Balonul auto-umflatel

Publicat pe Actualizat pe

Avand noi o iarna lunga si plictistoare in fata, m-am gandit sa facem pentru Eva, cu participarea extraordinara a lui Filipel, o serie de experimente pentru copii, ca, deh, ce ar putea altceva coace doi parinti care au iubit chimia.
Acesta este primul si cel mai cunoscut, balonul care se umfla de unul singur

Cam acesta ar fi necesarul, ceva ce se gaseste la orice casa de om. Lasati copilul sa participe, sa toarne in sticla prafurile de bicarbonat si sare de lamaie si sa adauge apa. Repejor, montati balonul pe gatul sticlei si observati efectul. Wow, ce misto! a exclamat Eva, si-mi asum limbajul, precum si niste injuraturi pe care le-a auzit tot de la mine.

Explicati-i pe intelesul varstei procesul, scrieti ecuatia chimica si cereti-i sa o egaleze. Glumesc, e suficient sa-i spuneti ca se degaja un gaz, care umfla balonul. Cereti-i sa puna mana pe sticla, partea de jos va fi mai rece, daca ati lipsit rau de la orele de chimie cautati pe net reactie endoterma.
In principiu, balonul scos de acolo si legat la gura ar trebui sa cada pe covor, fiind mai greu decat aerul. Asta n-am putut sa observam, Filipel i-a venit de hac imediat.
Chimia de 2 minute e distractiva!

6 gânduri despre „Balonul auto-umflatel

    Aralia Tamas a spus:
    17 Noiembrie 2012 la 6:02 PM

    Super idee! 🙂

    Anamaria V a spus:
    17 Noiembrie 2012 la 10:35 PM

    Chiar ca misto ! :)) Este de incercat !

    Deea a spus:
    18 Noiembrie 2012 la 3:14 PM

    Ha, ha, îmi amintesc când ne-am apucat cu al meu copil să facem culcanul care erupe colorat….principiul ea cam acelasi, bicarbonat, oțet, apă, plus colorant alimentar, ca ă siasă spume colorate. Am pus într-un vas larg la bază si îngust în partea de sus. Evident, l-am lăsat pe copil să toarne substanțele, altfel unde-i distracția…dar el, dus de entuziasm, a pus cam mult micarbonat si cam mult oțet si cam mult colorant….asa că am sfârsit prin a spăla spumă rozalie de pe toată mobila si toată podeaua din bucătărie 🙂 Dar altfel, a fost misto!

      adra_bell a răspuns:
      19 Noiembrie 2012 la 10:06 PM

      da, da, si asta avem in plan

    Deea a spus:
    18 Noiembrie 2012 la 3:15 PM

    vroiam să spun vulcanul, evident, nu culcanul… 🙂

    Lumanarica insetata | Copilaria de la E la F a spus:
    24 Ianuarie 2015 la 4:58 PM

    […] multe experimente pentru copii: Balonul care se umfla singur Laptele curcubeu Vulcanul Experimentul cu diferite […]

Lasă un răspuns

