Carti potrivite pentru pici (1-2 ani)

Publicat pe Actualizat pe

Si aici e vorba despre cei mai mici pici, intre unu si doi ani, varsta la care cartile din plastic sau textil devin neinteresante, iar cele obisnuite, din hartie, nu pot face asalturilor entuziaste ale micului cititor si se fac franjuri dupa prima rasfoire. Topul cartilor pentru 1-2 ani este cat se poate de personal, pe probatelea cum ar veni, sunt carti din biblioteca Evei si anume cele care  au avut maximum de succes si au prezentat siguranta in utilizare. O fi ciudat dar dorinta de a citi poate sa-l raneasca pe pici, se loveste in colturile ascutite, se taie in foile de hartie, te si miri de cat de multe i se pot intampla intr-un minim de timp.  Un copil de aceasta varsta nu va avea rabdare sa  i se citeasca povesti lungi, nu domnule, piciul este activ si iti trebuie multa imaginatie ca sa nu-l plictisesti. Cartile trebuie sa fie atractiv colorate,  ilustratia sa fie insotita de o poveste simpla – simplu nu inseamna idiot –  cat mai amuzanta  si pe cat posibil ritmata.

1. Primele mele  carti, editura Corint Junior

Sunt destul de scumpe, in jur de 40 de lei, dar fac toti banii. O serie de 9 carti atat de mici incat incap intr-o manuta de pici, cartonate si ultra-rezistente, Eva inca le mai are, le mai indrageste si le mai foloseste in cu totul alt scop si anume in constructii.

2. Culorile, Editura Flamingo Junior. Asa suntem noi parintii, citim pentru distractie, dar tinem cu orice chip ca astia mici sa invete ceva din carti, inca de la 1-2 ani. Pe piata, abunda cartile pentru invatatul culorilor, al numerelor samd, cartea de mai sus l-a surclasat pe celebrul Eric Carle, imaginile sunt simpatice, cu diverse animalute, dar pe mine m-au pus incurcatura, nu prea le deosebesc intre ele. In text, anumite cuvinte sunt inlocuite cu desene, desi nu pot spune ca Eva a invatat culorile datorita acestei carti, cert este ca i-a placut si inca ii mai place. Este construita din pagini solide si cartonate cu simtul raspunderii.  

3. Animalele salbatice, editura Crisan

Intra in categoria cartilor-jucarii, are o caseta cu sunete, atunci cand membranele sunt apasate cartea face ca toate animalele. In puncte forte: membrane usor de apasat de catre degete micute, cartonata, colturi rotunjite, imagini frumoase, mari si clare. Altfel, text foarte slab sau poate doar prost tradus, dar tinand cont ca piciul nu stie inca sa citeasca se poate improviza. Seria contine si o carte despre animalele de la ferma care va va usura rolul de a face ca oaia, gaina sau porcul, caracteristic tuturor parintilor cu copii mici.  

4. Pocoyo and the toppling tower, nu stiu editura, o gasiti pe net, la libraria okian

Carte super-faina cu mult-indragitul baietel in albastru, acum cazut totalmente in dizgratie, are paginile dintr-un material foarte interesant, ceva intre carton si plastic, rezista eroic si la smuls si la muscaturi nervoase. Imaginile sunt pe masura lui Pocoyo, cine are un mic fan in casa stie despre ce vorbesc, dar marea gaselnita este lift the flapu’, adica pe fiecare pagina exista o imagine ascunsa sub o clapa care continua povestea intr-un mod amuzant.

5. Primele mele cuvinte, editura Teora Imaginea este furata de la Irina, noi am maritat cartea la un schimb de carti pentru copii. Foarte interesant la carte este ca are zone zone fosnitoare si zone cu sclipici. Tot cartonata, pe deasupra si ieftina, am luat-o de la un hypermarket, din aceeasi serie parca mai aveau si cu numere, si altele.

