Filme bune? Multumesc, mai bine nu!

Publicat pe

Incerc sa fac un top personal al filmelor bune, filme care mi-au placut dar m-au durut atat de tare incat nu m-as mai uita a doua oara la ele. Imi e destul de greu, reusesc sa evit astfel de filme, miros doar dupa cateva scene ca sunt depresive si, pur si simplu, nu ma mai uit. Am acest dezavantaj de a rezona intens la scenele din film, unele raman sa mi se plimbe ani lungi pe retina si sa-mi revina in flash-uri crude   la scene din viata reala sau, si mai rau, se intercaleaza in lungile mele calatorii onirice.

Si caii se impusca, nu-i asa? –  un film despre un concurs maraton de dans. Incepe banal si te chinuie in crescendo, minut cu minut, iti ia speranta, iti intuneca orizonturile si face o paralela sumbra cu viata.

Efectul razelor gamma asupra anemonelor – o mama indobitocita de viata, de alcool, de ea insasi, isi creste singura fetele. Un film despre abuz, despre ziduri in spatele carora ne inchidem singuri, caramida cu caramida,  pe nesimtite.

Sophie’s choice – 

SS officer: You may keep one of your children.
Sophie: I beg your pardon?
SS officer: You may keep one of your children. The other must go away.
Sophie: You mean, I have to choose?
SS officer: You are a Polack, not a Yid. That gives you a privilege, a choice.
Sophie: I can’t choose. I can’t choose!
SS officer: Be quiet.
Sophie: I can’t choose!
SS officer: Make a choice. Or I’ll send both of them over there. Make a choice.
Sophie: Don’t make me choose! I can’t!
SS officer: Shut up! Enough! I’ll send them both over there! I told you to shut up! Make a choice!
Sophie: I can’t choose! Please! I can’t choose!
SS officer: [to an officer] Take BOTH children away!
[Sophie clings on to her son while the Nazis take her screaming and crying daughter away from her]
Sophie: Take my little girl! Take my baby!

Pianistul – nu trebuie ratat sub nicio forma, e magistral, de nota 10, inclusiv actorul din rolul principal. Cel mai recent vazut din topul meu depresiv,  un pianist evreu  se lupta sa supravietuiasca in Varsovia devastata de nazisti. Si reuseste, dar  te face partas la tot acel chin, strecurandu-ti cate o raza de speranta ca umanitatea exista si nu este doar o calitate inventata in vremurile de pace

 

Care sunt filmele la care nu m-as mai uita a doua oara, m-a intrebat MoniQ, aveti un top personal? Puteti deturna leapsa in orice mod, ba chiar o puteti intoarce pe dos, aveti filme la care va uitati mereu cu placere? Ce ar raspunde Roxana, Raluca, Mihaela Maria

15 gânduri despre „Filme bune? Multumesc, mai bine nu!

    elena stanescu a spus:
    5 Decembrie 2011 la 11:28 AM

    de mult vroiam sa fac si eu o lista ca asta, am o problema, nu le retin titlurile, nu sunt filme cu rezonanta, multe le-am vazut pe la tele, dar mi-au ramas acolo, cum spui si tu, pe creier;

    din lista ta am vazut Pianistul, super.

      adra_bell a răspuns:
      6 Decembrie 2011 la 9:30 AM

      eu nu retin titlurile cartilor, dar retin autorii. La filme e invers

    moni a spus:
    5 Decembrie 2011 la 2:31 PM

    Sophie’s choice e un film revoltator, nici eu nu as putea sa-l mai revad. They shoot horses, la fel, un film apasator, despre dezumanizare. Fain top!

      adra_bell a răspuns:
      6 Decembrie 2011 la 9:31 AM

      Sophie’s choice a atat de indesat in cutiuta pe care scrie „nu deschide” incat si uitasem de el. Probabil mai sunt si altele p-acolo, prafuite si uitate, astea au iesit la prima strigare

    Raluca a spus:
    5 Decembrie 2011 la 10:58 PM

    Of, ce mi-ai facut, Andra… eu din Sophie’s Choice vazusem doar niste secvente, cum pierd cei trei vremea prin apartamentul ala. Nu a reusit niciodata sa ma prinda sa ma uit la el de la inceput pana la sfarsit. De asta nu recunosteam secventa de care spui tu. Mi-a trebuit s-o caut pe youtube si de atunci tremur si plang… Of Doamne… cata suferinta, cate nedreptati au avut loc atunci… Offff :(((( Cum au putut mamele alea sa mearga mai departe, cand sunt sigura ca au fost cu miile in situatia Sophiei, batjocorite, injosite, cu copiii smulsi de langa ele… Cum au mai putut copiii care au trecut prin asa ceva sa mearga inainte in viata? Of Doamne… :(((( Sunt devastata….

