Cum sa faci plastilina acasa

Publicat pe Actualizat pe

In cazul in care n-ati incercat pana acum, noi am facut azi-dimineata, e rapid, produsul este foarte maleabil, procesul este distractiv daca implicati copilul, unde mai puneti ca iesiti foarte ieftin. Pentru 3 bulgari de plastilina, am bucatarit o jumatate de ora, timp in care am spalat si niste vase

Aveti nevoie de:
1 cup faina
1/2 cup sare (eu am luat o punga ieftina de un leu)
1 tbsp (tablespoon) ulei
1 tbsp otet (reteta originala este cu cream of tartar. Daca stiti ce este si posedati trebusoara asta numita cream of tartar folositi-o. Eu am gasit ca se poate inlocui cu otet sau zeama de lamaie)
1 cup apa
colorant alimentar (n-am gasit decat rosu, albastru si galben, dar fiind culori primare se pot combina sa iasa si altele. 1 leu de la Kaufland)

Nota: Chiar am aceste masuri americane: cup, 1/2 cup etc, dar se pot inlocui cu echivalentul lor in ml

How it’s made

 


Intr-o tigaie se amesteca ingredientele uscate. Cu mare sarg, cu o paleta de lemn si cu limba printre dinti


Se adauga ingredientele lichide si se amesteca din nou


Se pune pe foc mic si se amesteca continuu pana cand se strange singura intr-un bulgare

Se ia de pe foc, se lasa putin sa se raceasca si se framanta un pic, pana devine elastica. Mie mi s-a parut deja foarte elastica, asa ca doar m-am jucat putin


Se pastreaza in pungi bine inchise


Sau se transforma imediat in casute, pisicute si ciupercute

9 gânduri despre „Cum sa faci plastilina acasa

    roxanasieliza a spus:
    13 Noiembrie 2011 la 11:15 AM

    exact asta am facut noi dimineata, doar ac reteta aia mai simpla, faina, apa, sareeee, colorant, au iesit catei si serpi:)pupici!

      adra_bell a răspuns:
      14 Noiembrie 2011 la 8:17 AM

      stai sa vezi, ca Alina face plastilina organica, adica foloseste ceai de fructe pentru mov, sfecla rosie pentru rosu. Eu ma gandesc ca ar merge si cacao pentru maro:)

    Raluca Jacono - consiliere familiala FamilyLab a spus:
    13 Noiembrie 2011 la 5:16 PM

    Ce idee minunata, multumesc mult, o preiau!

      adra_bell a răspuns:
      14 Noiembrie 2011 la 8:18 AM

      cu placere, nu-i a mea, e plin netul de retete DIY

    dudumic a spus:
    14 Noiembrie 2011 la 7:54 AM

    Vom incerca sa facem azi numai sa imi notez ingredientele si sa nu uit biletellul acasa cand plec la cumparaturi. Multumim de reteta!

      adra_bell a răspuns:
      14 Noiembrie 2011 la 8:18 AM

      pai ce ingrediente? doar colorantul alimentar, ca restul se gasesc p-acasa

    Lacrima Pausan a spus:
    14 Noiembrie 2011 la 9:39 AM

    Super reteta, o sa o facem si noi in curand.
    si…La multi , multi ani fericiti pentru Eva si pentru Filipel 🙂 Sa creasca mari, sanatosi, voiosi!

      adra_bell a răspuns:
      15 Noiembrie 2011 la 7:03 AM

      Multumesc!
      sa-mi spui cum v-a iesit

    emengheris a spus:
    13 Iunie 2013 la 8:20 AM

    foarte tare

Lasă un răspuns

