Vama Veche, valuri, ventuze

Publicat pe Actualizat pe

Daca nu ar fi fost nevoie de bagaje cred ca nici nu mi-ar fi spus. M-ar fi trezit noaptea „hai sa luam copiii ca mergem la mare”. Noi mergem intotdeauna cu copiii, gasesc marea un pic plictistoare, dupa cateva zile chiar foarte plictisitoare, iar daca trece prea mult ma pun pe plans ca vreau sa plecam. Nu glumesc, chiar am facut asta, dar inainte de copii. Acum ii vad pe ei ca se bucura si parca-i altceva. Reiau, m-a anuntat cu nici 24 de ore inainte, „sa nu le spui copiilor, plecam maine noapte la mare, eu zic ca pe la 2.30-3 ar fi bine”. Ceva-ceva tot le-am spus, o minciunica, imi era sa nu se trezeasca si sa se sperie. Lemn au fost amandoi, i-am depus adormiti in scaunele lor, si am mers foarte bine pe autostrada, unde nu-mi explic cum de nu am platit nici o taxa. Cand s-au trezit, le-am spus ca mergem la Gostinu si i-am zorit sa adoarma la loc, am ajuns destul de devreme si ne-am dus direct pe plaja mica de la 2 Mai. Pentru Eva surpriza a fost uriasa, stralucea si avea un zambet care inghitea tot Universul. Filip a fost circumspect, si nu s-a lasat dus de pe cearceaf, dar nici nu l-am grabit, gandindu-ma ca lui ii place mult sa se joace cu apa si pana la urma va indrazni.
Dupa o tura scurta prin Vama, n-am gasit-o pe gustul nostru si ne-am intors la 2 Mai, cu ceva noroc am gasit libera o camera la pensiunea unde am mai stat. Ba chiar ne-au recunoscut oamenii, Filip l-a vrajit pe proprietar si am avut si babysitter sau babyentertainer gratuit.
Marea ca marea, am facut si poze clasice cu picioare in valuri si picioruse in nisip, cu Eva in apa de unde nu puteam sa o scoatem si Filip pe nisip, de unde nu-l convingeam sa plece. A indraznit de cateva ori sa lase cate un val sa-i atinga varfurile degetelor de la picioare, dar cand l-am luat in brate sa intram in apa s-a pus pe plans. Chiar si mufat a observat ticaloasa mea stratagema, asa ca am renuntat.
Am mers cand la 2 Mai, cand la Vama, destul de aglomerat, desi incomparabil mai liber decat nordul litoralului, relaxant totusi ca nu urla nici un hit modern pe plaja si nici o manea de la vreun bar. Sigur, la plaja MASH se mai auzea Beatles, dar asta ne place.

vacanta1

vacanta2

vacanta10

Seara am mers la sud de Vama Veche, aproape de frontiera, unde Eva a adunat un fel de ramasite de planta, M zice ca e gheara-dracului, a umplut o sticla de 2 litri, si acum are planuri de imbogatire cu ele, daca va doriti niste tulpini negre, lemnoase si destul de estetice, stiti la cine sa apelati. Soare rasarit din mare iarasi n-am prins dar l-am surprins apunand dupa ciulinii din Vama. Momentul meu preferat este dupa caderea intunericului, cu noi 4 stand lungiti pe o patura intr-un lan de floarea soarelui si vanand Perseide. Palariile de rasare fantomatice in jurul nostru, o secera de luna ireal de portocalie agatata la marginea lanului, marea vuind in partea cealalta si noi laudandu-ne cu stelele cazatoare vazute. Eva ar fi vrut sa prinda una si sa-i taie coada dar am convins-o ca mai cad si anul urmator.

vacanta3

www.myeva.wordpress.com

Scurta pauza la pranz, in Constanta, unde am dus-o pe Eva la Acvariu. Am amintiri de copil de aici, un loc urias, cu bazine enorme in care inoata rechini, in realitate e micut tare, nici urma de rechini, cei mai mari pesti sunt niste nisetri, dar Evei i-a placut foarte mult si a vazut din prima pisica de mare, pe care o admira de la fratii Kratt.

vacanta5

La intoarcere, ne-am gandit sa ne mai oprim putin la Corbu, unde am mai fost acum 3 ani, tot in trecere. Pentru ca am fost acuzata pe un forum de turism ca promovez plaja Corbu ca destinatie turistica, o sa fac o scurta paranteza si o sa pun ca pe blogul asta nu promovez nimic. E un blog de familie unde scriu despre ce-mi place si cateodata despre ce nu-mi place. Plaja Corbu este parte din rezervatia Deltei Dunarii, scrie mare chiar la intrare, asadar nu campati pe plaja, s-a inteles? Iar daca totusi campati, nu spuneti ca stiti de la mine ca sa nu ma traga in teapa aia de pe forumul respectiv. Si daca tot am ajuns aici, sa nu va mai prind ca va duceti la Eforie fiindca e naspa, mie nu-mi place.

Plaja era la fel de frumoasa ca data trecuta, cu nisip alb, apa mica si calda la mal, un debarcader micut de unde copiii se aruncau intr-o fericire in apa un pic mai mare de un metru. Alba, curata, o bogatie de scoici mari si nesparte, am zis aici e aici, ori intri in apa, Filipele, ori te intorci acasa scaldat ca o vrabie, doar in nisip. M-am gandit ca daca se sperie sigur uita pana anul urmator, asa ca l-am luat cu blandete si cu vrajeli ca o poate stropi pe sora-sa cat vrea. Dupa 5 minute era ametit de fericire, sarea de pe ponton direct in valuri. Acum pot spune ca a fost si Filipel la mare. Poze de la Corbu nu prea am, doar p-asta cu „ventuza”, e la fel ca data trecuta, in dreptul barcilor s-a construit un mic debarcader de unde puteti sari in apa, chiar si adultii ne-inotatori.

vacanta6

www.myeva.wordpress.com

Venit, vazut, placut, dormit sanatos, bucurosi de fericirea lor si plini de speranta ca le-or fi prins bine aerosolii.

4 gânduri despre „Vama Veche, valuri, ventuze

sofia a spus:
    17 August 2013 la 12:30 AM

Sot programeaza totul din timp, se streseaza, ma enerveaza,ma pune si pe mine sa fac liste:)) ….. nu-l ascult. O singura data am mers la munte fara cazare, si tot drumul a bombanit:)). Frumos a fost la marea voastra.

adra_bell a răspuns:
      17 August 2013 la 10:07 AM

M e exact invers, nu programeaza niciodata nimic, adesea plecam unde se pune degetul pe harta. La inceput ma stresa si pe mine, dar nu s-a intamplat vreodata sa n-avem unde dormi. Bine, suntem si genul care evita locurile aglomerate

Dana C. a spus:
    22 August 2013 la 1:45 PM

Ce ne-am mai scufundat noi cu masina in nisip, omu’ era disperat, pana am gasit niste oameni „de bine” care ne-au scos…e drept ca m-or fi vazut si pe mine cu domnita in brate (asta era anul trecut, avea un an) si li s-a facut mila🙂

adra_bell a răspuns:
      26 August 2013 la 6:46 AM

sa ramai cu masina in nisip, la Vama, pare o experienta initiatica:d, ni s-a intamplat si noua. Tot asa, cu Eva mica