    In legatura cu leapsa, la filmele cu „nu” i-am raspuns lui Monis, initiatoarea lepsei, ca nu am ce scrie, aici:http://iulianulsantiago.blogspot.com/2011/11/de-nevazut.html.

    Dar asa, la leapsa cu „da”, chiar o sa ma gandesc bine. Cu riscul ca marile cinefile vor rade tare de mine si de gusturile mele mai naive si mai putin artistice :D.

      adra_bell a răspuns:
      6 Decembrie 2011 la 9:34 AM

      Imi pare rau, ar fi fost de ajuns dialogul asta sa nu te faca sa cauti. Da, da, preia leapsa intoarsa pe dos, si nu-ti face griji, nici gusturile mele cinefile nu-s prea elevate

    SabinaY a spus:
    6 Decembrie 2011 la 8:56 AM

    Ohoo, mi-ai amintit de Pianistul. Am vrut sa-l vad acum multa vreme, si apoi am uitat!

    Multumesc.

    (Ca intrebai aseara de-un serial, eu iti recomand un film, poate l-ai vazut, In the mood for love)

      adra_bell a răspuns:
      6 Decembrie 2011 la 9:35 AM

      E de neratat!
      Multumesc, am sa-l caut, sper sa-l gasesc. Ultimul film exceptional pe care l-am vazut a fost The reader, l-ai vazut?

    SabinaY a spus:
    6 Decembrie 2011 la 11:13 AM

    Daca vrei „In the mood for love”, il am inca in pc, ti l-as putea trimite :). The reader, nu, nu l-am vazut. Il caut.

      adra_bell a răspuns:
      6 Decembrie 2011 la 5:37 PM

      eu caut cartea.
      Cum sa-l trimiti? Oare o merge pe siteurile alea de sharing?

        SabinaY a spus:
        7 Decembrie 2011 la 11:58 AM

        Incerc sa-ti dau forward cu link-ul de unde poate fi downloadat. Daca nu merge, mai vorbim. Iti scriu pe facebook, am nevoie de adresa de mail. 🙂

    Cantemir a spus:
    6 Decembrie 2011 la 5:19 PM

    Cateva din al meu top 100: Singuratatea alergatorului de cursa lunga, 12 oameni furiosi, Frumoasa tineretea mea, Soare inselator, Hoti de biciclete, Rocco si fratii sai, Arborele cu saboti, Il Posto, Roma oras deschis, Le silence de la mer, Nuovo Cinema Paradiso, Nopti albe, Movila, Divort in stil italian, Intoarcerea, Scurta intalnire, Green for Danger…mai continui?
    Le poti viziona pe toate aici:
    http://camarasdelumini.wordpress.com/category/giuvaericale/page/3/

      adra_bell a răspuns:
      6 Decembrie 2011 la 5:38 PM

      nu, ca nu era vorba chiar de cele mai bune filme, ci de altceva

    Aurelia a spus:
    6 Decembrie 2011 la 5:40 PM

    Pianistul il avem si noi, cumparat cu nu-stiu-ce-ziar. La un moment dat (anul asta, sigur), i-am propus sotului sa-l vedem impreuna. El – pentru ca l-a mai vazut – mi-a spus, delicat, sa-l mai las, s-ar putea sa nu-mi faca bine 🙂 Prin urmare, il mai las o vreme, un an, doi, cine stie :))

      adra_bell a răspuns:
      6 Decembrie 2011 la 5:56 PM

      chiar nu e cazul. Uita-te la un film romantic sau la o comedie. Eu m-as uita la My fair lady, la Sabrina (hmm, se pare ca m-as uita la filme cu Audrey), la Mamma mia (cui nu-i place Abba?), la It’s complicated (chiar amuzant si sunt pretentioasa la comedii). Fa-l pe bebe sa rada

Lasă un răspuns

