Evaluarea pentru clasa zero – primul examen al Evei

Publicat pe Actualizat pe

Nu vreau sa sperii pe nimeni cu titlul acesta, evaluarea a fost o simpla formalitate, asa cum ma si asteptam, termenul de examen ma amuza insa. In primul rand ca e un stres inutil la care sunt supusi niste copii de nici 6 ani, un fel de ridicol cu mot. In al doilea rand pentru ca mi-am amintit cum imi povestea M ca era speriat in copilarie cu examenele, „o sa cresti si tu mare si ai sa vezi, o sa ai examene de dat, nu va fi asa usor”. Intr-o zi a dat peste niste prezervative, i s-au parut niste baloane mai ciudate si a intrebat ce sunt. Raspunsul a fost un non-raspuns, „o sa cresti mare si ai sa vezi atunci”. Logic ca a legat cele doua atributii ale crescutului mare si coroborat cu limbajul non-verbal al parintelui, atunci cand venea vorba de ceva „de rusine” a tras concluzia ca inainte sa pleci la un examen, iti pui prezervativul la locul de rusine si in timpul examenului faci pipi netulburat.
Deocamdata i-am spus Evei ca prezervativele sunt baloane si nu i-am pomenit nimic de examen. Doar ca va merge sa discute cu niste doamne psiholog, la fel cum e si nasa ei, care vor sa se asigure ca la scoala nu-l inscriem pe Feli ci venim cu o fetita mare. Teama tuturor parintilor, si a mea de altfel, a fost ca nu cumva copilul sa refuze sa vorbeasca, asa cum li se intampla copiilor in prezenta strainilor bagacioci care pun intrebari. M-am bazat pe faptul ca totusi e vorba de niste psihologi care vor sti cum sa vorbeasca cu fetita mea si m-am bazat mult pe ea. E un copil crescut cu multe dragoste, cu dragoste aratata, am incredere in ea si are incredere in noi. La evaluare nu a mers cu mine ci cu M, care a inregistrat cu telefonul, asa ca m-am distrat si eu putin ascultand cum a dat Eva examen din pisici, vacute si capre.
Parintele este doar cu prezenta acolo, M a fost trimis pe o canapea iar Eva invitata sa ia loc pe un scaun. A refuzat sa stea pe scaun, zicand intai ca ea sta in picioare, apoi s-a dus langa tatal ei pe canapea. A luat si niste cuburi cu ea, cu care a construit un castel, fara sa i se ceara.
La inceput n-a prea vrut sa vorbeasca, primele intrebari au fost de imprietenire, apoi a raspuns la intrebari. A refuzat sa coloreze o foaie pe care i-au dat-o doamnele, a povestit despre fratiorul ei, i-a spus uneia la ureche cum il cheama pe prietenul ei de la gradi, dar cum e secret nu voi spune aici.
Intrebarile au fost sub nivelul de 5 ani, i-a aratat niste cartonase cu animale si a intrebat-o cate ceva despre fiecare, apoi a pus-o sa povesteasca ce face ea intr-o zi.
„Stau numai la televizor, nu fac nimic” adaptare la varianta mea „Sa facem si noi ceva, doar nu vrei sa stai numai la televizor”
Apoi a spus ca se uita la desene neaparat urate, dar n-a vrut sa povesteasca despre nici un desen, desi acasa nu-i tace gura tot vorbind despre animalele fratilor Kratt si despre cum va merge ea in Centopia.
Cam atat, n-am inteles chiar tot din inregistrarea de pe telefon. A durat in jur de 10 minute si s-a urmarit exact ce ma asteptam. Copilul sa nu aiba retard, sa aiba o oarecare coordonare, sa comunice si sa fie sociabil. Nu-i nici o problema daca nu-i din cale afara de sociabil, pana la urma si asocialii fac scoala, jur pe rosu.
Mi-a placut de Eva ca a stat pe pozitii, nu s-a intimidat si a refuzat atunci cand nu i-a convenit ceva. Serios, daca un adult ar avea o iubire ascunsa la inimioara ar striga in gura mare, sau ar fi secret?

