Du-de

Publicat pe

Pe la noi, duzii sunt niste copaci aproape nefolositori. Infrunzesc, infructesc, isi coc dudele, le lasa sa cada pe jos si apoi sfarsesc, tarziu in toamna, plini de omizi. Oamenii le mai taie crengile, primavara devreme si mai fac din ele araci pentru vie sau pentru gradina. Doar copiii ii apreciaza din plin, se agata de ei si culeg dudele dulci. Si mie imi plac, dar si Evei, ieri am cules o galetusa, iar Eva arata de-a dreptul delicios, vopsita in mov din cap pana-n picioare. A mai mancat si acasa iar din restul am facut un gem foarte bun, pe care-l vad la micul dejun intins pe biscuiti.

Reteta e simpla, dudele se curata de codite – m-am murdarit foarte tare dar s-a spalat usor – se clatesc un pic si se pun la fiert, asa, fara apa, isi lasa suficienta zeama. Cand sunt fierte, se pune zahar dupa gust, sunt destul de dulci, nu-i nevoie de mult zahar si se lasa pana se leaga dulceata. Testul ala cu picatura lasata sa se duca la fundul unui pahar cu apa. Am gasit ca un pic de zeama de lamaie, pusa la fiert odata cu fructele, face ca aroma dudelor sa fie mai pregnanta.
Am mai facut si de trandafiri azi, iar maine am rezervata munca de ocnas, sa scot samburii visinelor.

9 gânduri despre „Du-de

    dudumic a spus:
    12 Iunie 2012 la 4:40 PM

    Eu am ajuns deja in iad! Scot samburi la cirese pentru sirop, praji si dulceata………..Aici nu am vazut duzi

      adra_bell a răspuns:
      13 Iunie 2012 la 5:45 AM

      din gradina ta? de-ai sti cat va invidiez pentru frumusetea de gradina….

    Anamaria V a spus:
    12 Iunie 2012 la 9:40 PM

    Nu am mancat niciodata gem de dude ! Cum este la gust?

      adra_bell a răspuns:
      13 Iunie 2012 la 5:48 AM

      Ana, eu nu prea sunt amatoare de gemuri si dulceturi, exceptand dulceata de soc.
      Parca s-ar apropia de dulceata de smochine

    Anamaria V a spus:
    13 Iunie 2012 la 9:25 AM

    M-am trezit de dimineata cu gandul la gemul asta :)) Daca zici ca seamana la gust cu dulceata de smochine, inseamna ca este bun :). Si mi-a mai venit o idee, nu se pot oare taia coditele dudelor cu o forfecuta ? La anul poate fac si eu . Anul asta o sa fac mai putine gemuri/dulceturi pt ca anul trecut m-am entuziasmat prea tare si am facut o gramada …deci stoc neepuizat 🙂

      adra_bell a răspuns:
      13 Iunie 2012 la 9:47 AM

      de ce cu forfecuta? sigur ca se poate, dar parca le-am scos mai usor cu mana. Eu nu fac gemuri/dulceturi, decat asa, ca chestie cate 2-3 borcanele, pentru noi fac bunicii.

    Stan Roxana a spus:
    13 Iunie 2012 la 9:19 PM

    buuun, acusi intru si eu la dulcetzarit

    mariana a spus:
    9 Iunie 2013 la 3:22 PM

    n-am mai mancat, cum o fi cu semintele…pana acum din cele cu seminte imi place doar dulceata de capsuni (si zmeura), ca sunt f bine aromate; de soc nici sa nu aud (nu suport nici mirosul , nu ma rfere la floare ci la dulceata, cred ca am mai spus asta); eu ma gandesc sa fac din nectarine, piersici ca sunt f bine de pret…
    spor la scos samburi, la visine e usor, mai usor ca la cirese

Lasă un răspuns

