Revolutie

Publicat pe Actualizat pe

Cand esti fratele mai mic, bebelusul, cel care nu stie si nu poate, probabil ai un singur tel, un gand predominant: sa cresti mai repede, sa fii ca ea, ca surioara mai mare, cea care face lucruri minunate, cea care are toate facilitatile, cea pe care ai vedea-o aproape adult daca n-ar fi atat de haioasa de copilaroasa, daca nu te-ar face sa razi de 10 ori pe zi, maimutarindu-se la tine, alergandu-te pe dupa fotoliu, si daca nu te-ar face sa plangi de tot atatea ori, smulgandu-ti jucariile din mana sau strigand-o pe mama, cand in sfarsit ai reusit sa te cateri pe birou.

Mai repede nu poti sa cresti dar poti sa te impui, sa ceri dreptul la egalitate.  Liberté, égalité, fraternité, o mica revolutie filipeasca, zi de zi, minut cu minut. Nu stau in scaunul de masa, nu ma intereseaza ca aveti voi unul scump, moale, confortabil, de se lasa la 180 de grade si as putea chiar dormi in el, eu stau pe taburet la fel ca Eva. Nu mananc piureuri, d-alea sa mancati voi, eu mananc din farfuria mea, cu mana mea, musc din rosia asta dulce, rup cu cei 8 dinti din bucatica de carne, imi aleg boaba din ciorchinele de strugure, nu-mi decoji mama, uite scuip boaba ta decojita, lasa-ma sa-mi iau singur, nu ma inec, ea cum de nu se ineaca, si eu pot. Pot si vreau sa folosesc si furculita, nu incerc sa-mi scot ochii.

Refuz, incepand de azi, sa mai beau apa din canita asta ridicola, vreau o sticla exact ca a ei. Vreau si eu pe bicicleta, vreau si eu pe trotineta, il astept nerabdatoare pe vreau si eu la wc, presimt ca drumul pana la scutec-free va fi mult mai scurt. Copilul mic incearca sa fie mare iar copilul mare incearca sa fie mai mic. Timp de cateva minute se intalnesc la mijloc si doar atunci e liniste. Restul zilei e revolutie.

3 gânduri despre „Revolutie

    Alexandra Popescu a spus:
    17 August 2012 la 8:15 PM

    Cat de frumos ai povestit, ne-am recunoscut atat de bine in cuvintele tale 🙂

    cojocarii a spus:
    18 August 2012 la 12:29 AM

    .. dar e atat de frumos sa ii privesti… 🙂

    ch_dana a spus:
    21 August 2012 la 5:48 PM

    :))) si tu esti Robespierre ? Intre cei doi mici revolutionari…

    Multumesc ca ma inveselesti, azi a fost o zi proasta pentru mine, cu sacaieli. Si trista la sfarsit, cand am citit despre Bibi…:( Dumnezeu sa-i odihneasca sufletelul mic si curajos !

Lasă un răspuns

