10 papusi de speriat

Publicat pe Actualizat pe

Cine citeste blogul de dinainte de a fi mutat pe wordpress, probabil ca-si aminteste de articolele despre papusi. Au incetat brusc fiindca erau greu de scris si ma si plictisisem, dar eu am continuat sa mai dau cate o raita pe blogurile creatorilor de papusi. Asa am descoperit ciudatele art dolls, unele interesante si frumoase in felul lor, altele la marginea grotescului, papusi pe care nicio mama normala nu le-ar cumpara copilului, de altfel sunt destinate colectionarilor. Si fiind Halloween-ul la usa, m-am gandit sa va si sperii un pic, folderul de horror era plin inca de acum doi ani, doar am cerut permisiunea autorilor, autoarelor de fapt. Daca ar fi sa spun ceva despre modelatoarele de papusi, as zice ca sunt foarte talentate si uimitor este ca sunt in mare parte autodidacte, desi unele au scoli de arta la activ. Altfel, cat se poate de normale si simpatice, ca si mine de altfel, care nu m-as uita nici picata cu ceara la un film horror, dar papusile astea ma distreaza grozav.

1. Rabina si Harriet sunt doua biete fetite siameze care nu au supravietuit si ne privesc de dincolo cu ochi rosii si tristi. Creatiile Kamilei merg pe linia aceasta si sunt atat de infioratoare incat te pufneste si rasul. Am vazut peste tot un simt al umorului de la dur la macabru, care ia in ras thanatophobia in care este scufundata societatea noastra. De altfel si autoarea de descrie ca fiind neconventionala si spune ca mama sa, speriata probabil de papusile teribile, o indeamna sa precizeze ca a avut o copilarie fericita

2. Fantoma batranei doamne este o miniatura creata de Julie Campbell. Julie se inspira din legende si istorie si creaza din polimer fantome, vampiri, suflete pierdute ca aceasta batrana doamna cu umbrela din panza de paianjen intitulata „looks like it rain again”

3. Alice a lui Lewis Caroll este preferata creatorilor de papusi stranii. Cu sortulet alb dantelat si ochi imensi si tristi, aceasta Alice ii apartine lui Colleen, o artista din New Orleans, un loc bogat in mituri si supranatural. Cea de-a doua poza este exemplificatoare pentru munca modelatorilor de papusi.

4. The corpse bride vine direct din filmul de animatie cu acelasi nume, o fantezie simpatica si deloc insapimantatoare. Creatoarea ei, Marina, a inceput din 2008 sa faca papusi articulate, miniaturi, zane delicate cu par blond si infoiat, case de papusi, dar nu se da inapoi nici cand vine vorba de personaje din carti sau filme. Foarte dulce mi s-a parut papusa facuta dupa o poza a mamei sale de cand avea 5 ani

5. Sad Sophie este o micuta balerina trista. N-am gasit povestea ei, imi pare anorexica si resemnata, ca si cum n-ar avea vreodata sanse sa danseze ca solista. Creatoarea papusii, Anastasia, iese in sfarsit din zona anglo-saxona, este din Grecia

6. Abigail. Nu puteau sa lipseasca tocmai vampirii.  Sunt sigura ca exista o gramada de papusi Dracula, atat de multe incat a devenit un personaj plictisitor. Abigail e prezentata cu fast de Cate,  are chiar si un lantisor de aur la gat. Cate este o doamna foarte pasnica, face papusi de peste 20 de ani, si se inspira din povestile cu zane si legende. Cand nu „papuseste”, citeste sau face bijuterii

7. Si iarasi o mama de papusi mai aproape de noi, din Slovenia (aproape geografic, precizez), care face cele mai frumoase papusi impletite. Sophie isi spune povestea, este o papusa-adolescenta, preocupata si de altceva decat de toale si baieti. Ii place filosofia si petrece nopti intregi meditand la sensul vietii. Nu-i deloc de speriat, e chiar dulce si ar fi un cadou frumos pentru orice fetita si o lectie buna pentru orice mama pasionata de crosetat. Papusile Vlastei se numesc amigurumi, adica numele japonez al tehnicii de a croseta papusi umplute, ami insemnand crosetat sau impletit, iar nuigurumi, papusa umpluta

8. Mdm Fossette La Toutouque este de departe cea mai ciudata piesa, artista a folosit un craniu de pisica aurit. Altfel lucreaza mai des cu cranii de pasari, cica astea de pisica sunt mai scumpe. Essie este un nume greu in lumea celor care se ocupa cu dark art si underground art.

