Qataieyf

Publicat pe Actualizat pe

Un dulce  foarte pe gustul meu, cat se poate de exotic, provine din Orientul Mijlociu, acolo unde oamenii stiu ce-i aia mancare satioasa, nu pun trei lulele pe o farfurie si patru dâre de sos de decor, iti mai tranteste o frunză de nustiuce in margine si ia si satura-te. Bucataria mea preferata, din care am ocazia sa mananc destul de rar, dar mai gasesc cate o reteta pe care o pot prepara acasa. Este mai greu de scris decat de pregatit, un picut laborioasa, dar simpla, cu ingrediente putine.  In traducere, clatite iraniene cu umplutura de nuca, scufundate in sirop.

Clatitele

2 cups faina

2 cups lapte vag caldut

1 teaspoon drojdie uscata

nu stiu cum s-ar putea altfel masura cantitatile, eu am aceste masuri americane)

Se amesteca si se lasa o ora in loc caldut si acoperit sa dospeasca

Se coc in tigaie unsa, numai pe o parte. Clatitele sunt ceva mai groase si mai mici decat ale noastre, cam cat o farfuriuta de la serviciul de cafea si sunt gata cand fac niste gaurele mici la suprafata

Clatitele se lasa la racit si se prepara siropul

1/3 cups apa
2/3 cups zahar
zeama de la o jumatate de lamaie
o sticluta esenta de portocale (in reteta originala apa de flori de portocal)

Se fierbe apa cu zaharul, la sfarsit se adauga sucul de lamaie si esenta de portocale

Umplutura cu nuca este si ea foarte simpla, nuci zdrobite amestecate cu zahar si cu o lingurita rasa de scortisoara.

Clatitele se umplu cu nuci si se sigileaza marginile prin presare.

Se aseaza intr-o tava unsa, deasupra fiecarei clatite se pune cate o feliuta subtire de unt.

Se lasa 10-13 minute in cuptorul preincalzit la 180C. Cand sunt gata, fierbinti si aburinde, mirosind a orient, se toarna deasupra siropul rece.

Umbla vorba ca ar fi si mai bune cele umplute cu branza, am sa le incerc data viitoare. Iranienii le prepara de Ramadan, eu oricum aveam de stat azi prin bucatarie, ceva-ceva dureaza coacerea clatitelor, in rest mi s-a parut foarte simplu de facut

14 gânduri despre „Qataieyf

    Christine a spus:
    18 Aprilie 2011 la 7:54 PM

    Ce gustos! Am sa incerc sa fac si eu ca pare usor de facut chiar si pentru o neindemanatica la dulciuri ca mine. BTW, salamul de biscuiti l-am facut de doua ori si de doua ori a iesit ca o pasta pe care am mancat-o cu lingurita…N-am prins spilul cu inchegarea…

      adra_bell a răspuns:
      18 Aprilie 2011 la 9:34 PM

      data viitoare mai pune doua bucatele de rahat si 20 de grame de unt. Nici eu nu sunt vreo indemanatica, mai ales cand vine vorba de creme, torturi sau orice trebuie ornat.
      La clatitele astea probabil trebuie sa nu fie prea reci, eu le-am bagat la cuptor dupa ce s-a trezit Eva din somn, si nici prea subtiri, nu prea se mai lipesc bine marginile. Dar pentru o prima incercare au iesit foarte bine

    ralu' a spus:
    18 Aprilie 2011 la 9:38 PM

    Mniam! trebuie sa le incerc!

    sultana a spus:
    18 Aprilie 2011 la 10:25 PM

    mmmda! dar parca eu am facut odata cu o fidea foarte fina. cataif, stii ceva ?

      adra_bell a răspuns:
      19 Aprilie 2011 la 4:37 AM

      e altceva, se face cu un fel de taitei cred. Eu am citit prima data de cataif in La Medeleni (cred), dar n-am mancat niciodata

    Alina a spus:
    19 Aprilie 2011 la 2:15 AM

    Cataiful e traditional turcesc si e intr-adevar o pasta foarte fina insiropata puternic. Posibil sa fie o confuzie de nume, nu am vazut inca linkul, daca e american nu m-ar surprinde.
    Altfel clatitele astea arata bine, o sa incerc si eu.

      adra_bell a răspuns:
      19 Aprilie 2011 la 4:40 AM

      Cred ca doar suna asemanator, m-am uitat pe mai multe linkuri, reteta e raspandita in tot Orientul Mijlociu. Am mai vazut-o si sub numele ataieyf.
      Arata mai bine in realitate, dar aici ne-a furat cineva soarele, nici chef sa fac poze n-am avut, probabil m-am invatat minte de la ultima sesiune foto culinara:D

        alina a spus:
        19 Aprilie 2011 la 7:20 AM

        ca mai tot ce circula in Europa, o amestecatura de traditii si culturi, uite ce zice wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Kanafeh . partea cu turcii e relevanta pentru confuzia de nume. 🙂
        eu am si facut cataif, aici se gasesc pastele respective la magazinele deli turcesti. e foarte bun!

        adra_bell a răspuns:
        19 Aprilie 2011 la 7:31 AM

        eu am facut reteta asta iraniana cu gandul la cataiful din La Medeleni (nu jur ca e vorba chiar de cartea asta) Apoi m-am uitat pe net, am dat cautare dupa „cataif” si am gasit cu totul alta reteta cu paste si frisca.
        pe wiki cica am facut asta http://en.wikipedia.org/wiki/Qatayef , doar ca ale lor arata mai bine:D
        Acum, normal ca ma bate gandul sa incerc si cataiful turcesc, paste as gasi probabil, era un magazin parca pe Titulescu cu chestii arabesti.
        La mine o fi chestie de familie, cica am niste stramosi orientali, ca prea ma dau in vant, desi dulciurile sunt duuulci si mancarea lor face ditamai popoul

    Sofie a spus:
    19 Aprilie 2011 la 9:13 PM

    Cele umplute cu brinza dulce si nuci sunt o nebunie pentru papilele gustative si o bomba calorica in acelasi timp :), dar o sa-ti placa, garantez.

      adra_bell a răspuns:
      20 Aprilie 2011 la 7:31 AM

      Si cu branza dulce si cu nuci in acelasi timp? O sa fac si cu branza, deocamdata nu stiu de care sa pun. Aoleu, da’ ce bomba….Eu am mancat una singura si mi-a ajuns

    v_florina a spus:
    19 Aprilie 2011 la 10:34 PM

    Suna f gustos dulcele acesta, il voi incerca si eu special pentru familia noastra marita (noi si parintii nostri). In ce tigaie ai facut clatitele? Micuta sau aia normala, de facut clatite mari si omleta?

    Da, cataiful este altceva, se gaseste gata facut la magazinele arabesti (mmm, in Bucuresti sunt, acolo la tine nu stiu zau), sau la cofetarie o varianta mai romanizata.

      adra_bell a răspuns:
      20 Aprilie 2011 la 7:34 AM

      In tigaie normala, dar am pus aluat doar pe mijlocul tigaii. Uita-te pe video de la comentariul 2 ca arata acolo cum sa pui, eu as fi facut poze, dar aveam mai multe pe aragaz si era abur.
      Aici nu sunt cofetarii turcesti, dar Bucurestiul e aproape

Lasă un răspuns

