Grișulețul

Publicat pe

Mare subiect de studiu am avut in noaptea de Revelion, am citit un almanah frantuzesc din 1927. Am o pasiune pentru reclamele vechi si am fotografiat o gramada. Printre ele si aceste reclame la La Bledine, un fel de „grisulet” banuiesc, care ajuta mamele panicate sa iasa din panica si sa actioneze asupra copiilor lor spre rotunjirea pulpanelor. De unde se vede ca suplimentarea alimentatiei nu e chiar un obicei nou si ca, in trecut, mamele nu alaptau intr-o mare relaxare, asa cum am vrea noi sa credem. Nope, serveau imediat un grișuleț, atunci cand cantarul nu indica numarul de kile dorit.

hachette1

Tot acest grisulet – franceza mea nu e prea verde si alta traducere nu gasesc, dar banuiesc ca este echivalentul cerealelor de azi – ajuta si la intarcare. Iar oferirea de „monstre” gratuite se practica si atunci.

hachette2

Marca exista si azi si este parte a grupului Danone.

2 gânduri despre „Grișulețul

    Adi a spus:
    9 Ianuarie 2013 la 4:07 PM

    In Franta, Blédine e cea mai populara marca de borcanase cu mîncare pentru copii, cereale, lapte etc. Se dadea cereala devreme ca sa doarma copilul toata noaptea si sa nu trezeasca pe mama, si acum scopul e acelasi, stoparea cît mai rapida a dependentei de mama. Nu se prea alapta iar acum în Franta se revine încet încet la alaptat, desi pentru incredibil de multe femei alaptatul e ceva pur si simplu incomod iar cel prelungit chiar horror. Cînd am ajuns la 10 luni de alaptat sora soacrei mele (franceze) aproape ca s-a înecat cu mîncarea cînd m-a vazut alaptînd. Soacra mea m-a hartuit si ea sa nu continui cu alaptatul (ea însasi si-a întarcat copilul brusc aruncîndu-l într-un soc teribil, de a stat sub calmante un an, si cred ca se învinovateste big time), însa a sfîrsit prin a recunoaste ca e un lucru bun. Cu trei nurori de origini diferite (chinezoaica, unguroaica si eu) care au alaptat la cerere pîna la întarcarea naturala, nu prea a avut de ales. Pentru mine, sa alaptez la cerere si oriunde a fost o mare fericire si dovada e chiar fiica-mea, care e o mîndrete de copil.
    Nu vreau sa judec alte mame, dar aici cînd vedeam un bebelus de doua luni în cresa, îndopat cu grisulet, mi se strîngea inima…

      adra_bell a răspuns:
      14 Ianuarie 2013 la 9:42 PM

      Ai mei au scapat de ultrafolositoarele si de nelipsit cereale, Eva n-a vrut deloc, iar la Filip deja mi se pareau mult prea procesate si nici macar n-am mai incercat. Dar asta e, suntem victimele strategiilor de marketing, cine afla ca nu le dau copiilor cereale facea ochii cat cepele, cred ca ma considerau si un pic iresponsabila.

Lasă un răspuns

