15 luni

Publicat pe Actualizat pe

Curios pe tot ce-i in jur, indraznet si speriat de indrazneala-i, Filip a re-inceput sa doarma in brate. Acum ii vad o ureche delicata ca o bijuterie – oh, asta s-ar putea sa-l supere in adolescenta – incadrata de cativa carlionti, un obraz finut, doar o idee bucalat, pe care se inchid angelic gene dese, scufundate in vis. Filip doarme, obosit de ziua lunga si mohorata, doarme dar s-a opus mult acestui somn. A alergat, a stat in cap, a adormit cu funduletul in sus.
„Ma opun” ar striga el, poate ar pune chiar in franceza langa mai celebrul J’accuse, a fi impotriva este esenta varstei lui. Daca vreau sa-l las jos din brate face un fel de pod, aruncandu-se arcuit pe spate. Daca vreau sa-l iau in brate, avem un Filip-marioneta, care se scurge subtire pe langa mine.
Ma taraste la baie si se suie pe inaltator, indicandu-mi ca are nevoie sa fie spalat. Ma fac ca nu inteleg, se apleaca si se apuca de rotunjimea scutecului, dar se va zbate ca o caracatita iscusita cand va trebui sa-i pun altul curat.

Filip cunoaste toate sunetele si mirosurile secrete ale casei. Stie cand Eva se pregateste de gradi si se lipeste de usa, hotarat sa evadeze, sa fuga in aventura alaturi de ea, izbucnind de fiecare data in lacrimi cand planul ii esueaza. Atent la clinchetul farfuriilor, se infiinteaza tragandu-si scaunul mai aproape, catarandu-se intr-un echilibru precar, doar pentru ca doua minute si trei firimituri mai tarziu sa se dea jos.

Glumeste des, in ochisorii negri i se aprind lumini ghiduse si stim ca e momentul sa ne ferim. Fie se distreaza apucandu-ne de par, fie se repede si da cu capul, la fel cum fac iezii mici cand se joaca. Cand aude muzica, zambeste larg si incepe sa tropaie, balansandu-se usor, ghem mic de dragalasenie, ne ridica pe toti la dans. Cu mine valseaza des, cand suntem singuri dansam lipiti, isi strecoara mana mica in mana mea, si da capul pe spate in cascade ras cand ne invartim.

Se tine mereu strans de mine, atent sa nu ma piarda, desi nu i s-a intamplat vreodata. Ma mai rataceste prin casa si ma cauta intai intrigat, apoi strigandu-ma alintat „maaam, maam”, in crescendo pana la plans. Cand ma gaseste, lacrimile i se zvanta imediat, ochii ii stralucesc si imi imbratiseaza picioarele. Ma iarta fulgerator, daca-i cer un pupic se avanta lipindu-si obrazul de mine si doar darele lacrimilor uscate imi suna a repros.

La 15 luni, Filip se opune din tot sufletul, iubeste cu toata inima si iarta regeste

5 gânduri despre „15 luni

    GERMINA a spus:
    2 Noiembrie 2012 la 8:45 PM

    Minunat!

    Anamaria V a spus:
    3 Noiembrie 2012 la 12:38 AM

    Superb !!! ❤

    violeta_argatu a spus:
    4 Noiembrie 2012 la 5:41 AM

    Doamn,Ana…iarta-ma ca intervin…nu pot decat sa-ti multumesc pt ca scrii… nu de putine ori mi-am gasit linistea citind „articolele” despre Filip (si nu numai). Daca ai sti cat de mult „seamana” Ana noastra cu el……Practic au exact acelasi comportament…am urmarit evolutia lui „Filipel” de cand ai inceput sa scrii despre el. De fff multe ori am fost pe punctul de a face „poc” sau de a nu stii cum „s-o iau” vis-a-vis de comportamentul Anei. Citind insa despre Filip,am reusit de fiecare data sa trec hopul… Ma bucur ca Ana nu e unicat 😛 si ca,intr-adevar pot spune raspicat ca nu e rasfatata asa cum spun cei din jur,ci ca pur si simplu asta este ea :).tare mult mi-as dori ca toti cei care striga sus si tare ca eu am invatat-o asa, sa citeasca „istoria” lui Filip. Deci…MULTUMESC!

    andru a spus:
    4 Noiembrie 2012 la 2:08 PM

    Mie-mi pare ca orice as zice e intruziv. Zic doar ca am citit. 🙂

    anca vasile a spus:
    5 Noiembrie 2012 la 12:45 AM

    Postarile tale ne dau o stare minunata noua, altor parinti. Multumim! La multe luni si apoi ani frumosi!

Lasă un răspuns