6. Cartile cu Miffy, editura Cartea Copiilor Miffy e celebra, nu mai are nevoie de nicio prezentare, iar daca nu o stiti trebuie sa va informati urgent. Cititorul mic se apropie de doi ani, asa ca este mult mai indemanatic si poate rasfoi carti necartonate. Cele cu Miffy sunt foarte placute, imaginile sunt in culori primare, simple, fiecare carte este de fapt o poezioara ritmata si distractiva.

7. Pozna lui Jackie si Scoala Ursilor, editura Cartea Copiilor

Nu sunt deloc pe ultimul loc, cartile cu ursi au avut un succes fulminant, constatat pe cel putin 3 fetite. Marturisesc ca la prima vedere mi s-au parut niste tampenii fara margini, cu ilustratiile lor stangace, in realitate sunt foarte inteligente, chiar si la a x-a recitire mai descoperi cate ceva nou care reconstruieste povestea. Unde mai pui ca sunt carti prietenoase, anumite pagini te invita sa le mazgalesti si sa le desenezi, dragut din partea autorilor ca s-au gandit in acest fel la copii

10 gânduri despre „Carti potrivite pentru pici (1-2 ani)

    Mada a spus:
    6 Aprilie 2011 la 12:20 PM

    Multumim mult pt acest post…editura Cartea Copiilor are carti minunate! Deja am comandat trilogia cu Miffy, cartile venind acum intr-un saculetz simpatic! Spor la citit tuturor!

      adra_bell a răspuns:
      7 Aprilie 2011 la 8:06 AM

      da, da, Miffy a fost de baza o lunga perioada de timp

    Aurelia a spus:
    7 Aprilie 2011 la 9:29 AM

    Mie mi-a placut foarte mult seria de carti a Luciei Muntean. Nu le-am cumparat pe toate. Am luat „Rime pentru cei mai mici”, „Rime cu antenute”, „Ghici, ghici, ghici, ce voi desena aici?” Nu stiu exact pentru ce varsta sunt, eu le-am ales in primul rand fiindca mi-au placut ilustratiile.

      adra_bell a răspuns:
      7 Aprilie 2011 la 9:34 AM

      dar lui Horia i-au placut? ca si mie-mi plac unele carti si Eva sustine ca sunt „ulate lau” si invers:D
      sunt si foile cartonate?
      eu le-am vazut pe net si mi se par atractive, dar de cumparat nu le-am cumparat

        Aurelia a spus:
        7 Aprilie 2011 la 12:27 PM

        I-au placut, insa nu foarte mult, daca e sa ma iau dupa faptul, ca desi nu sunt cartonate, sunt in stare buna inca;)
        Lui i-au placut foarte mult „Primele mele carti”, setul de care spui tu si o carte de la Teora – Invata cu puzzle – primele cuvinte – casa mea (exista si cu animale, dar nu a avut acelasi succes).
        Miffy nu a avut prea mare trecere la el:(

        adra_bell a răspuns:
        10 Aprilie 2011 la 6:03 AM

        poate Miffy prinde mai bine la fetite. O pastrezi pentru surioara:)

    ANTO a spus:
    7 Aprilie 2011 la 9:38 AM

    sarumana draga prietena…chiam am de gand sa investesc niste bani in carticelele astea.ms :*

      adra_bell a răspuns:
      7 Aprilie 2011 la 9:41 AM

      nu-s scumpe, doar cele de la punctul 1, restul sunt in jur de 10-15 lei. Vezi ca la Cartea copiilor poti comanda pe net si de obicei au oferte, iti dau o carte gratis

    furdui a spus:
    18 Ianuarie 2017 la 11:54 AM

    Multumesc.

    Ana a spus:
    17 Septembrie 2017 la 6:10 PM

    Buna ziua. Caut de multa vreme setul de carticele Primele mele cuvinte din postul dvs si nu reusesc sa il gasesc. Daca aveti idee unde as putea sa il gasesc as aprecia foarte mult ajutorul dvs.

Lasă un răspuns

