Gagicile si conițele

Publicat pe

„Mami, sa stii ca eu m-am rugat mult, stand in masina. M-am rugat sa-mi dea Dumnezeu vreo 6-7 pisici si voua bani sa va ajunga.”

O ascult uimita si induiosata, niste mustrari de constiinta bat si ele la usa, copilul a auzit prea multe discutii despre bani si cauta o solutie. Ma mir ca se roaga, asta-i influenta gradinitei, acolo-i pune sa se roage si sa se inchine inainte sa-si manance pachetelul. M-am gandit mult daca sa-i spun educatoarei ca nu-i treaba ei sa se ocupe de educatia religioasa a copilului meu, mai ales ca o face benevol, fara sa fie in programa scoalara.
In ultimul timp, am dat intr-un fel de fervoare religioasa, multumita unei biblii pentru copii pe care Eva a primit-o de la o vecina. Din atatea carti cate are si cate Filip imprastie zilnic, exact acea cartulie destul de prost scrisa si ilustrata a atras-o, de a trebuit sa i-o citesc de cateva ori, incurcandu-ma in explicatii. Geneza i-a placut cel mai mult si a digerat-o si ea cum a putut.

„Tati, hai sa-ti spun un secret. Intai a fost un barbat, apoi prima gagica a fost facuta din coasta lui.”
„Si Dumnezeu a facut toate animalele si un loc unde ele sa stea, astfel incat noi sa le vedem. Si locul ala se numeste Zoo.” (ilustratiile din Biblie il arata pe Adam inconjurat de animale care nu au ce cauta unele langa altele fara sa se haleasca intre ele, logic ca e o gradina zoologica)
„Hai sa-ti spun o vorba urata!
Spune-mi, ii zic eu pregatindu-ma sa infrunt cine stie ce enormitate
Pocaitule!
Si de unde stii tu vorba asta, care nu-i urata deloc?
De la X” (baiatul educatoarei)

In acest punct suntem cu educatia religioasa, mergeam frumos pana sa intervina gradinita si vecina. Eva stia despre divinitate si diverse credinte, am facut un tur al crestinismului prin biserici ortodoxe, catolice si baptiste, si o sa revenim la geamii si sinagogi, cand am fost data trecuta, Eva era prea mica.
Sa-i spun ca vecina care i-a dat Biblia pentru copii e pocaita sau sa nu-i spun?
A mai fost cu mine, intr-o sambata, la o pomenire. A urmarit cu ochi mari slujba si s-a ferit cand a vrut preotul sa o atinga iar la sfarsit m-a intrebat:
„Mami, asa-i ca toate babele alea lucreaza la biserica si se numesc conițe?”

Un gând despre „Gagicile si conițele

    mariana a spus:
    14 Februarie 2013 la 12:20 PM

    ce amuzanta; noi i-am spus esentialul Dianei, iar despre nastere i-am zis abia anul ce a trecut, de Craciun, ca am gandit ca ar intelege ceva ce e cu Craciunul, ca nu e vorba doar de daruri de la mosul; si noi ne rugam in fiecare seara (adica multumim) si asa s-a deprins si ea; ba mai foloseste rugaciunile si in alte momente, cand suntem bolnaviori; in legatura cu banii (ca si la noi se mai vorbeste uneori despre…ca nu-s destui ..na, ca la orice familie normala), nu ii cere lui DD , ci zice ca atunci cand va creste ea mare o sa aiba un servici care sa ii permita de toate

Lasă un răspuns

