Copiii

Publicat pe Actualizat pe

Din sfarsitul anului trecut imi amintesc doar spaima cu care am intampinat vestea ca vom mai avea un copil.  Spaima nefondata si bazata pe niste idei filozofo-teoretico-materne  cu doua coarne: Cum se va adapta Eva? si Daca nu voi fi in stare sa-i iubesc pe amandoi?

Pfuiii, ce tampenii puteam debita, Eva l-a acceptat pe Filip cu toata inima, are momente de gelozie, dar  cred ca gelozia e normala si de ne-evitat. Iar eu am inteles foarte repede ca iubirea se inmulteste cu doi, nu se imparte la 2.

Am uitat cum a fost bebelusia Evei, intr-un fel am luat-o de la capat cu Filip, doar ca am mult mai multa incredere in mine. Filip e un baietel cu multa nevoie de iubire, nu ne este permis sa-l lasam jos nici macar o secunda, are un indicator de orizontalitate legat direct la corzile vocale. E invatat pe carne de om, cum zice bunicul matern, dar lasa-l sa planga sa faca plamani. Noi credem ca s-a nascut cu plamani foarte puternici si il tinem numai in brate, peste zi doarme in brate  – scriu rapid la calculator si cu o singura mana – la masa sta in brate, desi poate fi o provocare sa mananci pe deasupra capului copilului. Cand nu se poate, il trecem de la unul la celalalt, si il numim  zambind „podoaba”. ” Ia  podoaba, sa mananc si eu”. Iar podoaba, recent redenumita „Saint Bernard” ne zambeste larg, rozandu-si ambii pumnisori.  Cand nu-si roade pumnii, nu trage de fata de masa, si nu incearca sa ajunga in vreun loc numai de el stiut, poate sa incerce mirosul si gustul bucatelelor de fructe. Nu, nu diversificare,  mai mult o joaca relaxata cu alimentele, inceputa recent,  pentru ca nu reuseste decat sa puna limba pe ele, diversificarea o vom incepe prin februarie. N-am schema si n-am niciun stres, nu simt nevoia sa cumpar lingurite cotite din silicon, nici lingurite care lumineaza daca alimentul e prea fierbinte. Astea mi se pareau candva foarte utile, ca si cand i-as fi dat copilului o zeama fierbinte si trebuia cumva sa strige lingurita la mine, nu mi-ar fi dat prin minte sa gust inainte. Nici oale, castroane cu lipici pe fund, steamere, blendere, storcatoare.

Aceasta este lista mea orientativa, incepem cu fructele la 6-7 luni, legume la 7-8 luni, carne-peste-ou 8-9 luni, lactate la 9-10 luni.
Undeva intre legume si proteine s-ar putea sa-l si botezam. De fiecare data cand vine vorba de botez – si nici macar o data nu am fost abordata prietenos – imi aduc aminte de un serial american de comedie, cu un cuplu cam traznit, care simte ca nu are niciun drept sa-i impuna copilului o anume religie. Cum familia insista, si insista, si insista, organizeaza un botez cu preot, imam, nustiucumse numeste la evrei, calugar budist, ba aduc chiar si un saman. As putea gasi un saman daca mai sunt zorita mult.

Dar avem seri lungi de iarna in care sa ne jucam pe covor, Filipel sa ne urmareasca cu ochi rotunzi si mirati, Eva sa dea indicatii iar eu sa raman acelasi executant, mic slujbas, platit in pupici si brate mici stranse in jurul gatului

Eva e in vacanta si duce dorul orelor de dans si de inot. Seara de seara, ne arata un intreg numar de gratie stangace, sfarsind cu un lung sir de placaciuni care cer aplauze parintesti. Filip o urmareste si el extaziat si se bucura zgomotos atunci cand Eva il baga in seama.
La bazin, a apucat sa mearga doar de 2-3 ori, va reincepe din ianuarie, oricum ii placea balaceala, dar acum e si mandra de casca, halat si costumul de baie. Se pare ca M va avea in sfarsit un tovaras de inot.

