Vorbe-n soare

Publicat pe Actualizat pe

Mami, eu vorbesc in vant?

Nu, iubita, te ascult eu, sunt atenta la tine, ii raspund nedumerita daca e o intrebare sau o constatare.

Nuu, adica vorbesc in vant, cand e vant afara si eu vorbesc, iar cand e soare afara, vorbesc in soare!

Oricum o dai verbul cheie, cel care o caracterizeaza pe Eva, este  a vorbi. Suntem potopiti, navaliti de ropote de cuvinte, ciripite, cu glascior tare, fraze in care amesteca realitatea cu fictiunea, naivitati copilaresti sau uimitoare mostre de logica.

Tati, da’ de ce te cheama pe tine si Valentin?

(numele oficial al co-autorului, dar e adevarat ca nu-i spune nimeni asa si nu stim de unde a cules aceasta informatie)

Savuram ultimele noastre saptamani in 3, iar eu ultima data din viata cand sunt  doi. Asteptam, unii cu nerabdare (cand iese, mami, Filip? mai e mult?), altii cu ingrijorare  iar eu cu frica de nastere, venirea pe lume a lui Filip. Eva are propria-i viziune despre nastere, mult mai relaxata decat a mea, iarasi nu stiu de unde stie ea, niciodata nu i-am spus, niciodata nu a intrebat, cumva a intuit portita de iesire naturala catre lumea aceasta a tuturor bebelusilor

Mami, ai grija cum mergi sa nu-l scapi pe Filip!

De ar fi asa de simplu…

Filip e un bocanitor de prima clasa, se trezeste imediat ce este mangaiat si ii place sa auda vocea sora-si, atunci cand vorbeste aproape de casuta lui. Mi-e frica, mi-e frica si mi-e frica, daca ma intreaab cineva de ce anume, nu stiu sa raspund.  De nasterea in sine, rau daca-i naturala, rau daca-i cezariana. De alaptat, asta-i chiar o frica ilogica si fara sens. De…nici eu nu stiu de ce.

Dar il astept cu bucurie plina de curiozitate. Doar atat ca n-am pregatit inca nimic, nici hainute, nici bagaj pentru spital, caruciorul, scoica si patutul sunt risipite te miri pe unde. Eeeh, dar am sling, unul frumos mirosind a vise de bebelus, din in alb cu dungulite albastre, trimis tocmai din Olanda de o cititoare draga si necunoscuta, cu nume frumos, Ozana.

33 de gânduri despre „Vorbe-n soare

    cojocarii a spus:
    7 Iunie 2011 la 8:25 AM

    🙂 iti inteleg temerile…. 🙂 … dar stii ca sunt nefondate, nu? 😉
    Eva e dulce tare cu grija ei pentru Filip!

      adra_bell a răspuns:
      7 Iunie 2011 la 9:18 AM

      da, sunt nefondate, dar tot frica mi-e. Tu parca esti dupa mine, nu?

    svea77 a spus:
    7 Iunie 2011 la 9:01 AM

    O minunatie de copil! Nu ma mai satur sa ma delectez cu vorbele-i dulci si istete 🙂
    Frica e normala, e frica de necunoscut, chiar daca ai mai nascut o data. O imbratisare calda!

      adra_bell a răspuns:
      7 Iunie 2011 la 9:20 AM

      Alaptarea mi-e cunoscuta f bine, n-ar trebui sa ma tem de nereusita, dar Eva a fost un bebelus foarte descurcaret in privinta asta si m-a invatat multe. Sper sa fie si Filip la fel.
      La cezariana m-a speriat anestezia totala, acum o sa vedem ce si cum va fi

    Roxana a spus:
    7 Iunie 2011 la 9:16 AM

    :)Ma gandesc la tine sa fie totul asa usor cum crede Eva:)

      adra_bell a răspuns:
      7 Iunie 2011 la 9:21 AM

      I-am cerut detalii, pe unde crede ea ca as putea sa-l scap iar raspunsul m-a lasat cu gura cascata.

    Ozana a spus:
    7 Iunie 2011 la 9:43 AM

    Nu v-am uitat, inca te citesc cu drag. 🙂
    Va pup pe toti, si va urez sa fie numai bine!

      adra_bell a răspuns:
      8 Iunie 2011 la 9:59 AM

      Multumim! O sa fi bine, dar nu ma pot opri sa n-am momente de panica:)

    Mari a spus:
    7 Iunie 2011 la 11:06 AM

    Cred ca mai degraba ar fi anormal sa nu ai niste temeri…Mie mi-a fost frica de fiecare data,cam de aceleasi lucruri,dublate de altele(daca o sa mai avem loc pentru inca un sufletel la fel,daca o sa-l primeasca cu bine,daca o sa-l accepte imediat sau nu,daca o sa ma descurc astfel incat sa nu ,,neglijez”” pe nimeni…etc)Tinem pumnii.Mari

      adra_bell a răspuns:
      8 Iunie 2011 la 10:00 AM

      Da, da, pe langa temerile normale se mai adauga si altele

    luckyrock a spus:
    7 Iunie 2011 la 12:27 PM

    daca medicul nu a anuntat nimic rau, nu are rost sa te ingrijorezi. important este sa gandesti pozitiv.:)

    din cate stiu, frica, incordarea, nelinistea complica putin lucrurile si intarzie anumite momente.

