1001 pui de animale

Publicat pe Actualizat pe

Mi-am petrecut buna parte din copilarie la tara, jucandu-ma ca orice tarancuta prin praf, noroi, copaci, hranind animalele si dragalindu-le puii. Ai mei nu aveau prea multe animale, pentru ca lucrau la oras si nu prea aveau voie sa creasca, dar aveau vecinii, cei cu bunici care munceau la ceapeu. Aveau chiar si boi de jug, vaci care fatau vitelusi, oi cu mieluti zbanghii. Am multe amintiri legate de animale si de dragalasenia lor. Era cumva la sfarsit de iarna, ma trezeam dimineata si fugeam in papuci prin gradina, pana mi se taia respiratia, sa ajung mai repede la mamaia.
A mancat mielul? o intrebam gafaind si aveam lacrimi in ochi daca mielul nu ma asteptase pe mine sa-mi adun de 10 ori papucii de prin gradina. Daca era fara lacrimi, luam biberonul si hraneam mielul, cred ca oaia facuse doi si nu prididea cu ei.
Altadata, am avut o scroafa care a fatat vreo 7-8 purcei, intr-o noapte. Foarte prost obicei aveau animalele astea sa fete noaptea, imi doream mult sa vad cum se nasc puii lor. Dimineata, am fost avertizata sa nu ma intorc de la scoala cu toata clasa, la vizionarea purceilor. Exact asa am facut, am venit cu 8-9 fetite, eram clasa I, si am imaginea haioasa a purceilor fugariti si tavaliti prin curte, ba mai mult ai mei le pusesera fundite rosii, ca sa nu-i deoache toata clasa I.
Prin liceu, aveam un profesor de mate idiot si eram in situatie de corigenta, umar la umar cu 70% din clasa. Tata a venit pe la noi, stateam singure in apartament – eheee, chefuri, fericire mare – iar eu am inceput sa ma jelesc. M-a incurajat si mi-a zis sa vin la tara dupa ce rezolv cu matematica, pentru ca a facut prostia sa ia un pui de caprioara gasit pe camp. Bambi in viata reala, era abia fatat si se ridica tremurand pe copitele negre si lucioase, mici cat unghia mea. L-am crescut cu biberonul si a murit in conditii tragice, mi-am jurat de atunci ca nu o sa smulg nicioadat un animal salbatic din mediul lui.

Copiii mei sunt crescuti intre betoane, aud cum face vaca din carti scumpe cu casete sonore, desi ne straduim sa-i ducem la tara, la ferme, prin paduri, astfel incat sa nu creasca imaginandu-si ca vacile sunt mov si ursii polari beau multa Coca-Cola. Cu toate eforturile noastre, cartile raman baza, si odata inceputa campania Valluntar, editia a doua, am ales pentru Eva o carte plina de dragalasenia puilor de animale. Este o mica enciclopedie, de o foarte buna calitate grafica, plina cu fotografii si informatii despre puii animalelor. Intr-un fel, este si a lui Filipel, imediat ce va inceta sa rupa paginile cartilor, pentru ca poate fi folosita de la varste mici, asa cum sta mama cu puiul ei in pat si se uita la imagini cu alte mame cu puii lor.
La aceast varsta, Eva este interesata de informatii stiintifice despre viata animalelor. Va gasi interesant sa afle despre ecloziune si fatare, la acest capitol avem o pagina plina cu fotografii despre etapele fatarii unui manz, despre alaptare, ca sa nu creada ca doar ma-sa alapteaza si despre purtarea puilor. Se pare ca unele animale sunt AP la acest nivel superficial, fara mommy-wars-ul din lumea oamenilor.

O carte frumoasa, cu sute de specii de animale si peste 1000 de fotografii cu puii lor surprinsi in diferite ipostaze. Cum se nasc, cum cresc, cum sunt ingrijiti, de ce au nevoie de somn – la noi somnul este inca privit ca o pierdere de timp, copiii mei nu dorm, aproape ca lesina de istoveala – o zoologie distractiva pentru puii de om, dar si pentru parintii lor, pariu ca nu stiati despre puii de cameleon ca nu-si pot schimba culoarea si sunt purtati pe corpul mamei cameleon, care astfel ii camufleaza si ii apara?
Ultimele doua capitole sunt despre puii animalelor de oras, mai familiari copiilor, respectiv puii animalelor de ferma. Am mai spus de fotografii ca sunt de nota 10 cu plus?