De Craciun, a colindat cu prietenul ei din bebelusie, Matei, „Ne daaati, ne daati, ori nu ne dati, mamaliga cu carnati” si asa am lasat-o, alternativa ar fi fost sa cante „Mos Craciun cu plete dalbe a sosit de prin noroaie”, ceea ce nu e deloc fals.
Pentru Sorcova, s-a pregatit cu un cantec care incepe cu Sorcova-Morcova, iar eu nu o pot deturna atunci cand imbunatateste folclorul si nici nu cred ca vreau

Cam astea au fost cele mai recente stiri, au ramas ultimele perlute.
despe nord-coreeni sau cum vad copiii falsitatea ca in „Hainele imparatului”
Mami, de ce plang astia aliniati?

Despre mami, cea mai frumoasa, ca doar e a ei
Mami, ai niste diamante in ochi!

Planuri pentru viitor
Cand o mai creste Filipel, o punem pe mami sa ne faca o Ancuta si o sa ai trei copii”
Nici gand Eva, te rog sa nu mai chemi pe nimeni din „Tara bebelusilor”
– dialog tata-fiica, de sambata dimineata

Eva paraste:
Tati, vezi ca mami mananca guma inainte de masa
Scoate guma, mami, asteapta sa mananci intai

Grija frateasca
Mami, vino si ia-l pe Filipel, ca plange!

Pai, vorbeste si tu cu el sa nu mai planga

Haide mami, ca eu nu pot sa-l iau in brate, nici sa-l tin pe umar, nici ţiţi nu am sa-i dau. (tragandu-se de tricou, cu o figura foarte amarata) uite, n-am, vezi, n-am!
ah, da, si aparatul meu foto e pe duca, daca dispar subit inseamna ca sunt trista si-l jelesc

9 gânduri despre „Copiii

    roxanasieliza a spus:
    29 Decembrie 2011 la 6:18 PM

    mi-a placut! prin tara asta suntem si noi 🙂 drag!

      adra_bell a răspuns:
      30 Decembrie 2011 la 11:36 AM

      te simt la fel poate unde avem copiii de aceeasi varsta

    Doina Sfâşie a spus:
    30 Decembrie 2011 la 5:31 AM

    Foarte frumos, dar şi solicitant, în Ţara bebeluşiei, adică la voi acasă. Şi, când spun acasă, gândesc „cămin”, fiindcă asta este aroma care se răspândeşte către noi, prin intermediul calculatoarelor. Îţi mulţumesc pentru ocazia de a retrăi starea de copil, dar şi pe cea de mămică de fetiţă. Pe cea de mămică având două minuni în braţe o văd acum la tine. Se pare că doar Filip lipsea, ca să fiţi (şi mai) faimoşi (după cum indică iniţialele voastre:FAME). Vă urez să fiţi fericiţi -în felul în care vă gândiţi voi starea de fericire- şi să aveţi un an 2012 cu multe bucurii!

      adra_bell a răspuns:
      5 Ianuarie 2012 la 8:29 AM

      da, extrem de solicitant cateodata:)) Nu m-am gandit niciodata la initialele noastre:) Multumesc mult pentru floare, este minunata si sta foarte vesela pe pervazul bucatariei.
      La multi ani si voua, sa fiti sanatosi, fericiti si plini de bani!

    Bulancea Madalina a spus:
    30 Decembrie 2011 la 8:16 AM

    ahhhh ador modul cum scrii…

    ch_dana a spus:
    30 Decembrie 2011 la 10:27 AM

    😀 te-a planificat Eva deja la al treilea…nu stiu cum o sa scapi !

    Fain bazinul, e in Giurgiu ? Imi place ca nu e aglomeratie…

    Aia cu „titi” ep piramidala…sper sa nu-i vina idei silionabile prea devreme 😉

      adra_bell a răspuns:
      30 Decembrie 2011 la 11:35 AM

      da, in Giurgiu, si singurul cred, bine ca e.
      Daca o sa semene cu ma-sa nu o sa aiba astfel de idei:)) Adica, nu ca n-ar avea loc niste silicon, dar am fost mereu multumita
      Intre timp a supralicitat, doua gemene, sa le cheme Ancuta si Veronica. Vise de copil:D

    cojocarii a spus:
    30 Decembrie 2011 la 12:57 PM

    cat de frumos le-ai spus! 🙂
    Sa fiti sanatosti … ca in rest aveti de toate! 😉

Lasă un răspuns