    Eva e la varsta intrebarilor, ma bucur mult ca aveti rabdarea necesara si ca ii oferiti raspunsuri.:)

      adra_bell a răspuns:
      8 Iunie 2011 la 10:04 AM

      Medicul a anuntat exact ce ma asteptam, in urma unor meciuri filipesti care au durat doua zile. Si anume, ca baiatul e la fel de sucit ca si fata, statea cu capul in jos si a reusit sa se intoarca la 180 grade. Acum, fiindca sor-sa a facut asta la 39 de saptamani, iar el abia la 32 de saptamani, banuiesc ca mai are timp sa faca nenumarate flic-flacuri p-acolo. Or fac eu niste copii zburdalnici, ori le ofer spatiu de lux, ca au loc de nebunii d-astea:))

        Ch_Dana a spus:
        8 Iunie 2011 la 10:42 AM

        Oops, la 39 de saptamani ?! Deci sa ma astept pana la urma la orice, desi sincera sa fiu, nu cred ca mai are loc pentru tumbe d-astea…in fine 🙂

        Incearca (desi stiu ca e greu) sa nu te panichezi… eu parca-s anesteziata, nu simt nimic inca…dar la CTG ma apucase si pe mine panica, mai degraba din cauza ideilor lor de a ma interna, eu stiam ca nu venise inca momentul.

        Mult succes !

        adra_bell a răspuns:
        8 Iunie 2011 la 3:22 PM

        Dana, probabil depinde si de spatiu. Eu sunt inalta, e loc, Eva a avut 3500g, adica mai in medie, nu f mare. Oricum eu am avut si placenta previa marginala la prima sarcina. Mergeam saptamanal la control si doctorul a parut si el destul de surprins de sucirea neasteptata a domnisoarei

      luckyrock a spus:
      8 Iunie 2011 la 11:19 AM

      uh, cum o mai fi avut loc la 39 de saptamani? cred ca ai trecut prin niste dureri groaznice.

      stiam ca sansele sunt foarte mici sa se intample asta, probabil tu alcatuiesti acel mic procent ce infirma teoria acelor doctori care afirma ca e aproape imposibil sa se mai intoarca bebelusul intr-un stadiu atat de avansat al sarcinii.

      ce sa zic?… tine-te tare si sa fie totul bine.

        adra_bell a răspuns:
        8 Iunie 2011 la 3:19 PM

        n-a durut deloc, dar imi amintesc ca a fost mare zbantuiala.

      luckyrock a spus:
      8 Iunie 2011 la 3:44 PM

      ei, atunci ma bucur.:)
      inseamna ca la tine in burta chiar e spatiu!:))

    Aurelia a spus:
    8 Iunie 2011 la 5:11 PM

    @ Ana, ti-a zis ca te lasa sa incerci sa nasti natural in cazul in care se intoarce in pozitia corespunzatoare?
    In ceea ce priveste anestezia, poate de data asta nu e musai sa iti faca generala. La mine au exclus varianta anesteziei generale, fiindca nestiind ca o sa ajung la cezariana, mancasem.

      adra_bell a răspuns:
      8 Iunie 2011 la 5:51 PM

      da, m-a intrebat daca vreau sa nasc natural, decizia finala urmand sa fie totusi a mea. Pai de asta mi-e frica la cezariana, de anestezia generala, desi nu pot spune ca mi-a facut ceva rau data trecuta, dar sentimentul ala de totala pierdere a controlului (iluzoric, nah, in realitate n-aveam niciun control) a fost oribil. Si pe locul doi mi-e frica de infectiile intraspitalicesti.
      Eu am crezut ca ai nascut cu cezariana planificata

        Aurelia a spus:
        8 Iunie 2011 la 8:24 PM

        Nu, a fost cezariana de urgenta. M-a chemat la control in ziua in care se implineau cele 40 de saptamani, cantitatea de lichid amniotic era foarte scazuta, fluxurile indicau un inceput de suferinta fetala, iar colul nu era inca pregatit pentru nastere. Provocarea nasterii a iesit din discutie, fiindca a zis ca scorul Bishop nu e foarte bun si oricum nu poate supune stresului travaliului un copil aflat in suferinta. Mi-a spus ca ii e ciuda, ca era foarte bine asezat si coborat, dar nu vrea sa scoata un copil mort. Cand am auzit de cezariana am simtit ca mor de frica. Nu aveam nici bagajul la mine, nimic.

