Copacul buburuzelor orfane si teoria lapsusului

Publicat pe

N-am mai intrat pe blog pentru cu nu mai am cuvinte nespuse care ar merita scrise. Am doar imagini, fotografii mentale, nici aparatul de fotografiat nu l-am mai luat cu mine.
Imaginea unui baietel pe care mama l-a imbracat intr-o pereche de pantaloni cam largi iar baietelul fuge entuziasmat catre parcul cu leagane. Fuge pe alee, tinand mainile-n sus, dar pantalonii ii cad pana la genunchi. Se opreste pret de o secunda, ii trage inapoi cu gest grabit, ridicand iarasi mainile cu care pare sa-si ia avant. Pantalonii nu se lasa si iarasi ii aluneca, dezvelind scutecul bombat. Imagine de un comic dulce, cu mama hohotind in lacrimi in spatele baietelului care nu se lasa deturnat de la scopul lui de o pereche de pantaloni nazdravani.
Am brazii de pe marginea drumului, bradulmamă, bradulevă si bradulfeli, stand unul langa altul in ordine descrescatoare, numiti ba_au! pentru ca l-au intepat pe baietel intr-o zi cand mergeam sa o luam pe fetita de la scoala.
Am copacul buburuzelor orfane, un arbust cu aer exotic, vecin cu familia brad-au!, populat cu multe buburuze amortite de frig. Mai multe dimineti la rand, am salvat cate o buburuza punandu-mi-o pe deget ca pe o bijuterie si purtand-o pret de cativa metri, pana la soare. Cand a vazut-o dezmortita pe frunza si scotandu-si aripioarele diafane de sub platosa imbulinata, baietelul a exclamat satisfacut: bubu pa, a mama ei! In dimineata urmatoare ne-am oprit si am cautat indelung o alta buburuza care trebuia neaparat salvata.

Am si cuvinte doar ca nu-s ale mele. Sunt ale fetitei pe care o luam de la scoala si care ne ciripeste vesela in drum spre casa, scotand la lumina tot felul de teorii, cum ar fi teoria haosului mental, adica atunci cand nu-ti amintesti ceva in timp util.
„Nu este vina ta, trebuie sa vezi creierul ca pe un loc cu multi omuleti mici, care stau la niste masute incarcate cu teancuri de fotografii. Cand te gandesti la ceva, omuletii cotrobaie cu pricepere si iti livreaza fotografia potrivita. Cateodata, sunt mai lenti, sau obosesc, sau teancurile sunt prea imprastiate si nu gasesc la timp fotografia.”
Asa apare lapsusul.

„Printre alte meserii, ma gandesc sa ma fac si pictorita”

castel

Lasă un răspuns

