Azima cu lapte

Publicat pe

In mai toate povestile romanesti din cartea rufoasa si fara coperti pe care o gasisem in desele mele scormoneli prin podul prafuit, voinicul, eroul principal, pleca intr-o lunga calatorie plina de peripetii dupa ce mama ii punea in traista, o azima plamadita cu lapte matern. Ce scarbos! exclama fetita de 8-9 ani. N-aveau vaca? capra, oaie, ce-o fi acolo, ma indignam eu, mergand pe firul povestii in care voinicul ajuns in impas, mai lua o imbucatura din azima cu laptele ma-sii si iesea invingator din toate incercarile la care era supus.

Mi-am adus aminte, ieri, de povestile lui Ispirescu, cand l-am cantarit si masurat pe Filip la medicul de familie. 1.400kg pe plus si 3 cm in lungime, ce lapte praf ii dati, doamna, si cat va tine o cutie? Si nu-i dati deloc completare? Inseamna ca aveti laptele bun!

Am zambit, e bun, i-am raspuns, oare de ce n-au citit si medicii astia povestile lui Ispirescu, inainte cu mult sa intre la facultate, in copilaria lor, inainte de milumil, aptamil si alte tipuri de lapte care nu se gaseau in retetele stravechi pentru azime voinicesti?

26 de gânduri despre „Azima cu lapte

    GERMINA a spus:
    31 August 2011 la 8:22 AM

    Te pup!

    Ana a spus:
    31 August 2011 la 8:38 AM

    Sa-ti traiasca flacauasul si surioara lui mai mare. A crescut ca in basme Filip

      adra_bell a răspuns:
      31 August 2011 la 9:39 AM

      Multumesc! O sa fie un grasunel, cum era si sor-sa in bebelusie:)

    luckyrock a spus:
    31 August 2011 la 8:48 AM

    hahaha cata dreptate ai!!! si eu strambam din nas la faza cu laptele de mama din poveste!:))

    felicitari! pentru laptele bun.:) nu numai ca sunt sanatosi si cresc frumos copiii hraniti cu lapte de mama, dar sunt si mai inteligenti!:D cel putin asa zic studiile.

      adra_bell a răspuns:
      31 August 2011 la 9:43 AM

      Eu sunt convinsa ca laptele matern e cea mai potrivita hrana pentru un copil. pana si reclamele la lapte praf zic asta:D Dar treaba cu inteligenta mi se pare greu de crezut. Cum se poate masura una ca asta? Mai ales ca nu este vorba de doi indivizi diferiti, unde IQ ar fi influentat intr-o masura mult mai mare de zestrea genetica si de mediu decat de laptele ingurgitat in pruncie, ci de acelasi individ

      luckyrock a spus:
      31 August 2011 la 9:50 AM

      ei, acum si tu, cauti nod in papura pentru tot!:)) poate se transmite inteligenta prin lapte.:P

      maica-mea n-a avut lapte pentru mine decat vreo 3 luni… cu toate astea m-am incapatanat sa fiu premianta la scoala.:D

        adra_bell a răspuns:
        31 August 2011 la 10:23 AM

        iar la mine vreo 5 luni, si sunt spirt:D

    moni a spus:
    31 August 2011 la 10:21 AM

    Frumoasa analogie, sa se tot scrie asemenea povesti si astazi si sa se vanda alaturi de cutiile cu lapte praf :). Sa cresteti mari, ca voinicul din basm!

      adra_bell a răspuns:
      31 August 2011 la 10:27 AM

      uite ca asa a fost cartea aia, fara coperti, asa ca nu stiu exact ce povesti erau, dar asta cu laptele de mama mi-am amintit-o acum si mi se pare ca ar avea ceva intelepciune in ea.
      Bine, ca unele erau horror de-a dreptul, chiar credeam ca exista Statu-palma-barba-cot, un fel de troll est-european, si mi-era frica sa nu-l intalnesc :))

