Despre mesteri si medici, totul dus la infinitul unei inghetate

Publicat pe Actualizat pe

Vecinii isi renoveaza apartamentul adica praf mult, var, mesteri si bormasini. Un mester vine sa ne ceara cheia de la debaraua de pe hol, loc magic in ochii Evei, plin de cutii cu jucarii depozitate, asa ca nu pierde ocazia de a se afla prin zona.  Il urmareste atenta pe mester si se ingrijoreaza cand acesta se apleaca pe fereastra.

Murdarule, ai grija sa nu cazi! ii striga fetita mea cea grijulie

Dupa doar cateva secunde, tot cu ochii pe el, constata:

Murdarule, ai burta mare la fel ca mami a mea. 

______________

Cum am crescut amandoi cu dictonul „copilul se pupa doar in somn” ,  vrem ca Eva sa stie sigur ca o iubim, asa ca declaratiile de iubire ni se intorc inzecit indulcite de gurita de copil.

Mami, te iubesc mai mult decat un dinozaur! Ba nu, te iubesc mai mult decat o inghetata mare cat un dinozaur! 

unde dinozaurul este o unitate de masura echivalenta cu infinitul adultilor iar inghetata, hmmm, care o fi echivalentul inghetatei la  adulti?

Eu ma lamentez catre M: Offf, ma simt asa o mama rea!

Eva care se joaca, dar nu pierde un cuvant din ce vorbim noi: Nu esti rea mami, esti o mama tare buna si frumoasa

__________________

Ma insoteste la Doppler, o analiza imagistica a fluxurilor sangvine mama si fat pe diferite artere. Medicul  da sonorul cam tare si Eva e putin  speriata de ideea ca fratiorul ei scoate asemenea sunete. Seara, incerc sa-i explic dar cum e mult prea abstract, reduc totul la cordonul ombilical, un furtunas prin care vine apa si mancare la bebe. A doua zi, la micul dejun, ma urmareste cum mananc si deodata striga:

Gata, Filip! Pune gura la furtunas ca vine mancarea! 

A mers cu mine si la ginecolog, adica „nenea Celus care ne-a facut noua buricul”, mie si ei, degeaba i-am tot spus ca nen-su Celus nu-mi putea face mie niciun buric  fiind cel mult soim al patriei la acea data. O impresioneaza cel mai mult ochelarii medicului si probabil e invidioasa asa ca se lauda:

Sa stii ca eu am facut conjuctavita si o sa merg la oftalmalog sa-mi dea si mie ochelari de soare si vant! 

..iar asta trebuie sa fie una din satisfactiile meseriei de obstetrician, sa vezi mogaldeata pe care ai ajutat-o sa se nasca, vorbind degajat si dand din maini cu maximum de elocventa

12 gânduri despre „Despre mesteri si medici, totul dus la infinitul unei inghetate

    luckyrock a spus:
    10 Iulie 2011 la 10:01 AM

    de ce se pupa copiii doar in somn?

      adra_bell a răspuns:
      10 Iulie 2011 la 11:25 AM

      din acelasi motiv din care nu se tin in brate: ca sa nu se rasfete

      luckyrock a spus:
      11 Iulie 2011 la 9:02 PM

      aha. ei, asta nu stiam. credeam ca e cine stie ce superstitie babeasca.

      oricum, e o prostie. copiii au nevoie de gesturi de afectiune. cat mai multe.

        adra_bell a răspuns:
        11 Iulie 2011 la 9:33 PM

        credeam ca reiese din text ca e o prostie

    Ch_Dana a spus:
    10 Iulie 2011 la 2:39 PM

    Mda, la noi doarme deja in pat cu taica-su (am o poza criminala, din pacate facuta doar cu telefonul, n-a iesit mare lucru) si face urat daca e lasata singura. In schimb, cum o iei in brate si te plimbi cu ea, e cu ochii roata primprejur… 🙂 Si aproape ca a invatat sa stea in picioare, se impinge in picioruse cand sta pe burta maica-si…precoci mai sunt copiii din ziua de azi 😀

