No birds, No bees – telling the truth

Publicat pe Actualizat pe

Si cum ma spalam pe dinti, inocenta si usurata ca am mai incheiat o zi plina de provocari domestice, in spatele meu, un glascior susura fin:

Mami, si cum ajung bebelusii in burticile mamelor?

Cu un hâcâit scurt, am inghitit pasta de dinti, am facut un semn ca termin imediat si am privit-o pe furis cum se aseaza pe WC, hotarata sa nu scape nici un cuvant din explicatia mea. Care-i faza? De ce nu dai un avertisment, copile? Atentie, mama, sunt la varsta intrebarilor serioase si tocmai iti coc una. Sau de ce vii din casa, de la tac-tu, si ma ataci pe mine? In fine, ma clatesc copios si ma uit in luminitele jucause ale ochilor caprui.

Cand doi oameni se iubesc si se casatoresc, vor sa aiba copii.
Asa cum v-ati decis voi sa ma aveti pe mine? (bașca, in ultimul timp parca a inghitit un dictionar)
Da, asa!
Si cum fac?
Se imbratiseaza si se iubesc mult, se pupa si tati are niste semincioare mici, mami are si ea o samanta mica. Tati ii da lui mami din semincioarele lui. Semintele se intalnesc, se bucura, se pupa si ele, si se leaga una de cealalta. Si asa se se face un ouț mic, care apoi creste si creste odata cu burtica, pana ajunge bebelus.
Ca Feli?
Da, ca Feli! Ai inteles?
Daaa! dar… (eh, „dar”, nici un dar imi vine sa-i zic, ca pe mine ma goneau imediat ce indrazneam sa intreb ceva, si tu te intinzi cam mult la vorba). Dar cat sunt semintele de mici?
Aaaaa, sunt mici de tot, se vad doar la aparatul ala, la microscop, noi n-avem, completez eu repede, strafulgerata de ideea ca ar putea cere sa le vada
Si ce culoare au?
Albe sau transparente, mint senina, neavand nici cea mai vaga idee. Gata? ai facut pipi? mergem?
Dar pe unde intra semintele lui tati?
Bang! Ce are, dom’le cu mine?! si de ce mi-e greu sa-i spun pe unde intra, ca doar ea vine la astfel de discutii cu mintea complet deschisa si libera de orice prejudecata. Sovai si raspunsul vine de la Eva
Pe aici? intreaba aratand cu mana spre o zona larga, care ar putea fi burtica, buricul, nasturele roz al pijamalei cu pisici.
Da, da, pe acolo!
Bine, mami, ma duc sa ma joc cu tati.

Pam-pam! Si in seara asta imi mai servi una. Dar maine despre „murire” si sensul mortii, viata si durata vietii dar si despre cum sa dai in mintea copiilor si sa urli o zi intreaga la o jucarie de plus. Eu, adica.

13 gânduri despre „No birds, No bees – telling the truth

    Anamaria V a spus:
    19 Noiembrie 2012 la 12:26 AM

    :)))) deci nu ai scapat nici tu de intrebarea „Pe unde intra semintele lui tati?” :)))

      adra_bell a răspuns:
      19 Noiembrie 2012 la 9:56 PM

      da, chiar cand credeam ca am incheiat subiectul. Imi pare rau ca m-am balbait si nu i-am spus adevarul 100%. Dar tu ce-aai spus? Filip, nu?

    Roxana a spus:
    19 Noiembrie 2012 la 8:31 AM

    si tin`te tare, ce, vrei preaviz pentru toate? ai balbait excelent in jurul subiectului, bravo! scrii c-un umor lipicios, te citesc cu drag!

    andru a spus:
    19 Noiembrie 2012 la 9:16 AM

    :)) Intrebarea cu „pe unde” nu s-a rostit inca la noi! Happy meeee! :)))

    ch_dana a spus:
    19 Noiembrie 2012 la 12:55 PM

    :)))))) mai am cativa ani de respiro…

      adra_bell a răspuns:
      19 Noiembrie 2012 la 9:59 PM

      oooh, si e d-abia inceputul. Tu relaxeaza-te si ocupati-va cu treburi de copii mici, vine el timpul sa atacati si intrebarile astea serioase.

    madimih a spus:
    19 Noiembrie 2012 la 12:58 PM

    Si eu am emotii pentru explicatii de genul. Mai ales ca are o carticica despre corpul uman si acolo explica niste chestii, dar nu chiar tot, evident. Deocamdata e interesat sa afle despre diverse organe si sa le localizeze pe propriul corp.
    Inca n-a inceput cu intrebari din astea. Pentru moment rumega datele pe care le are la dispozitie. Asa eram si eu. Intrebam doar cand nu ma puteam lamuri singura.

      adra_bell a răspuns:
      19 Noiembrie 2012 la 10:01 PM

      inainte ti-as fi zis ca n-ai de ce sa ai emotii, dar eu , care sunt destul de relaxata si de deschisa in privinta asta, am cam dat-o in balbe.
      Am trecut si noi prin etapa cu plamanii, rinichii, ficatul etc

    Andreea A a spus:
    19 Noiembrie 2012 la 1:51 PM

    Multumim de pont….:)))))
    Si noi ne invartim in jurul acestei cozi….ceva mai timid decat Eva voastra dar multumesc de idee…..si eu vreau sa ii spun o varianta cat mai aproape de adevar…asa imi va fi mai usor si mie la urmatoarele dezbateri pe aceasta tema…:)))
    O pupam pe Eva curioasa…:)))))

      adra_bell a răspuns:
      19 Noiembrie 2012 la 10:04 PM

      pai ea a mai intrebat pe tema asta, mai ales cand eram gravida cu Filip, i-am spus de uter, de nastere. Acum sunt curioasa cum va rezolva conflictul dintre ideea cu bebelusul care se face din doua seminte si cea anterioara sugerata de ea, cu bebelusii care stau in „Tara bebelusilor” si isi aleg parintii la momentul potrivit

        Andreea A a spus:
        20 Noiembrie 2012 la 4:16 PM

        Pai cred ca acum isi rezolva conflictul numai ca are o abordare mai directa….:))))
        Eva era mica mica pe vremea cand Erika era in burtica..Atunci am scapat….acum a venit si vremea mea…:))
        Ideea e ca ei dau mai departe tot ce le spunem noi caci si Eva vine cu diverse versiuni pe diverse teme auzite de la alti copii si apuca-te si intelege la ce s-a referit si apuca-te si drege-o….:)))
        Unele versiuni sunt ok, le agreez…..multe altele, nu ….. si aici incepe distractia…:)))

        Have fun!!! :*

Lasă un răspuns