    Ch_Dana a spus:
    31 August 2011 la 12:11 PM

    Felicitari si la mai mare ! Am faacut si noi azi 5 kg, deh, mai usurel ca suntem domnisoara…:)

      adra_bell a răspuns:
      31 August 2011 la 4:07 PM

      mai tine si la ea la silueta:)

    SimonaG a spus:
    31 August 2011 la 3:15 PM

    Super tare post :-)))

      adra_bell a răspuns:
      31 August 2011 la 4:08 PM

      serios? hmm, ia sa scriu eu mai des asa, pe fuga, intre scos rufele din masina, facut codite si hranit pruncul…

    adelamaria a spus:
    31 August 2011 la 3:41 PM

    Sa-i fie de bine, zic, si la mai mare! 🙂 Frumos post!

    cojocarii a spus:
    31 August 2011 la 4:31 PM

    la mai mare! …Vladimir trage tare sa nu faca de ras copii crescuti cu LP (+1100g si +4 cm)… dar stie ca laptele de mama rules! 😉

    dnaCeainic a spus:
    1 Septembrie 2011 la 9:20 PM

    Big like!!
    Si noi cu LM si jaratic.:)

      adra_bell a răspuns:
      2 Septembrie 2011 la 7:55 AM

      Maria e pe jaratic? Eva se comporta ca si cum ar fi:D

        dnaCeainic a spus:
        2 Septembrie 2011 la 6:34 PM

        Jaratic papa Sara, a crescut ca un Fat Frumos.
        Eva de ce e pe jaratic? 🙂

        adra_bell a răspuns:
        2 Septembrie 2011 la 7:20 PM

        e naravasa

    mariamirabela a spus:
    1 Septembrie 2011 la 10:06 PM

    Foarte frumoasa postare, mare dreptate avea cineva mai sus: sa se tipareasca pe cutiile cu lapte praf sau, mai bine, sa se puna pe peretii toaletelor doamnelor. Felicitari lui Filip, multe kg inainte, ne place numele nespus.

      adra_bell a răspuns:
      2 Septembrie 2011 la 7:56 AM

      Multumesc! Cat despre nume se pare ca e in plina moda, parca vad ca vor 5 Filipi in clasa la scoala:)

    Bogdana a spus:
    6 Septembrie 2011 la 8:21 PM

    Andra, la fii-mea la gradi, in grupa ei sunt 5 (cinci) de Sara. Mai e o Brianna, o Tiffany (don’t ask!) si in rest banale. Asta ca o paranteza apropos de cei cinci Filipi pe care ii previzionezi tu 🙂

    Altfel, faci parte din grupul select de mame aschilambice, fara sani dar, maaare minune, cu lapte „bun”. Ai caror copii cresc ca brazii (te astept peste o luna cu ceva record). Ca in povestile lui Ispirescu. Pacat ca suntem atat de sporadice ca practic nu contam. Noi suntem exceptiile, minunile. Unfortunately. Pls scuza aciditatea, insa ma amarasc rau cand tot vad cum se minuneaza lumea de ceva perfect natural si normal. If only….

    PS: sa te vad de-l bati pe Radu, cu cele 2,200 :). Si cred ca Raluca a fost si mai tare cu Pavel :)))

      adra_bell a răspuns:
      7 Septembrie 2011 la 8:15 PM

      Tocmai ce m-am intalnit cu o proaspata mamica, categoria rotunjoara cu sani, care m-a invidiat sincer ca am lapte. Dar totul tine 99% de informare, asta-i parerea mea. Sunt multe viitoare mamici care bantuie netul 9 luni de zile si cauta cele mai bune biberoane, cele mai chic pompe de san si cea mai buna formula, lamentandu-se inainte de vreme ca probabil nu vor avea lapte. Si mai este si procentul ala de vointa, de tarie si de sacrificiu despre care ai vorbit tu in postarea aceea minunata.
      Wow, 2200g? sa vedem, o sa fac tot ce pot:)) Si Raluca la ce record a ajuns?

Lasă un răspuns

