Al doilea

Publicat pe

As fi incercat sa scriu povestea nasterii, dar deocamdata nu se lasa scrisa. E drept ca mai nimic nu se lasa scris, gandurile mele sunt inca imprastiate sau poate doar focusate pe noua noastra viata. Am de recuperat si cu Eva, care nu prea a avut mama in ultimul timp, are multe noutati de impartasit, a mai crescut sau poate doar mi se pare prin comparatie. Maini pe care le consideram mici sunt acum uriase puse langa ale lui Filip, talpitele par enorme langa fragilitatea celor de cativa, putini, centimetri.
Filip e in plina criza de asa-zisi colici, plange cand nu doarme, iar Eva ii explica, gesticuland cu palmele indreptate in sus, a sinceritate, ca daca mai plange o sa faca muci si o sa folosim batista bebelusului. Oribila inventie mi se pare acum, daca fetita mea inca isi mai aminteste de ea, pare sa o fi privit ca pe un instrument de tortura. E o surioara minunata, il managaie, ii vorbeste, ii danseaza, ii aduce un scutec nou si ii badijoneaza bontul ombilical. Tematoare totusi, ma intreaba daca are voie sa puna mana pe el, si il indeamna sa creasca mai repede. Si geloasa, vrea si ea picaturi pentru burtica, si ea scoate sunete dragalase asa cum m-a auzit pe mine ca zic despre Filip, iar seara asteapta rabdatoare, cu ochii deschisi pana la ore tarzii sa termin cu alaptarea ca sa vin langa ea, sa o iau in brate. Cand vin, se cuibareste langa mine si adoarme imediat. Privind-o dormind, imi pare inca un bebelus mai mare.
Bebelusul mic este o incantare, ce fraiera am fost ca m-am temut de el. Noaptea doarme intins cate 3-4 ore, anunta suav ca ii este foame, apoi adoarme la loc. Cred ca experienta de la spital, faptul ca a stat cu mine cat s-a putut de repede, la 24 de ore de la nastere, ne-a ajutat foarte mult. Iar eu sunt mult mai indemanatica si mai priceputa, il spal la chiuveta, il manevrez cu usurinta, ceea ce la Eva nu s-a intamplat pana pe la 4-5 luni, nu mai imi este frica sa nu-l scap, sa nu-l omor, sa nu ma intorc peste el in pat. Il privesc minute lungi in timp ce doarme, dar nu cu inima la gura ca nu mai respira ci il admir. E fin, suav, scoate niste scancete mici, pisiceli, oftaturi, pare a fi un vorbaret, inca de pe acum. Cateodata, cand e treaz, il las sa ma priveasca, ne uitam unul la celalt, avem un dialog mut fascinant. La al doilea copil e mai usor.

26 de gânduri despre „Al doilea

    GERMINA a spus:
    20 August 2011 la 3:26 PM

    Ai vazut mami… Si o sa fie tot mai frumos. Singurul dezavantaj este ca orice viroza se face in 2, nu in acelasi timp, ci pe rand. In rest…
    Va pup! Savurati tot, copiii cresc repede!

      adra_bell a răspuns:
      21 August 2011 la 9:14 AM

      pe rand? offf, ce ma asteapta….
      dar ai avut dreptate, acum nu a luat nimic, nici de la mine, nici de la Eva

    Christine a spus:
    20 August 2011 la 7:47 PM

    Cat ma bucur pentru tine! Da, si eu sunt convinsa ca la al doilea copil, totul e mult mai usor: mai putine spaime nejustificate, mai multa liniste sufleteasca, oboseala la fel de mare, dar – poate – mai mult fizica decat psihica…

      Christine a spus:
      20 August 2011 la 7:56 PM

      Ce mi se pare dificil de trecut este sentimentul ca trebuie sa te imparti si ca, poate, nu-i mai oferi primului copil ce-i ofereai inainte. Dar si asta e tot o spaima reala legata de lucruri imaginare! Zic si eu… din burta…nu din experienta directa…

        adra_bell a răspuns:
        21 August 2011 la 9:16 AM

        Cristina, sentimentul asta exista numai inainte de nastere, sau cel putin asa a fost la mine, cand inca nu ai imaginea celui de-al doilea copil. Dupa nastere dispare, ai mai degraba impresia ca ai daruit ceva fiecaruia dintre copii

    degetica a spus:
    20 August 2011 la 11:07 PM

    copiii nascuti pe 3 august sunt f usor de crescut pana pe la 12 ani asa 😀

      adra_bell a răspuns:
      21 August 2011 la 9:18 AM

      Adica pana in pre-adolescenta. Nu sunt toti asa?