Sa nu uit si concluzia Evei: „au fost doua doamne care mi-au pus intrebari de copii mici”

13 gânduri despre „Evaluarea pentru clasa zero – primul examen al Evei

    Iulia Spinu a spus:
    5 Aprilie 2013 la 5:46 PM

    Foarte tare Eva: „Stau toata ziua la TV =)))) „

      adra_bell a răspuns:
      7 Aprilie 2013 la 12:33 PM

      precum si: „ce invatati voi la gradinita?” „nimic important”:)))

    Mihaela a spus:
    5 Aprilie 2013 la 6:34 PM

    Cum adica pisholog. Asta e un fel de testare psihologica. Mi se pare aiurea. Ce drept au acele doamne sa spuna Da sau Nu. Adica viitorul unui copil de 6 ani depinde de acele doamne psiholog. Unde sunt trimisi cei cu retard, necomunicativi, cei care nu sunt sociabili sau nu au oarecare coordonare. La ce folos toate campaniile de integrare a copiilor speciali in scoli daca exista asemenea evaluari.

      adra_bell a răspuns:
      5 Aprilie 2013 la 7:02 PM

      Mihaela, asta e parerea mea, despre retard etc, adica asta cred eu ca se urmarea. Nu stiu unde sunt trimisi, unii la scoli speciale, pentru altii amana un an. Da, sunt un fel de teste psihologice de evaluare, se gasesc si pe net.

      adra_bell a răspuns:
      5 Aprilie 2013 la 7:04 PM

      ah, nu e viitorul copilului in joc, copiii care nu fac 6 ani pana la 31 august, trec prin testare. Restul intra in cls zero fara nici un fel de evaluare.

    Mihaela a spus:
    5 Aprilie 2013 la 8:39 PM

    Am inteles cu 6 ani, Scuze, dar ma irita cand aud de evaluare psihologica copii cand acestia nu au nimic.

      adra_bell a răspuns:
      5 Aprilie 2013 la 9:11 PM

      da, pt ca incerci sa vezi daca un copil de 5 ani jumate este la fel de pregatit – nici nu gasesc exprimarea corecta – ca unul de 6 ani, f dificil de cuantificat….

    amunteanu a spus:
    6 Aprilie 2013 la 12:48 PM

    eu imi amintesc cu mult drag de invatatoarea mea care a mutat muntii in clasa a 4a sa nu trecem prin testare de departajare pentru ca este un stres inutil si nu vrea sa ne desparta. A reusit sa imparta clasa in doua parti, cei mai buni au ramas intr-o clasa iar ceilalti au fost impreuna la alta clasa, fara sa trecem prin teste si sa ne imprastiem care incontro.

      adra_bell a răspuns:
      7 Aprilie 2013 la 12:34 PM

      a, da, imi amintesc ca la un moment dat era si o astfel de testare. Alta tampenie! O mai fi valabila?

    amunteanu a spus:
    6 Aprilie 2013 la 12:48 PM

    iei, si am reusit sa comentez, de cateva luni nu mai reuseam:):):)

    Andreea Ago a spus:
    6 Aprilie 2013 la 8:51 PM

    Hei, hei, hei….ati fost norocosi…la noi a durat cam 20 min testarea, au fost pe putin 20 de criterii de urmarit: numarat creioane,enumerat zilele saptamanii, cuvinte opuse, prins/aruncat mingea, recunoscut anotimpuri din diverse fise, diferente intre ieri/azi/maine, nume de prieteni, culori..si inca altele..nu imi vin acum toate in cap..si toate notate cu 1 sau 0….mie mi s-a parut cam mult, am fost si eu acolo si am fost tare mandra de ea, saracuta, s-a descurcat de minune..la primul ei test..:)
    Chiar remarcase ca a luat si un 0 si am intrebat-o daca mai stie la ce si mi-a zis ca habar n-are…pe mine ma tinea de vorba o alta tanti cu diverse info si la inceput nu am fost pe faza la raspunsurile Evei…oricum, bine ca au trecut si peste asta…vom vedea din septembrie ce se mai intampla…pana atunci sa ne bucuram de gradi..cat mai este ea…:)
    Pupici si felicitari!🙂

      adra_bell a răspuns:
      7 Aprilie 2013 la 12:35 PM

      da, am inteles ca au fost orase in care au fost foarte stricti, ba chiar i-au criticat pe copii, brrr!

        Andreea Ago a spus:
        8 Aprilie 2013 la 5:38 PM

        Ba chiar au si respins cativa copii…cu siguranta au fost cativa copii si in comisia unde ne-am evaluat noi…complicat..:(

Lasă un răspuns

