Mancare de gutui

Publicat pe

Nu este ceva dupa care sa ma omor, ah, ce-mi place mancarea de gutui, dar o fac de cateva ori pe toamna, pentru M. Anul asta a mancat si Eva, am incercat o reteta mai usoara, fara prajeala in ulei. Noi o mancam ca desert, ca pe ceva dulce si aromat. Imi aduce aminte de copilarie, de toamnele blande cand in curte se facea tuica la cazan, sau bulion, sau sapun si eu veneam prin gradina cu o sacosa de gutui pe care le bagam in jar, lasandu-le sa se coaca usurel, pana imbatau ograda cu aroma lor.

Asadar

3-4 gutui

2-3 linguri de zahar

faina

miere

unt de cocos sau unt obisnuit

 

Gutuile se coc in cuptor pana devin aramii, miros de-i innebunesc pe vecini si intra usor cutitul in ele. Pentru ca dureaza mult, eu bag mai multe la cuptor, gutui, sfecla, mai e si o placinta p-acolo. Dupa ce s-au racit se taie felii. Se arde zahar intr-o cratita, apoi se pune o cescuta de apa. Cat timp se topeste zaharul, se amesteca faina cu putina apa.

Se adauga faina, apoi gutuile si untul, se mai lasa putin pe foc, amestecand usor. Atentie, sa nu se afume. Cand s-a mai racit, se adauga miere, dupa gust. Se consuma rece, de la frigider. Nu mai are nevoie de alte esente adaugate, iese destul de aromata, dar se poate presara scortisoara sau putina vanilie

Poze n-am prea reusit sa fac, lui Filip ii ies caninii si sta numai atarnat de mine, abia pot sa ma misc un pic

 

2 gânduri despre „Mancare de gutui

    andreearodica a spus:
    9 Octombrie 2012 la 1:37 PM

    Mi-ai adus aminte de mancarea de gutui a copilariei mele, cea facuta de bunica mea. Dar a mea e cu carne si sos … musai sa gasesc niste gutui sa fac o portie.

      adra_bell a răspuns:
      11 Octombrie 2012 la 12:17 PM

      noi fara carne, dar am auzit de versiunea asta. Gutui sunt la toate magazinele, doar e sezonul lor:)

Lasă un răspuns