        degetica a spus:
        21 August 2011 la 1:27 PM

        nu, uniii sunt greu de crescut din prima zi 😀

    oana a spus:
    20 August 2011 la 11:46 PM

    Mai ca-mi dai curaj sa ma gandesc la al doilea….desi sunt departe si internetul merge mizerabil pe cuvant ca am facut tot ce am putut sa scriu acest comentariu- sper ca va putea ajunge la voi la cat des des pica netul. Ma bucur pentru tine, pentru voi….mi-e drag sa citesc. Va pup

      adra_bell a răspuns:
      21 August 2011 la 9:24 AM

      Curaj, Oana! Mai ales ca voi nu traiti in Romania

      oana a spus:
      24 August 2011 la 11:28 PM

      Gata, m-am intors din vacanta si am net!:D Pai tocmai pentru ca nu stam in Romania nu am curaj….e tare greu acolo sa nu ai „un suflet” apropiat in caz ca ai o nevoie…desi viata in strainatate pare NUMAI lapte si miere….la partea cu sufletele apropiate (prieteni, parinti etc) e tare greu …dar cine stie…poate totusi!Va pup 😀

    ralupucca a spus:
    21 August 2011 la 8:53 AM

    vin si eu acum la spartul targului sa va spun felicitaari si bine ai venit Filip, cu manutele si piciorutele tale mici, dar atat de bune de mancat! stiu exact ce spui cu fiecare rand aici,

      adra_bell a răspuns:
      21 August 2011 la 9:25 AM

      Multumesc, Raluca! Pentru tot, si pentru indrumare, nu numai pentru urari. Dr Dobritoiu a avut intr-adevar un comportament ireprosabil

    Ch_Dana a spus:
    21 August 2011 la 12:26 PM

    Hm, ce inconstienta sunt, eu n-am avut si nu am (deja cred ca e tarziu acum) spaimele tale…in schimb nu-ti doresc sa-ti petreci ceva nopti cu bebele in brate, urland 😦

    De curiozitate, pana la ce varsta a Evei ai dormit cu ea in pat ?

      adra_bell a răspuns:
      22 August 2011 la 7:40 AM

      In brate il tin, azi-noapte am dormit cu el in brate pe fotoliu de la 2 la 5, de la 5 la 6.30 a dormit cu mine in pat, iar de la 6.30 la 8 ne-am mutat iar pe fotoliu. Cand sta in brate ii mai trec durerile. Mai functioneaza si cateva guri de lapte. Asta era regimul anti-colici si la Eva. Dar am noroc, de urlat cu orele nu urla nici unul. Mi se pare ca si Bonnisanul ar avea ceva efect.

      Eva doarme cu mine si in zilele noastre

        Ch_Dana a spus:
        22 August 2011 la 8:25 AM

        Mda, nasol. Dar macar ai noroc ca poti dormi pe fotoliu 😀 Eu nu pot si oricum era imposibil, urla saraca…in fine, a trecut slava Domnului, ca dupa niste notpi ca alea simteam ca ma duc incet dar sigur la balamuc. Corect Bonnisanul si mai ales Sab Simplex fac minuni.

        Bun asa, imi eliberezi constiinta 🙂 Cea mai mare placere a ei e sa doarma intre mami si tati, cu botisorul pe sanul lui mami (tati s-a oferit si el, dar daca n-are continut, degeaba :)) Dar cand citeam cartile de pediatrie, ma simteam ca o eretica. Noroc ca m-am prins ca nu tot ce scrie acolo e valabil…de fapt, cam 70% cu indulgenta .

        Batista bebelusului ?! Aoleu, aia chiar mi se pare instrument de tortura…cu o simpla pompita nu mergea ?:(

        adra_bell a răspuns:
        22 August 2011 la 3:06 PM

        Cartile astea sunt bune asa ca si cadru general, cum bine zici. Eu urmez doua principii: intai sa-i fie copilului bine, apoi, daca mai e loc, sa-mi fie si mie binisor macar. Azi-dimineata am mai furat o ora de somn, cu Filip suit pe mine, burtica pe …burtoaie:)). Si a fost bine. Ce sa fac? Sa-mi ingreunez eu viata doar fiindca asa zice nu-s ce psiholog oricat o fi el de celebru? nici gand.
        Si astia mici nu se rasfata si nu speculeaza, cel putin nu de la varste atat de fragede. Eva a fost crescuta in brate si crede-ma e uimitor de independenta si de indrazneata, in parc se duce la alte banci cu copii si parinti si uita pur si simplu de noi. Cat am ascultat-o si pe ea a fost bie. S-a intarcat singura, incet-incet, n-a fost nevoie de potty training, sunt sigura ca va renunta si la co-sleeping cand va fi pregatita.

