferentele astea majore ori unesc, ori despart, pana la urma. 🙂 Aici cunosc o sumedenie de cupluri mixate rasial, mi se pare … interesant, de pe dinafara, nici eu nu cred ca m-as putea indragosti (inca si fulgerator) de cineva dintr-o cultura extrem de diferita de a mea. Ma uit ca baza relatiei noastre de acum, cea profunda, e, de fapt, cumulul de experiente strident similare, asta ne face sa gandim in aceeasi directie, sa vorbim aceeasi limba (nu la propriu, fireste, aia se subintelege). Pasiunile soc au tendinta sa fie strict fizice, carnale, de suprafata. Poate sunt cazuri in care zgandarind sub coaja respectivii afla ca se completeaza unul pe altul, ca vor sa se imbogateasca cu diferitul din celalalt, poate fi palpitant. Dar cred ca, in esenta, ramane dificil.

    Am citit povestea tipei, un interviu amanuntit si bine realizat cu ea, intr-o revista locala de prestigiu. Sigur, imagistic povestea e frumoasa. Dar … am ramas cu gustul unei subtirimi asa … :). De-aia nici n-am cautat cartile ori filmul. 😛

      adra_bell a răspuns:
      22 Martie 2011 la 6:29 AM

      Alina, din punctul meu de vedere nu-i important ca-i negru, galben sau aramiu – chiar l-am evaluat pe tipul din film ca fiind sexy – atata timp cat provine din aceeasi cultura. Filmul chiar asta te imtreaba: „crezi ca ai putea trai cu cineva atat de diferit? serios? ia gandeste-te mai bine”, nu pune nici macar o secunda problema cuplurilor inter-rasiale
      Pana la urma tiparele astea culturale ne stau la baza si chiar daca initial crezi ca-i vorba doar de un barbat si de o femeie, nu-i chiar asa

        alina downunder a spus:
        23 Martie 2011 la 3:50 AM

        Pai exact asta am vrut si eu sa zic, cu alte cuvinte. 🙂 Fostul meu s-a insurat cu o chinezoaica si e foarte fericit, cum n-a fost cu mine, zice el, voila! Si amandoi traiesc intr-o alta cultura impreuna, cea australiana. Copilul va avea deci o mostenire tri-culturala. 🙂 Si sunt zeci astfel de cupluri numai intre cunoscutii nostri din comunitatea romaneasca.
        Deci mai sunt si altfel lucrurile. Doar ca mie personal mi se pare greu de realizat, depasirea barierei culturale. N-am insa nimic cu cei care o fac, dimpotriva. 🙂

    Visalb a spus:
    24 Martie 2011 la 9:42 PM

    Ziceti voi ce ziceti, dar eu tot cred ca dragostea invinge totul, dragostea aceea completa rupta din Dumnezeu. E drept ca nu-s casatorita inca, dar asa vreau sa cred si nu pot sa imi inchipui altfel. 😀

    In rest, tare mi-ai facut pofta de-un film cu Africa. 🙂

      adra_bell a răspuns:
      25 Martie 2011 la 9:47 AM

      L-ai vazut p-asta?
      Cat despre ce, cat si cum invinge dragostea, fiecare crede ce vrea in functie de personalitate, experienta, etc. Eu sunt mai sceptica de felul meu:)

Lasă un răspuns

