Stresul la gaini

Publicat pe Actualizat pe

Suntem deja in a doua saptamana de scoala si nu e zi sub soare in care sa nu ma mir, sa nu injur, sa nu ma inchin, fac vreo 5 temenele si ma intreb daca exista intr-adevar atat prostie sub soare sau numai eu dau peste ea.
Episodul 1 deocamdata pentru ca mai am si altele.

Scoala a inceput pe 16, trecem direct a doua zi, pe 17, marti. In clasa Evei, a venit o echipa medicala, stiti voi, oameni in halate albe. Le-a facut un mic control. Ceva total nevinovat am putea zice. Ei bine, nu-i deloc asa. Conform legii drepturilor pacientului, a codului de etica al Colegiului medicilor si unui cod asemanator al moaselor si asistentelor, minorul nu poate fi examinat fara acordul tutorelui legal/parintelui.
Pe langa asta, minorul este om cu maini, cap, picioare, sentimente si frici. Si dragii de ei, au multe frici si le gestioneaza mai greu decat noi. Fiind om, are dreptul sa fie tratat omeneste, adica examinat intr-un cadru intim. La examinare, parintele poate cere sa fie de fata, insotit de o alta ruda.
Asadar, trei indvizi in halate albe intra in clasa si se apuca pe examinat 27 de prichindei de 6 ani. Ajung la Eva care are o alergie, noi oscilam intre alergie la insecte – purici de la maidanezii care strabat curtea la tara, pentru ca pe Nero l-am despuricat – si alergie la detergent. Alergie inseamna bubite pe burtica. Si se pun pe holbat si pe dat cu parerea ca-i una, ca-i alta, ba pojar, ba varicela. Copilul sta stingher, cu bluza ridicata, speriat. Dupa care se uita in parul ei, strans legat in doua codite impletite si „li se pare” ca ar vedea ceva oua de paduchi.
Mi se pare ca exista acest diagnostic „mi se pare”. In urma unei asemenea acurateti profesionale, o despletesc acasa, si o puric cu atentie, scotand din parul ei fix doua fire de nisip, ramase de cand s-a dat peste cap pe plaja si a fost masiv infestata. Cu nisip.
Co-autorul ii comunica invatatoarei sa stea linistita ca e o alergie (sub tratament) si o alarma falsa, pardon chioara, pentru ca nu-mi imaginez ce au vazut halatele albe in parul Evei. Se duce apoi la cabinetul asistentei si-i spune sa nu mai examineze niciodata copilul fara sa ne informeze in prealabil si fara sa aiba acordul nostru. Asistenta lesina cand aude asta, lesina de mirare pentru ca dumneaei nu si-a imaginat ca ar putea veni vreun parinte cu pretentia asta. Dupa care da vina pe doctor.
Pe Eva am intrebat-o cum s-a simtit.
Rau, mami, m-au pus sa-mi ridic tricoul si apoi se uitau toti la burtica mea.

colegiu

Sa recapitulam:
Copilul e om si are dreptul sa-i fie protejata intimitatea si demnitatea. Vaccinarile si examinarile medicale n-are trebui sa se faca in nici un caz in clasa. Nu sunt purcei de la ferma, sunt copii.
Si explicatia titlului. In urma mai multor cercetari s-a ajuns la concluzia ca gainile ouatoare se streseaza foarte usor, rezultatul fiind scaderea ouatului.
Pasarile alea proaste sunt atat de sensibile incat aparitia unei echipe de medici le face sa innebuneasca de stres. In multe ferme s-a dispus ca medicii sa nu mai intre in hale imbracati in halate albe.
Copiii nostri destepti nu merita atata consideratie.
Parintii lor n-au dreptul sa fie respectati nici cat negru sub unghie.

3 gânduri despre „Stresul la gaini

    adra_bell a răspuns:
    24 Septembrie 2013 la 10:02 PM

    Comentariu de pe Facebook
    „Mihaela Salajan: nu se poate comenta pe blog…dar nu pot sa zic decat „oh my god!” Noi si acum suntem anuntati (la 10 ani) ca va urma controlul anual facut incabinetul asistentei scolare, cu cate un copil pe rand, si daca dorim putem participa. In primii ani nu s-a facut acest control decat in prezenta parintilor, am fost la 6 ani si la 7 ani, apoi doar daca noi dorim sa fim prezenti. Si la cei mai mari e la fel, parintii sunt anuntati si pot participa la examinare daca doresc. Foarte brutala metoda, sa ii examineze asa…e absolut normal ca la varsta asta mica sa doreasca sa fie mama sau tata cu ei…iar eu iti doresc sa reusesti in lupta la care te-ai angajat. E bine ca sunt parinti ca tine care pun bariere in ceea ce majoritatea considera ca e absolut normal.”
    Mihaela locuieste in Suedia

    amunteanu a spus:
    25 Septembrie 2013 la 8:10 AM

    Ana, ma ingrozesc cand citesc despre ce se intampla la scoala. Noi suntem la grupa mijlocie si diferenta este majora fata de grupa mica. Sa plec din tara nu este o optiune, dar sper sa castig la loto pentur o scoala privata:(

    abisurile a spus:
    25 Septembrie 2013 la 1:48 PM

    Si apoi ne intrebam de ce naiba avem copii traumatizati. „Episoade” din astea le-am trait pe propria piele cand eram la scoala , si acum mi se face pielea gainii (na’ ca am facut si o legatura cu titlul) cand imi amintesc.

Lasă un răspuns

