Lupa de jucarie

Publicat pe Actualizat pe

N-am mai povestit demult perlutele lui big sis, mai ales ca trece printr-o perioada in care le scoate pe banda rulanta.

Eu ma uit la Reality TV si in pauza sunt si reclame unguresti. O chem sa vada o reclama la ceva iaurt cu fructe si-i spun:
Uite, Eva, copiii astia rad tot timpul si – culmea! – mananca!
Ei, mami, fac asa ca sa ne pacaleasca sa cumparam iaurt d-ala nesanatos. Pe tine deja te-au pacalit.

Dupa ce am avut o lunga perioada in care a vrut sa devina vrajitoare, credea ca eu stiu deja sa fac vraji pentru ca i-am scos niste jucarele pierdute de dupa ureche si m-a chinuit cateva seri la rand sa zbor pe matura, a trecut la vise mai reale

Mami, eu vreau sa ma fac cavalerita!
Fa-te!
Pai, trebuie sa-mi cumperi cal si armura!

Vino, vino repede, vreau sa-mi iei minge d-asta! Stiu ca am mai avut una dar s-a stricat.
Nu s-a stricat, a tinut fix o jumatate de ora, ti-am explicat ca daca arunci cu ea se strica si totusi ai facut-o praf. Alta nu-ti mai iau ca n-am bani de aruncat.
Lasa ca acum n-o mai stric, atunci aveam creier de om, acum am creier mare, de troodon.

Au fost la tara si n-am stiu de ei mai bine de ora, pur si simplu s-au jucat absorbiti la pompa de apa, fara sa se certe, ba chiar au colaborat perfect. Pentru doi copii care par sa faca mai degraba parte din specia Viscum album, asta este mare lucru.
Mai vreau o ora din aia, asa ca o intreb:
Eva, vrei sa mergem in week-end la tataie, sa va jucati la pompa?
Da, daaa, da, mami, da.
Bine, dar ii ducem si lui niste inghetata din congelator.
Aaa, nu, nu vreau sa ma joc la pompa pentru ca iarasi fac alergie d-aia in gat. (raceste, o doare gatul=alergie in gat sau verde-n gat)

apa1

Legat de inghetata, e reteta perfecta, se face foarte usor si e delicioasa, spune cineva care nu mananca inghetata cu anii. De fapt, nu-mi place inghetata din comert, am crescut cu inghetata de la tanti Florica, care avea o cofetarie la cateva case de noi. Cofetaria cred ca era a statului, dar masina probabil ca ii apartinea, cumpara o galeata de lapte proaspat de la cineva carea vaca, un castron de ou si le turna in masina. Cea mai buna inghetata care s-a inventat, acum cred ca s-ar sesiza directia de sanatate publica, dar atunci toti copiii satului mancau inghetata d-aia, fara oua stampilate, fara lapte controlat. Cand ne-am mutat la oras, am suferit o mare dezamagire, nu intelegeam ce-i cu untul ala dulce si congelat. Nici asta din zilele noastre nu-mi place, exceptand cateva sortimente scumpe, iar copiilor ma cam mustra constiinta sa le iau zilnic. Inghetata din congelator inlocuieste cu succes un mic dejun pentru mofturosi.

apa3

Iar ultima nu este o perla ci o descoperire eveasca. Imi cere un cub de gheata sa-si puna pe o julitura, il impacheteaza intr-o punguta mica in care fusese un nasture de rezerva si cand se topeste, ma cheama sa-mi arate lupa ei de jucarie.
Am facut o lupa de jucarie, uite, o tii peste scris si mareste litera.
Era adevarat, eu n-am stiut asta pana acum.

Update
Raspunsul lui M la intrebarea mea cum de a functionat punguta cu apa ca o lupa, si un mic autoportret. Am mai intrebat eu candva care-i diferenta dintre un jpg si nu stiu ce alt format si m-am ales cu o conferinta stiintifica de vreo juma de ora despre marimi scalare si vectoriale. Apoi spunem ca femeile au o gandire complicata si sunt greu de inteles.

apa4

2 gânduri despre „Lupa de jucarie

    GERMINA a spus:
    10 Mai 2013 la 8:04 AM

    Bine faci ca mai scrii din cand in cand perlele. Eu acum citesc perle vechi si realizez ca le uitasem uitasem.
    Faina explicatia lui M. Si ca sa te linistesc, schemele astea sunt in manualul de stiinte al lui Mihai, clasa a 5-a.

Lasă un răspuns

