Martisor

Publicat pe

Dincolo de marea veste ca a venit o invizibila primavara, avem multe evenimente.
Seara de seara, o mancam pe carte, unii la propriu, altii la figurat. Eva isi ia o carte cu litere mai mari si text mai putin, sa nu piarda randul si citeste. La inceput cateva cuvinte chinuite, dar a evoluat in doar cateva zile. Nu am pus-o niciodata sa citeasca, copiii au o dorinta nativa de cunoastere si de invatare. In alte seri scrie, si chiar sare calul, are un carnet din care umple pagina dupa pagina de cifre ondulate si induiosator de strambe. Crede ca dupa ce il termina poate sa mearga direct la facultate. Filipel se aseaza langa ea si fie o sacaie rozandu-i creioanele si incercand sa-i rupa cartile, fie roade linistit un rest de carte.

martisor4

De 1 martie s-a asigurat ca o sa o iau de la gradi pentru ca avea ceva sa-mi dea. O sa-ti fac un martisor, mama! iar eu m-am grabit sa termin pisica pe care a cusut-o dintr-o pijamaluta de cand era Eva bebelus. O pijamaluta deformata la spalat care statea demult pusa bine, nu ma induram sa o arunc, unele lucruri inutile imi sunt dragi, pijamaua alba cu flori roz era purtatoarea acelui miros suav de piele fina si calda, inmagazinase nenumarate seri cu rasete zglobii, gadilaturi si pupici. Am plecat s-o iau de la gradi tinand strans la piept pisica bearca si cam zbanghie, am primit cu multa emotie primul martisor, cel mai frumos din lume, si am asteptat sa gaseasca pisica ascunsa in maneca hainutei. Acum o cheama Daria si s-a alaturat plutonului de pisici cu care Eva doarme in pat. Filip o mangaie si el pe furis, iar cand Eva nu-i acasa, o poarta de colo colo pret de cateva minute, dupa care o uita in vreun colt.

martisor2

martisor3

martisor1

Vestea trasnet este ca Eva se marita. „Nu chiar acum, cand o sa fiu ca voi, dar nu asa de batrana”. Nu stiu cine pe cine a cerut, se pare ca au fost amandoi de acord, au planuri bine puse la punct, au vorbit chiar si de copii, vor avea doua fete.
Cum o sa le cheme? Gherghina si Sulfina? Paraschiva si Stana?
Asta o sa hotarasc eu cu sotul meu, mai mami,ma!

Mi se pare corect.

Lasă un răspuns