Recenzia face parte din campania Valluntar a editurii ALL cu sprijinul Romsilva. Pentru fiecare 15 comentarii, editura va planta un copacel in numele blogului si al cititorilor lui

pui de animale

12 gânduri despre „1001 pui de animale

    svea77 a spus:
    21 Februarie 2013 la 10:19 AM

    Inspirata campanie dar inspirata a fost si alegerea ta! Este extrem de important pentru cei mici sa vina in contact cu animalutele si daca de multe ori viata citadina pune nenumarate bariere in cunoasterea pe viu a mediului natural al necuvantatoarelor, o carte deschide orizontul spre cunoastere a celor mici dar si catre motivatia de a face un mic popas la o ferma, la tara, la zoo etc. O recenzie buna, ca de obicei! 🙂

      adra_bell a răspuns:
      21 Februarie 2013 la 10:53 AM

      as fi vrut sa pun un filmulet cu Eva jucandu-se cu niste catelusi, cum o trageau de codite si o considerau de-a lor, dar nu stiu ce a facut youtube-ul, de nu nu-mi pot accesa filmuletele

    Claudia a spus:
    21 Februarie 2013 la 10:45 AM

    Foarte utila cartea. Eu locuiesc in provincie si baietelul meu are posibilitatea sa vada animalute nu doar din carti dar tot o consider utila mai ales ca din cate vad sunt poze cu multe animale (nu doar cele domestice) da si cu pasari.

      adra_bell a răspuns:
      21 Februarie 2013 la 4:47 PM

      si noi tot in provincie, si avem si rude la tara, dar parca nu-i acelasi lucru. Si normal ca sunt mai si animalele salbatice sau exotice pe care nu le poate vedea live:)

    Lacrima a spus:
    21 Februarie 2013 la 10:59 AM

    suna bine! Thea intotdeauna trebuie sa stie TOATE detaliile, deci enciclopediile sunt pe gustul ei. O sa o cautam in librarii. Multumim!

    Alexandra Popescu a spus:
    21 Februarie 2013 la 4:27 PM

    arata tare bine pozele, intr-adevar! o s-o pun pe lista de idei de cadouri pentru bunici, cand mai intreaba ce au copiii nevoie din tara 🙂

      adra_bell a răspuns:
      21 Februarie 2013 la 4:45 PM

      din pacate a trebuit sa scot toate fotografiile. Eva inca nu a vazut-o, dar cred eu ca va fi incantata

    mariana a spus:
    21 Februarie 2013 la 4:44 PM

    foarte fain, asemanatoare cu oenciclopedie ce i-am luat-o Dianei de mos craciun; si acolo sunt foarte frumos colorate, au despre animalele salbatice, domestice, pasari, si cu puii, cum se nasc, unde cresc, despre cum se face painea, ce se foloseste de la fiecare animal sau pasare domestica, e destul de grosuta si am luat-o la oferta; numai ca la unele pasari trebuie sa caut prin dictionare ce sunt in traducere ca nici eu nu le stiu dupa penaj si colorit;
    sa va fie de folos

    Xelomon a spus:
    21 Februarie 2013 la 4:52 PM

    o s-o cautam si noi, merci de pont!

    Loryloo a spus:
    21 Februarie 2013 la 9:04 PM

    Cartea asta i-ar placea la nebunie nepotelului meu! 🙂 Multumesc pentru recomandare.

    Monis a spus:
    22 Februarie 2013 la 12:45 PM

    Merci de recomandare!

    casadincamp a spus:
    23 Februarie 2013 la 12:39 PM

    asa frumos ai scris! felicitari
    cartea suna tare tare bine…eu de ce nu am vazut-o?
    dar ma bucur ca am citit de ea la tine pe blog.

Lasă un răspuns