9. Madaline McCary a facut o vraja voodoo si l-a micsorat pe fratiorul ei. Acum il va purta in brate pe vecie, ca doi ghosties ce sunt. Ca toate papusile lui Gail, un nume sonor in bransa, papusile ei au intrat in colectiile multor celebritati, ca nu-s ieftine deloc. E vizibila grija pentru amanunt, chiar si rochia este facuta dintr-o veche rochie victoriana

10. Paula spune ca-i place efectul pe care papusile ei il au asupra celor care o intreba cu ce se ocupa. Atunci cand oamenii aud ca face papusi se asteapta sa vada papusi cu rochite dragute si par perfect, iar ea le spune ca nu, papusile ei nu sunt dragute. Mie mi-au placut cel mai mult, m-au impresionat ochii lor imensi si tristi, parca ar fi bieti copii abuzati.

Bu-hu-hu, v-am speriat de Halloween! N-as spune ca-mi displace aceasta sarbatoare, in afara de un dovleac pe care-l decoreaza Eva nu sarbatorim in niciun fel. Dar nu sunt impotriva sarbatorilor importate, iar celor care cred ca Halloween-ul se indeparteaza prea mult de crestinismul nostru le aduc aminte de miturile romanesti cu varcolaci si de anumite practici nu chiar crestine care se mai intampla pe ici, pe colo, peste toata Romania

9 gânduri despre „10 papusi de speriat

    Mrs.Green Foot a spus:
    29 Octombrie 2011 la 9:46 PM

    Oleee, inca un articol despre papusi! Colectia e superba, imi plac aproape toate papusile (inca nu ma pronunt in cazul papusei-pisici), sunt frumoase intr-un mod straniu. Si unele atat de triste…

      adra_bell a răspuns:
      30 Octombrie 2011 la 6:29 AM

      Essie, cea cu craniile, precizeaza undeva, pe blogul ei, ca nu omoara animale pentru asta si nici nu face rost de cranii intr-un mod ilegal, le cumpara absolut legal si mai si da o groaza de bani pe ele.
      Fisierul asta e vechi, are cam doi, am adaugat-o doar papusa lui Gail Lackey si am cerut permisiunea autorilor sa pun fotografiile, nu-mi aduc aminte amanunte

        adra_bell a răspuns:
        30 Octombrie 2011 la 6:23 PM

        *doi ani, vroiam sa spun. Uff, eu nu sar peste litere ci peste cuvinte cu totul

    adelamaria a spus:
    30 Octombrie 2011 la 8:33 AM

    Foarte fain articolul, ma abtin in privinta papusilor, desi sunt perfect capabila sa apreciez munca, grija pentru detaliu si inclinatia catre…altfel 🙂
    Recunosc cinsitit ca fara tine n-as fi stiut ca asa ceva exista! Chapeau!

      adra_bell a răspuns:
      30 Octombrie 2011 la 12:42 PM

      cele mai multe sunt miniaturi, imi imaginez ce inseamna sa cosi in detaliu niste hainute mici-mici. Una dintre autoare chiar spunea ca uraste din tot sufletul etapa asta, mai ales cusutul capselor si al nasturilor

    Christine a spus:
    30 Octombrie 2011 la 10:07 AM

    Da, talentate intr-adevar autoarele… Dar n-as darui papusile astea vreunui copil, poate doar unor adulti iubitori de horror si… cu simtul autoironiei…

      adra_bell a răspuns:
      30 Octombrie 2011 la 12:40 PM

      cu exceptia papusii crosetate. mi se pare f draguta

    macanta a spus:
    11 Decembrie 2011 la 1:34 AM

    si eu care cautam pausi fine si moi,mey dar si astea,in uratenia lor sunt frumoase 🙂

Lasă un răspuns

