Jerusalem artichoke absolut intamplator sau o poveste cu topinambur

Publicat pe

Am tot umblat zilele astea cu aparatul dupa mine si am gasit diverse plante, nu ca n-ar fi fost acolo dintotdeauna, dar abia acum le vad eu, si totusi, surpriza mare era chiar la mine-n curte. Ah, sa nu uit, planta necunoscuta cu fructe ciclam din postarea anterioara are un nume cat se poate de indecent, facand pereche excelenta cu pizda-tigancii. Se numeste coaiele-popii, scuzati limbajul, si este cat se poate de otravitoare.
Revenind la curtea mea, in spatele casei, vecinii au niste flori inalte, tulpina are cam doi metri, floarea arata ca floarea-soarelui, dar ceva mai mica. Am intrebat-o pe vecina ce floare este dar n-a stiut sa-mi zica si mi-a confirmat ca se inmulteste teribil dupa ce i-am atras atentia ca au trecut cateva la mine-n curte, ceea ce oricum mi se parea foarte frumos din partea lor.
Astazi am descoperit ca am o gramada de napi porcesti pe langa gard, a venit tata si mi-a zis ca planta aia are radacini bune la gust si ca s-ar numi morcovi albi. Am sapat putin si am scos cateva radacini, prea mici cred eu, probabil sunt mai bune spre sfarsitul lui noiembrie.

napi

Este intr-adevar inrudita cu floarea-soarelui, in romaneste se mai numeste picioica, mar de pamant, cartoful saracului iar in engleza are la fel de multe denumiri, impamantenite fiind Jerusalem artichoke, sunroot, topinambour.

Nu mi s-au parut prea gustoase in stare cruda, maine le gatesc, am ales o reteta al lui Jamie O.

600g topinambur se curata, se taie felii si se pun intr-o tigaie cu putin ulei incins. Se prajesc pana devin aurii pe ambele parti. Se adauga niste foi de dafin, doi catei de usturoi taiati fin, sare, piper si niste otet balsamic. Se pune un capac si se gatesc 20 minute la foc mic. Se ia capacul, se indeparteaza frunzele de dafin, se mai tin un minut-doua pe foc si sunt gata. Insotesc excelent carnea sau pestele. Va spun maine ce mi-a iesit.

6 gânduri despre „Jerusalem artichoke absolut intamplator sau o poveste cu topinambur

    Gust de viata curata a spus:
    10 Septembrie 2013 la 9:36 PM

    Sa incerci si un piure simplu-e gustos si cremos. Napii astia contin faimoasa inulina, un carbohidrat complex care, o data ajuns in intestin, promoveaza cresterea de bacterii bune (lanturile de bifidus, acid lactic) si, desi este alcatuit din 96% fructoza, pentru asimilarea lui corpul nu foloseste insulina, deci e potrivit si pentru cei care se lupta cu diabetul.

      adra_bell a răspuns:
      11 Septembrie 2013 la 7:41 PM

      si in curele de slabire am citit ca-i indicat. Multumesc, acum ca stiu ce e, o sa las cateva tufe langa gard

    Delia a spus:
    11 Septembrie 2013 la 1:47 PM

    Am mancat de astea acuuuuuu vreo 20 de ani :-)) Chiar uitasem de ele. Asa le ziceam si noi, picioici; cresteau salbatice in gradina unei vecine. Le sapam, curatam, spalam si le mancam crude.

      adra_bell a răspuns:
      11 Septembrie 2013 la 7:43 PM

      Crud am mancat si eu unul, dar drept sa-ti spun nu m-a incantat. Uite ca n-am avut timp sa-i gatesc azi. Si astia tot de la vecina, dar au trecut si la mine pe sub gard:)

    alina downunder a spus:
    24 Septembrie 2013 la 3:32 AM

    Vai, ce tare! Aveam curtea plina de ele, ne faceam unghii false din petalele lor si cantam (ma rog, mai mult tiuiam😛 ) din ele. Habar n-am avut ca astea erau flori de napi/Jerusalem artichoke! Pfff …

      adra_bell a răspuns:
      28 Septembrie 2013 la 7:09 PM

      avem chiar si fata blocului:)))

Lasă un răspuns