    Sofie a spus:
    9 Iunie 2011 la 2:35 AM

    Frica, panica, sunt normale … totul e sa avem incredere in copiii nostri. Ei ne invata cum sa fim parinti buni si cum sa avem grija de ei :).

      adra_bell a răspuns:
      9 Iunie 2011 la 8:56 AM

      o, da, Eva a fost un astfel de copil intelept. Dar e dificil sa inveti sa ai incredere in copil

    Roxana a spus:
    10 Iunie 2011 la 4:30 PM

    Eu sunt inainte, si deja tremur, incep sa pregatesc cate ceva, ma impiedic prin casa, sunt irascibila, somn nu mai apuc, daca acum e asa, oare dupa cum va fi?
    Hai, relax! Inspira, expira! Tu parca erai cea curajoasa…

      adra_bell a răspuns:
      10 Iunie 2011 la 7:17 PM

      Roxana, tu mai ai atat de putin! La cate sapt ti-a programat cezariana?
      Macar acum stim ce urmeaza dupa nastere. Mie mi-a facut mult rau imaginea aia idilica de film american, in care bebe doarme, doarme si doarme, cat e ziulica de lunga, iar mama sta langa patut si-l admira, ca doar ce altceva sa faca, un bebe mic doarme peste 18 ore/zi, nu? Eu chiar imi imaginam ca o sa ma odihnesc dupa insomnia de sarcina=))

    Roxana a spus:
    11 Iunie 2011 la 9:02 AM

    Deja mi-au facut 2 injectii pentru maturarea plamanilor bebelusului. M-au chemat la control la 37 saptamani, vad ca se cam grabeste dr. asta al meu, of!

      adra_bell a răspuns:
      11 Iunie 2011 la 10:56 AM

      Eva a fost la 40 s , cu 3 zile inainte de DPN. Pe Filip as vrea tot asa, 39 spre 40. Dar de ce asa devreme? Din cauza operatiei anterioare?

    Ch_Dana a spus:
    11 Iunie 2011 la 11:00 AM

    :D:D:D eu n-am nici un fel de imagine idilica, am mai citit una-alta si la cat de „razbatatoare” e domnisoara prin burta mea, numai de liniste nu cred ca o sa am parte

    Plus ca are grija si sotu’ din dotare sa-mi faca „coloana sonora” cu imitatii de oracaieli, e drept ca un adult nu va egala niciodata un bebe in deplinatatea fortelor:D Cel putin el o mai schimba pe Pink Floyd cand se plictiseste de oracait…:D

      adra_bell a răspuns:
      12 Iunie 2011 la 8:02 PM

      Eva a crescut cu TSO. Filip e cu Therion

      Iti pumnii pentru luni!

    Christine a spus:
    12 Iunie 2011 la 7:32 PM

    Iti tinem si noii pumnii! Cat despre sucit si invartit, eu cred ca tu stii sa faci numai copii vitali si energi. Asa sora, asa frate…

    Multa sanatate!

      adra_bell a răspuns:
      12 Iunie 2011 la 8:03 PM

      acum vedem noi ce-o fi, vad ca iar e f agitat, numai sa nu manevreze necorespunzator cordonul ala

    Ch_Dana a spus:
    13 Iunie 2011 la 11:55 AM

    No offense, dar daca-i pui Therion, nu ma mir ca-i agitat. Incearca si tu cu Leonard Cohen 🙂 Asa am mai audiat si eu Nightwish, dar mai rarut, ca-i mai dragut…

    Saru-mana, momentan s-a amanat pentru maine la cabinet, din motive…familiale. Chiar sunt curioasa, n-am fost niciodata la cabinet la el,

    Roxana a spus:
    19 Iunie 2011 la 8:24 AM

    Cred ca vrea el sa plece in concediu, cica se teme sa nu pocneasca taietura pe utre, iaca na, luni merg la control si incerc sa-l aman cu operatia, macar pana pe la 38 si ceva.
    Acum am 36 de s.
    SI mie mi-e groaza de anestezie, de pierdere a controlului, si revenirea din anestezie, aiurea. Tocmai am mai facut acum 2 luni una, cu operatia aia afurisita de colecistita. Am mari emotii, abia astept sa fie toate bune si sa ma vad acasa cu el sanatos.

      adra_bell a răspuns:
      19 Iunie 2011 la 8:30 AM

      adica sa pocneasca cezariana veche? dar de ce se teme de asta? pana la urma sunt multe femei care nasc natural dupa cezariana, e drept ca nu in Romania, dar in Vest e o practica obisnuita.
      La mine cred ca va fi undeva la 39 saptamani, spre 40, Eva a fost aproape de DPN. Tot nu nastem asa cum ar trebui, macar bebelusii sa aiba parte de tot confortul

Lasă un răspuns