    Cred ca „nenea Celus” murea de invidie pe ea…:D imi aduc aminte ca am amanat o vizita de control (trebuia sa ne vedem la maternitate, nu la cabinet), in ziua aia era singur cu copilasii si deh, cam greu…:)

      adra_bell a răspuns:
      10 Iulie 2011 la 2:47 PM

      Dana, e un reflex asta cu statul in picioare la bebei, dispare in jurul varstei de 6 luni. Are si nume, dar nu mi-l amintesc. Pai tati face exact ce trebuie, asa se creste copilul, „pe carne de om”, si ai sa vezi ca nu se rasfata, capata incredere in ea si in voi. Oricum, pana la 9 luni e un fel de a doua sarcina, doar ca bebe nu sta in burtica, „sarcina africana”.
      Ai rezolvat problema legata de alaptare?
      Edit l-am gasit
      „Reflexul automat de mers (al lui Andre Thomas)
      Acest reflex este prezent de la nastere pana la 3 – 4 luni, apoi reapare in momentul in care copilul invata sa mearga. Daca tineti nou-nascutul de sub brate, cu piciorusele pe o suprafata plana, acesta va incerca sa paseasca. Tinut in aceeasi pozitie, nou-nascutul va intinde piciorusele aproximativ 20 – 30 de secunde pentru a se sprijini, apoi le va indoi iar si va reveni in sezut.”

        alina downunder a spus:
        11 Iulie 2011 la 6:05 AM

        Reflexul dispare, nu neaparat ambitia si dorinta de a merge. Probabil de-aia sunt unii care incep sa paseasca singuri pe la 9 luni … :). Ce stiu e ca ale mele de la 7 luni incolo, toate trei, ca atunci au inceput sa se ridice singure, nu aveau stare daca nu le tineai de manute sa se plimbe … Greu. 😛

        Cu furtunelul … daaaa, clar, asa-mi zicea si mie Maria, cand ma vedea ca mananc „acuma papa si Anna, nu? ai grija, sa mesteci bine, sa nu se inece!” :).
        Iar despre obstreticieni – al nostru avea tapetati peretii cabinetului cu pozele pruncilor adusi pe lume!! 🙂 “Babies are a wonderful way to start people” scria pe o placuta langa receptie, si asta mi se pare cel mai frumos, pana la urma cea mai buna dovada ca isi iubeste meseria.

        adra_bell a răspuns:
        11 Iulie 2011 la 11:54 AM

        A mea a fost grasunica si lenesa tare, nici nu s-a deplasat pana pe la 9 luni, cand a adoptat un mod de locomotie f caraghios, mergea pe fundulet.
        Maria:), o dulcica a fost ea de micuta

    Ch_Dana a spus:
    10 Iulie 2011 la 9:00 PM

    Slava Domnului, asta mai lipsea, sa se apuce sa mearga asa devreme…si asa avem greutati in a o tine in brate, e mai puternica decat ne asteptam si face niste „abdomene” si „rasuciri” ceva de speriat 🙂 Oricum, merci de info.

    Da, am rezolvat, erau niste canale infundate. In schimb, trebuie sa ma duc sa mai fac o hemoleucograma, a cam bagat moasa spaima in mine (vorba vine) cu hemoglobina scazuta de la 15 la 7…se pare ca am pierdut totusi ceva sange la nastere. Acum sunt OK (daca nu punem la socoteala ca-s obosita moarta), dar e mai bine sa fiu sigura.

      adra_bell a răspuns:
      11 Iulie 2011 la 11:56 AM

      Eu am aflat de reflexele astea cand era Eva bebelus si m-a speriat reflexul Moro, si am tot scormonit pe net.
      Ei, se va regla si hemoglobina, e nasol ca te simti si mai obosita din cauza asta. Partea buna e ca te vei obisnui si oboseala va deveni ceva firesc:D

    Elle a spus:
    26 August 2011 la 11:43 AM

    e fantastica micuta, ma uimesc intr-un mod mai mult decat placut replicile ei :), nici nu m-am gandit pana acum ce unitate mirifica de masura e inghetata, clar as inlocui-o cu centimetrul!

      adra_bell a răspuns:
      26 August 2011 la 8:32 PM

      sunt atat de puri si de nevinovati incat scot cele mai incatatoare declaratii de dragoste

Lasă un răspuns

