Pregatiri

Publicat pe Actualizat pe

Eu inot in camasi de noapte, scutece de finet, hainute mici si tot ce mai trebuie pentru cateva zile de spitalizare. Se strange o geanta mare. Patutul aproape nou al Evei a fost scuturat de praf  si transformat in co-sleeper. Filip, eu la mijloc si Eva care nu intentioneaza sa renunte la co-sleeping, asta e planul meu. Eva crede ca ar trebui sa doarma ea langa Filip si ne-am tot ciondanit pana cand am ajuns la concluzia ca ea va dormi peste zi langa bebelus, iar eu peste noapte.

Eva este de departe cea mai emotionata. Stia ca Filip va veni la sfarsitul lui iulie. Intrebarea „cand e sfarsitul lui iulie?” cu variantele „acum e sfarsitul lui iulie?” si „mai e mult pana la sfarsitul lui iulie?” este veche si  repetata zilnic inca de prin primavara. Ieri, a primit raspunsul mult asteptat: acum e sfarsitul lui iulie. A oftat batraneste si mi-a spus „ufff, da’ greu a mai trecut”.

Crede ca ar trebui sa cumparam un biberon, ca sa-i dea si ea lapte lui Filip, isi face planuri de cum il va plimba cu caruciorul si cum il va legana pe calutul ei rosu (huh). A primit doi bebelusi pe care-i culca in patutul proaspat montat, ii inveleste cu un prosop, ii saruta pe obraji si ma pune sa fac liniste. Imi arata cum o sa-i danseze fratiorului, ce cantece o sa-i cante si ma intreaba daca o sa-l poata tine in brate. Se mai burzuluieste la mine, ca nu-i baiatul meu, e  si al ei  sau e numai al ei.

Ii sunt recunoscatoare pentru empatia ei, pe care eu nu o aveam nici la 10 ani. Nu am sa uit niciodata manuta pe care mi-o intinde ca sa ma ridic de pe scaun si nici privirea plina de grija cu care ma urmareste cand  ma misc greoi. Sunt constienta ca vor fi gelozii, dar mai cred ca sunt normale si vom reusi sa le gestionam.

Filip se pregateste si el, bocane, se misca si se agita ca si cum ar invata sa practice cine stie ce sport extrem.  In ultima imagine in utero, isi tinea buzele tuguiate si ne arata cum va sta el la san. Antrenament pentru saptamana mondiala a alaptarii pe care o vom sarbatori amandoi asa cum se cade.

Pe co-autor cade tot greul, dar nu lasa sa se vada, are pentru fiecare un zambet,  o vorba buna  si o mangaiere. Va fi free  timp de cateva zile, adica el si cu fata lui, vor manca tampenii si cred ca si-au facut deja o gramada de planuri de distractie

18 gânduri despre „Pregatiri

    MMA a spus:
    30 Iulie 2011 la 1:53 PM

    Nastere usoara iti urez si sanatate! Asteptam poze cu Filip.

    Andreea a spus:
    30 Iulie 2011 la 2:10 PM

    Nastere usoara! De abia astept sa vad in formula completa.

    luckyrock a spus:
    30 Iulie 2011 la 2:39 PM

    gelozii vor fi putine, daca tu vei fi la fel de atenta si de iubitoare cu amandoi.

    asta e un alt cliseu care ma scoate din minti – toata lumea intreaba, atunci cand vede o femeie insarcinata care mai are deja un copil: „n-o sa fie gelos / geloasa?”. si se nasc discutii interminabile despre [presupusa] gelozie a copilului mai mare.

    si dupa ce femeia a nascut, urmeaza: „e gelos / geloasa?”, intrebare retorica din punctul de vedere al fiecaruia, care nu asteapta un raspuns negativ, ci unul pozitiv – o confirmare ca da, asa este, copilul cel mare este gelos, caci altfel nu se poate.

    dar poate ca mama si tata STIU ce au de facut ca sa nu apara gelozii. poate ca NU TOTI COPIII SUNT LA FEL. poate ca mai exista si altfel de relatii intre parinti si copii, si mai ales intre frati, indiferent ce varsta au.

    mai greu decat traiul cu 2 sau mai multi copii, mai obositor decat greutatile prin care trece o familie in care s-a nascut un nou membru, mai disperant este sa auzi cum toti isi dau cu parerea despre cum ar trebui sa fie si despre ce ar trebui sa faci. toti din care prea putini au cunostinte de puericultura. de altfel, cine se pricepe tace din gura, pentru ca stie prin ce trece acea familie [si mai ales acea mama]. restul vorbesc doar pentru ca sunt prea idioti ca sa-si dea seama ca debiteaza ineptii.

