Ora de chimie. Mami, iesi la tabla!

Publicat pe Actualizat pe

Cele mai bune sfaturi privind cresterea copilului le-am primit chiar la inceputul carierei de mama de la medicul neonatalog al Evei, un doctor in varsta si cam morocanos, care m-a atentionat ca:

e preferabil sa dormi cu ea in camera  macar in primele luni

alapteaza exclusiv pana la 6 luni

nu tu ii faci copilului program, el iti face tie tie programul

Urmatorul sfat, chiar daca pare sa nu aiba legatura cu mamicitul e cules de aiurea si se refera la cea mai simpla modalitate de a opri stranutul. Aur curat, in primul rand ca nu e confortabil sa stranuti  in primele zile dupa cezariana, apoi e de nedorit sa te apuce un sir de stranuturi cand copilul abia a adormit. Sau abia ce ai reusit sa il adormi.

In fine, ultimul sfat l-am descoperit singura, cand Eva era bebelus. Ce pui pe pielea copilului se absoarbe in corp, asa ca ai grija. Ai grija, la televizor se face reclama unor produse cat se poate de chimice si de proaste, hipoalergenic scris mare pe eticheta nu este neaparat de bine, bio-eco-natural poate fi o mare minciuna. Daca obisnuiai sa cumperi cosmeticele dupa culoarea ambalajului sau celebritatea marcii, vei invata in scurt timp sa citesti lista de ingrediente, sa stii care-s bune si care-s rele, s-ar putea ca intr-o juma de an sa dai lectii farmacistei din cartier. Cum nimeni nu s-a nascut savant, ajutorul meu se numeste Cosmetic data base, un site american care coteaza peste 65 000 de produse cosmetice si de ingrijire in functie de riscuri. Riscul de a produce alergii, de a deprima sistemul imunologic, de a interfera cu dezvoltarea organismului, de a influenta negativ fertilitatea si de a-l provoca pe Big C. Cancer. Site-ul acorda puncte de la 0 la 10 in urmatorul mod:

0-2 puncte risc minim

3-6 puncte risc moderat

7-10 puncte risc maxim

Veti fi uimiti sa constatati cate nume celebre in cosmetica si in ingrijirea  copilului scot pe piata produse cu risc maxim, cotate cu 9-10 puncte

Cand cei de la Bioclin mi-au trimis un produs pentru baia bebelusului cu propunerea de a scrie un review, prima data l-am cautat in baza de date. Nu exista, asa ca am luat la puricat lista de ingredienti, INCI, chiar daca pe ambalaj scrie: nu contine conservanti, parfum, sapun. Cand vine vorba de copii, merg pe principiul „nu crede pana nu cercetezi”

Sa vedem ce contine emulsia spumanta  Multi-mam baby wash, cu o mica explicatie a rolului fiecarui ingredient si cu scorul de risc pe care-l acorda http://www.cosmeticdatabase.org. O sa arate ca o lectie de chimie,  dar mamele nu se dau inapoi de la nimic cand e vorba de sanatatea copiilor

INCI 

Apa

Glicerina vegetala

Extract de Aloe Barbadensis – extract de aloe vera. Nu se mentioneaza de unde este extras…extractul, frunze, flori, radacina, dar riscul este mic, intre 0 si 1

gliceret-2 cocoate – surfactant, emulsifiant, risc 0

laurat-10 – surfactant, emulsifiant, risc 3

laurat-11 carboxilat sodic-  surfactant, risc 3

cocoamfoacetat sodic –  agent de curatare, spumant,  risc 0

lactat de sodiu- exfoliant, keratolitic (dezlipeste si indeparteaza keratina de piele), risc 4

acid lactic -exfoliaza celulele de la suprafata pielii, risc  0

caprilil glicol –  emolient, hidratant, are ceva actiune antimicr0biana, risc  0

pantenol (provitamina B5)- hidratant, emolient, risc 0

lavendula angustifolia – lavanda, ulei esential cu proprietati calmante

polimer incrucisat al acidului poliglucoronic de galactoarabinan – polizaharida obtinuta din zada – adaugat in loc de parfum, in general polizaharidele au actiune antioxidanta, risc 0

Lectia de chimie a luat sfarsit, concluzia ar fi ca produsul este destul de sigur, se incadreaza la risc foarte mic, l-as prefera majoritatii sapunurilor de pe piata.
Mai are si alte avantaje:
este concentrat, e nevoie doar de o cantitate mica de spuma
vine intr-un recipient cu pompita, lucru foarte important atunci cand tii bebelusul intr-o mana si mai ai doar una libera. Nu toata lumea are ajutor la baita copilului
dupa cum reiese din INCI este puternic hidratant
poate fi folosit ca spuma de curatare dar si ca sampon. N-am incercat partea cu samponul, abia ce l-am scapat pe Filip de crustele de lapte cu samponul facut de mine, care-i o minune, i-a facut si Evei o frumuseste de par matasos. Nu ca n-ar fi fost frumos de la natura, dar ea are parul meu, des, ondulat dar de calitate proasta, cu fir subtire predispus la rupere, incalcire si tocare

Principalul dezavantaj este pretul, pentru 100 ml de emulsie cam 35-40 de lei. Este facut in Olanda, romanii au incredere in produsele  venite din Vest, eu doar ma feresc de cele bulgaresti, incredibil de proaste.