    luckyrock a spus:
    22 August 2011 la 3:04 AM

    probabil multa lume asteapta povestea celei de-a doua nasteri, dar cred ca exista rabdare din partea ei in aceasta perioada in care ai nevoie sa te recuperezi si sa te odihnesti. [atat cat poti]

    de ce „asa-zisi”? nu crezi ca are colici? plange din alt motiv?

    tu, cu tot timpul tau liber pretios, mi-aduci aminte mie de subiecte despre care vreau sa scriu, dar tot aman, din varii motive. data trecuta Sab Simplex, acum batista bebelusului. deja mi-e rusine.:P

    un prieten, tata a 3 copii, imi povestea ca, daca, la primul, el si sotia dezinfectau TOT, acum, la al treilea, ii sterg suzeta pe pantaloni, cand ii cade bebelusului din gurita, apoi i-o baga la loc.:))

    este mai usor [de] la al doilea copil, totul vine parca de la sine, mama se descurca mult mai bine, experienta isi spune cuvantul. ca in orice alt domeniu, de altfel. nou este faptul ca trebuie sa se imparta in doua, fiindca are acum 2 copii.

    ca tot veni vorba, ti-am lasat o intrebare la un post precedent, probabil ai ratat-o. daca ai un raspuns pozitiv si niste solutii legate de acea situatie, as fi mai mult decat bucuroasa sa le aflu. mersi frumos.

      adra_bell a răspuns:
      22 August 2011 la 10:21 AM

      Cred ca acesti colici sunt de fapt dureri de adaptare ale tubului digestiv la noul tip de alimentatie si ca nu putem face mare lucru pentru a le alina. Trec de la sine odata cu timpul.

      Da, cam asa cu al doilea, al treilea, eu stiam un banc. Daca primul copil inghite o moneda, il duci repede la doctor, la al doilea nu te mai panichezi asa de tare, iar la al treilea i-o opresti din alocatie:D

      Scuze, sunt cam capiata, m-am uitat si acum in spate dar n-am gasit nicio intrebare

      luckyrock a spus:
      22 August 2011 la 11:24 AM

      lasa, nu te stresa, scuza-ma pe mine ca insist, dar am pe cineva intr-o situatie ca a ta si ma intreba ce sa faca.

      copilul cel mare vorbeste mult, asa ca Eva :), si din aceasta cauza bebelusul nu poate dormi bine. si la voi e la fel? ai gasit o solutie sa o faci pe Eva sa vorbeasca mai putin sau macar mai incet?

      luckyrock a spus:
      22 August 2011 la 11:50 AM

      ah, am uitat sa-ti mai spun ceva.

      ai incercat sa-l calmezi pe baiat cu foenul? se pare ca zgomotul acestuia seamana foarte mult cu cel din uter si de aceea il linisteste pe bebelus. nu e „babism”, e pe bune.:) [am vazut copil calmat / adormit cu foenul]

        adra_bell a răspuns:
        22 August 2011 la 1:03 PM

        Filip doarme profund, cu toata vorbaria Evei. Eu nu-i spun sa nu vorbeasca, nu vreau sa se simta ingradita din cauza bebelusului. Asa am facut in primele doua zile acasa si a reactionat foarte rau. Mi-am dat seama ca ma uitam urat la ea de cate ori vorbea mult/ridica vocea, asa ca acum ii zambesc, vorbesc cu ea si tot dulce si zambind ii atrag atentia cateodata sa vorbeasca mai incet.

        Stiu de foehn, dar situatia nu-i disperata, plange putin dar se linisteste la san imediat

      luckyrock a spus:
      24 August 2011 la 10:45 AM

      nu cred ca va functiona nici asta cu zambetul pe buze. copilul cel mare e mai mic decat Eva si nu intelege ce inseamna sa taca sau sa vorbeasca mai incet. ori sa nu tipe ca sa nu-l trezeasca pe bebelus. eu am zis ca singura solutie ar fi sa fie dus bebelusul in alta camera, ca sa poata dormi linistit, cat timp toddlerul se joaca. e mai greu cu supravegherea. doi copii mici in doua camere diferite… e nevoie de doi adulti.

        adra_bell a răspuns:
        25 August 2011 la 4:33 PM

        da, e dificil pana ce adoarme bebelusul, altfel nu-i musai de stat cu ochii pe el cat doarme

    Alina Villanova a spus:
    22 August 2011 la 10:55 PM

    Bine ai venit pe lume, Filip! Nopti cat mai linistite sa aveti!

      adra_bell a răspuns:
      24 August 2011 la 8:03 AM

      Multumim, Alina! Bine ai venit! Foarte dragute lucrusoare faci, felicitari!

Lasă un răspuns

