Bunicul muzicii

Publicat pe Actualizat pe

Ce e asta? ochisorii rotunzi a mirare si gurita croita pe „ce” si „de ce” asteapta un raspuns

E ceva la care mami si tati ascultau povesti, cand erau mici asa ca tine,  si muzica la niste discuri mari si negre. Uite ca astea, rasfir in fata ei o colectie de discuri de vinil, din care imi surade melancolic discul cu „Celelalte Cuvinte”  cumparat intr-o zi blanda de inceput de clasa a XII-a.  Si CC Catch, Modern Talking, hiturile chefurilor cu Brifcor din generala, discuri procurate cu greu de la vecinii de peste Dunare. Astea-s ale lui M, a vandut bulgarilor sacose de Buzau si Gallus pentru oua,  banii stransi au ajuns la fix pentru discuri. Si inca… Discuri vechi ale Phoenicsilor de la inceputuri,  cu Moni Bordeianu, in unele canta piese prelucrate dupa Beatles.

Sa-mi pui dividiul asta mare si cu stele pe el, upgradeaza Eva tehnologia bunicii la vremurile moderne, alegand-o chiar pe CC Catch

Si asa ne-am petrecut week-endul, ascultand muzica din adolescenta. Il avem si pe strabunicul muzicii, un patefon, dar il tinem ascuns ca sa nu ne puna Eva sa ascultam singurul disc existent, un Zavaidoc zgariat

16 gânduri despre „Bunicul muzicii

    Roxana a spus:
    26 Octombrie 2011 la 10:48 AM

    Frumos:), suna a weekend caldut in suflet, cu amintiri dragi.

      adra_bell a răspuns:
      26 Octombrie 2011 la 3:32 PM

      da, si cu CC Catch lalaind la nesfarsit:D

    Aurelia a spus:
    26 Octombrie 2011 la 11:04 AM

    Ia sa-l scoatem si noi, nu e ca al vostru, cu vreo 6-7 ani in urma mai mergea. Sotul a pastrat discurile cu mare grija, cred ca sunt si ceva povesti!

      adra_bell a răspuns:
      26 Octombrie 2011 la 3:33 PM

      mai avem unul mai modern, din plastic negru, Tesla cred. Nu cred ca mai exista discurile cu povesti, dar am sa le caut prin pod

    moni a spus:
    26 Octombrie 2011 la 11:08 AM

    Eu sunt o nostalgica a pickup-ului. Are o frumusete a sunetului greu egalabila chiar si de tehnologiile moderne. Si da, discurile bulgaresti erau cele mai ravnite, noi aveam Thriller si Best of Elvis de la ei. Si Modern Talking 🙂

      adra_bell a răspuns:
      26 Octombrie 2011 la 3:35 PM

      da, sunetul e excelent, cred ca pe masura ce tehnica a evoluat sunetul a involuat. lampi-tranzistori-integrate, a mers din ce in ce mai rau. In ’88 am fost sa-mi vizitez niste veri din Banat, tatal lor, unchiul meu, a lucrat ani buni in Mozambic si se intorcea cu diverse minunatii de p-acolo. Asa am descoperit la ei un disc de vinil cu Deep Purple, luat din Africa de Sud, stiu ca i-am invidiat de parca ar fi stapanit o comoara:)

    Christine a spus:
    26 Octombrie 2011 la 11:33 AM

    Noi ascultam povesti la pick-ul buniciilor… Din pacate, n-avem nici CC Catch, nici Phoenix. Iar Ioana nu e atat de perspicace si nu vede legatura dintre DVD si discul de vinil! Ah, mor de invidie… In rest, auditie placuta!

      adra_bell a răspuns:
      26 Octombrie 2011 la 7:58 PM

      Ioana nu umbla la calculator sau la dvd-player? Eva incearca sa-si puna singura dvd-urile, la player si reuseste, a fost interesanta de trapele alea inca de pe la 2 ani

        Christine a spus:
        27 Octombrie 2011 la 8:15 AM

        La calculator n-o prea las, ca e veche si cu un picior in groapa, saracu’… Nu vreau sa-i pricinuiasca si Ioana ceva! Iar la DVD player mai mestereste, dar inca nu s-a prins ca si vinilul si DVD-ul sau CD-ul sunt din aceeasi familie… Ma rog, nici noi nu prea am educat-o la capitolul asta…

        Christine a spus:
        27 Octombrie 2011 la 8:16 AM

        La calculator n-o prea las, ca e vech si cu un picior in groapa, saracu’… Nu vreau sa-i pricinuiasca si Ioana ceva! Iar la DVD player mai mestereste, dar inca nu s-a prins ca si vinilul si DVD-ul sau CD-ul sunt din aceeasi familie… Ma rog, nici noi nu prea am educat-o la capitolul asta…

    soaredemartie a spus:
    26 Octombrie 2011 la 3:54 PM

    Hehe… „Vremuri”, vorba celor de la Phoenix…
    Cu „Alice in Tara Minunilor” si „Titanic Vals”, in timp ce imi faceam temele la mate sau, mai tarziu, cu „Janis Joplin”, „Deep Purple” si „Beatles”, in timp ce ne inghesuiam, claie peste gramada, fete si baieti, in camera cu pereti plini de poeziile lui Nichita si imagini hippie…
    Da, dom’le, vremuri…

      adra_bell a răspuns:
      26 Octombrie 2011 la 8:23 PM

      wow, toate astea pe discuri? Benzile de magnetofon stiu ca se puteau inregistra, dar magnetofon n-am avut niciodata. Discurile bune mai se puteau strecura in pachet, altfel mai ascultam cate un Pink Floyd harait la Europa libera, dupa Ora Romaniei

        soaredemartie a spus:
        28 Octombrie 2011 la 8:49 AM

        Da, pe vinil erau toate, caci nici eu nu am avut magnetofon. Teatrul era de pe-aici, dar muzica de pe la bulgari, desigur. Cu exceptia Beatles-ilor, luati din Ro. Dublu album. „Love songs” sau ceva de genul asta.
        Ce mi se pare amuzant e ca, tot ascultand un album, melodiile se fixau in minte intr-o anumita ordine. Chiar si acum mi se mai intampla sa aud un cantec la radio si, la final, ma astept sa inceapa cel care stiam eu ca urma pe disc :). Si, bineinteles, sunt dezamagita cand aud altceva.

    luckyrock a spus:
    27 Octombrie 2011 la 2:41 AM

    eu am ascultat mai putina muzica la pick-up, in schimb povesti… ohoo, cu duiumul!! ore intregi eram in stare sa stau langa aparat! tare frumoasa a fost copilaria mea datorita acestui aparat minune.:)

      adra_bell a răspuns:
      27 Octombrie 2011 la 4:56 AM

      povestea mea preferata era „Sarea in bucate”, stiu ca o ascultam in fiecare seara. Dar aveam si altele, oricum discurile cu povesti erau cadouri apreciate la aniversari, dar erau si scumpe, 25 de lei un disc. Cat despre muzica, probabil esti mai tanara decat mine si d-aia nu ai prins la pick-up

      luckyrock a spus:
      27 Octombrie 2011 la 6:22 AM

      🙂 asta cu „esti mai tanara decat mine” mi-a placut.:D dar nu este explicatia, ci faptul ca tatal meu a avut magnetofon, apoi casetofon si ulterior combina muzicala. pick-up-ul era doar pentru copii, sa asculte povesti.:)

Lasă un răspuns