      alina downunder a spus:
      31 Iulie 2011 la 2:40 AM

      Ah, ce comentariu frumos si pertinent! ASA ESTE!! Eu am gasit mai greu cum ne-am contorsionat noi programul, energiile, resursele, n-am avut de gestionat nicio gelozie de sora mai mare si am avut surorile mai mari la niste varste tare delicate – 2 ani si respectiv mai putin de 1 an jumate. Daca a fost ceva CEL MAI MINUNAT, ceva care a echilibrat balanta oboselilor si greutatilor, a fost tocmai relatia extraordinara si magica dintre ele, copiii nostri, felul in care si-au asumat protectivitatea si posesia bebelusului, zambetele daruite si reciproce, cautatul cu privirile nedumerite de bebe mic al fix chicotelilor de surori, tandreturile stangace dintre ele, declaratiile verbale de dragoste ulterioare … In fine, per ansamblu, consider ca facand trei copii cea mai mare binecuvantare si cel mai pretios dar inspre ele, apoi intors inzecit inspre noi, este tocmai faptul ca am facut trei, si nu unul. 🙂 Eva va fi o surioara mai mare deosebita, Ana, ai sa vezi, bucurii nebanuite la asteapta la orizontul imediat!!

    ralu' a spus:
    30 Iulie 2011 la 3:04 PM

    Wow, deja! Sa va fie usor si frumos si sa va regasiti sanatosi si fericiti in noua formula. Sa va fie adaptarea usoara, sa aveti timp sa va bucurati de fiecare minut minunat 🙂

    Zicolorata a spus:
    30 Iulie 2011 la 3:24 PM

    Si eu sunt emotionata, daramite voi :))) Tinem pumnii si ne gandim la voi!

    Mari a spus:
    30 Iulie 2011 la 3:49 PM

    Nici eu nu cred in gelozia dintre frati.Mai au cate una,alta de impartit,se mai cearta pe cate-o jucarie,insa au legaturi foarte puternice intre ei,uneori se mai ignora,dar nu am observat niciodata gelozie…..la noi merge mult cu teoria compensatie….cumva,printr-un al nu stiu catelea simt,ei simt pur si simplu cand e cazul sa lase loc in bratele mamei celuilalt….Toate cele bune si o nastere usoara,Mari

    adelamaria a spus:
    30 Iulie 2011 la 4:01 PM

    Gata? E sfarsitul lui iulie? 🙂 Deja? :))…
    Abia astept sa te vad cu Filip in brate! Sau si cu Filip in brate! :))…Nastere usoara si adaptare lina, va doresc! Si dati un semn daca aveti nevoie de ceva. Mi-ar placea sa va fiu aproape, sa simt ca am si eu o contributie cat de mica. Asteptam vestile cele frumoase!

    cojocarii a spus:
    30 Iulie 2011 la 4:43 PM

    🙂 abia astept sa facem cunostina cu Filip. 🙂 Iti doresc sa ai parte de o sarcina usoara si sa te recuperezi repede-repede!
    … un pic de gelozie poate va fi, dar la cum a reactionat Eva pana acum eu cred ca va fi mai putina decat va asteptati. 😉

    Va pup cu drag.

    Aurelia a spus:
    30 Iulie 2011 la 5:18 PM

    Hi hi, si noi am dormit vara trecuta toate trei in acelasi pat, somnul de pranz… Vai, ce emotii aveam, Flavia e totusi un copil, mai intindea o mana, un picior! Cred ca am gasit-o o data cu o mana peste asta mica, dar nu s-a suparat 😉
    In privinta geloziei, nici eu nu am crezut in ea, devenise obsedanta ideea, ca un leitmotiv… pentru ceilalti, eu am vrut sa le demonstrez contrariul… Foarte putine momente de gelozie au fost si au aparut destul de tardiv. Si mai cred ca cine se gandeste la gelozie, o vede in orice… Depinde cu ce fel de ochi privesti lucrurile, situatiile, etc.
    Nastere usoara si adaptare lina!

    Mamiţuni a spus:
    30 Iulie 2011 la 7:41 PM

    Nastere usoara!
    Sa fie cat mai frumoasa si necomplicata intalnirea cu Filip. Si „luna de miere” bebeluseasca cat mai linistita.
    Eu cer poze cu Eva privindu-l pe Filip :). Din ce descrii tu aici, or sa fie de nepretuit.

    Lixa a spus:
    30 Iulie 2011 la 8:27 PM

    nastere usoara si relaxata! abia astept sa va vad, chiar si virtual, in 4 🙂

    ayandari a spus:
    30 Iulie 2011 la 8:28 PM

    Andra nastere cat mai usoara si intilnirea cu Filip sublima!Am niste emotii de parca nasc eu, abia astept sa postezi ceva poze cu surioara cea tandra si cu fratiroul indelung asteptat pe final de iulie.Va pup si sa auzim numai de bine!

    mmaria a spus:
    30 Iulie 2011 la 8:35 PM

    nastere usoara, ma gandesc la voi cu drag si va tin pumnii sa treceti repede si bine peste ce e mai greu!

    moni a spus:
    30 Iulie 2011 la 11:40 PM

    Ganduri bune si pozitive, nastere frumoasa, de poveste sa ai! Si intalnirea cu Filip sa fie magica, asa cum e firesc.

    Carla a spus:
    31 Iulie 2011 la 12:06 AM

    Multa sanatate si putere va dorim, atat tie cat si lui Filip… sa va intoarceti repede acasa, iar Filip sa fie un mare sugacios! Asteptam vesti bune!!!

    vasari a spus:
    31 Iulie 2011 la 12:08 PM

    natere usoara, Adra! si multa sanatate, restul sigur vor fi bine.:)

    svea a spus:
    31 Iulie 2011 la 5:45 PM

    Nastere usoara si abia astept pozele cu cei doi fratiori!

Lasă un răspuns