Cam atat, e bun, mi-a placut ca produs de spalat copilul, mi-a placut si sa-l iau la puricat sa vad daca-i adevarata partea cu „nu contine conservanti, sapun, parfum”, si este. Mai imi place ca n-au aruncat pe eticheta un BIO mare, asa cum a scos acum Chicco o linie de cosmetice, de a bagat in ea toate mizeriile si 1% extract de x-ulescu, dar bio.

12 gânduri despre „Ora de chimie. Mami, iesi la tabla!

    Carmen a spus:
    1 Octombrie 2011 la 1:43 PM

    Buna,

    spune-mi si mie te rog reteta ta minune pt crustele de lapte, ca mi-ar fi de folos si la bebelusa si la cea mare de 4 ani care are niste cojite.

    Mie mi-au placut compresele de sani de la multi-mam … in prima luna de alaptat erau wow: racoroase, calmante,… o minune si un rasfat pentru sfarcurile varza de la atata molfait :)). Nu stiu daca de la ele sau pt ca e al doilea copil, dar n-am mai avut ragadele de la primul si totul a fost mai suportabil si a trecut mai repede.
    O sa incerc si lotiunea asta de spalat, ca suna bine.

    numai bine!
    carmen

    adra_bell a răspuns:
    1 Octombrie 2011 la 7:56 PM

    eu n-am avut ragade nici al primul copil. La Filip am cumparat lanolina, nu de la Multi-mam, dar au si ei, pentru ca eram sigura ca o sa fie o oarecare sensibilitate. Acum pot sa le strang la usa ca nu mai simt mare lucru.

    Deci, cu crustele, am scapat foarte repede, dupa numai 3 spalari, fata de atunci cand a facut Eva si ne-am chinuit o gramada.

    Pentru fata, ca e maricica, ii aplici pe scalp un amestec de ulei de cocos cu ulei de migdale, 70%-30%, luat din ochi. Sa stea o zi intreaga sau o noapte si o speli apoi. Bebelusul poate sa stea si o zi intreaga sau doua zile uns in cap, ai sa vezi ca uleiul ala intra foarte repede in piele.
    Samponul e facut dintr-o baza de sampon Aurantis, de la Mayam, dai search pe google si o gasesti la diverse magazine online. La baza de sampon adaugi 5% ulei de cocos sau 5% ulei de migdale dulci. Eu am pus 4% ulei de cocos si 3% ulei de migdale. Renunta la sampoanele din comert, cumpara un sampon bio sau il folosesti pe cel facut de tine. Eva a facut cruste in jurul varstei de un an, cum o spalam cu vreun sampon banal, cum reveneau

    Ada Demirgian a spus:
    1 Octombrie 2011 la 8:37 PM

    Oy! Si cum se opreste stranutul?

      adra_bell a răspuns:
      2 Octombrie 2011 la 8:50 AM

      apesi cu aratatorul deasupra buzei superioare, pe santuletul dintre buza si nas

    Laura Frunza a spus:
    2 Octombrie 2011 la 12:55 PM

    La mine mai merge să opresc stranutul şi dacă apas la baza nasului cu două degete. O să încerc şi eu reţeta ta pentru cojite, eliza are şi acum şi nu mai scap de ele.

      adra_bell a răspuns:
      3 Octombrie 2011 la 8:03 AM

      in 3 ungeri l-am scapat pe Filip care era napadit. La Eva m-am chinuit cu lunile. Uleiurile astea sunt excelente pentru masaj capilar si la adulti, imi tot propun sa incerc si eu, dar uite ca nu gasesc timp

    Ada Demirgian a spus:
    3 Octombrie 2011 la 8:09 AM

    Merci de tip!

    Paula a spus:
    3 Octombrie 2011 la 9:37 AM

    Mersi pentru cosmeticdatabase. Chiar aveam nevoie de un barometru.

      adra_bell a răspuns:
      3 Octombrie 2011 la 2:56 PM

      cu placere! gasesti multe acolo, dar nu pe toate, mai putin firmele mici, si gamele noi lansate pe piata

    Camelia a spus:
    3 Octombrie 2011 la 11:54 AM

    Mersi si eu pt cosmeticdatabase, chiar acum tre sal pun in Bookmark. Iar pt gama bio proasta de la Chicco, depun si eu marturie.

    Camelia a spus:
    3 Octombrie 2011 la 11:55 AM

    „sa-l”, evident 😀

Lasă un răspuns

