Stiloul

Publicat pe Actualizat pe

26 oct
Procrastinez.
In bucatarie, mai multe oale ma asteapta sa le umplu cu mancarea familiei pe week-endul acesta, si n-am terminat decat orezul cu lapte, stafide si nuca de cocos.
Am de pus la punct structura atelierului Picturici, mai putin pretentios spus ce voi face cu picii timp de o ora jumate. Sa fie frumos,sa fie distractiv, sa fie relaxant pentru ei. Si-mi doresc asta si pentru mine. Aici, am scuza ca nu merge netul, asa ca nu am cum sa cotrobai dupa Miro si portrete gen Picasso.
In dulap, ma asteapta un tricou de pictat cu un bebe zambaret si poznas care sa se suprapuna peste locul in care creste un bebe nenascut.
M-am refugiat in fata calculatorului si scriu offline, desi mi-as dori un stilou si o agenda, macar sa verific daca mai stiu sa scriu de mana. As putea cotrobai dupa stiloul pe care i l-am cumparat ieri copilei. Am asteptat-o in fata scarilor, supraveghind un Filip sturlubatic in soarele miezos de octombrie, si a iesit cu scurta atarnand stramb pe ea si cu cordeluta pe frunte, tinandu-se de mana cu o fetita la fel de aranjata, in spatele unei alte fetite care tinea la vedere o foaie A4 pe care scria mare “Luni sa avem cu toti stiloul”. Cand am intrebat-o de stilou, a izbucnit in plans si a trebuit sa ne asezam pe o banca ca sa prind printre hohote o farama de sens. Dezarmata, am scos repede o ciocolatica din buzunar, ciocolatelele cat degetul mare au efect fulminant de uscare a lacrimilor asupra fetitelor de clasa zero, iar pe baieteii sturlubatici ii linistesc pret de 2-3 minute. Cat sa scoti la iveala legatura stranie dintre stilou si apa data la soricei.
Am incercat sa-i povestesc despre stiloul meu Senator cu care am scris toata facultatea, despre penita care aluneca usor pe foaie, desenand cu rapiditate litera dupa litera, astfel incat sa tii ritmul cu unii profesori care vorbeau turbat de repede. Il gasisem in campus, zacand julit pe jos, strigand dupa mine.
“Nu pot sa sterg daca gresesc ce am scris cu stiloul”
Imi imaginez ca stiloul a fost folosit ca amenintare de o invatatoare care nu le da voie cu guma de sters, are doar ea o guma, iar copilul care a gresit cere voie sa stearga. Copiii “gresitori” – exista acest adjectiv, Eva l-a invatat din prima saptamana de scoala – au si ei gumite ilegale prin buzunare si le scot pe furis, transformand in faramele mici si murdare greseala cea grava si suflandu-le pe ascuns, astfel incat fisa lor de lucru sa para perfecta. Doamna desigur ca observa si atunci le zice pe ton aspru:
“Lasa, ca o sa vedeti voi, cand o sa scrieti cu stiloul, n-o sa mai puteti sterge ce ati gresit!”
I-as fi spus de toate stilourile mele de eleva, primele isi cracanau penita sub apasarea stangace a unei maini mici, curgeau inexplicabil murdarind unghiile roase care trebuiau sa fie mereu curate si mansetele albe cu danteluta, frumos calcate de mama. Ba nu, primele erau stilouri “scumpe”, chinezesti, cu penita de aur, primul-primul a fost stilou de 200 lei, facut cadou de bunica, l-am pierdut dupa doua zile. Dupa ce am fost strasnic certata, am primit altul de 100 lei, care a avut aceeasi soarta cu predecesorul lui. Iarasi cearta, – tu, intr-o zi, ai sa-ti pierzi capul cu totul! – alt stilou, eram ca Danila Prepeleac, unul mai ieftin de 50 lei. Preturile mi le aduc bine aminte, stiloul mi se inmana cu codul de bare verbal, in speranta ca voi fi mai grijulie. Asta, ultimul, de 50 lei, era violet, avea un fel de cauciuc la capat, apasam ritmic pe el, in timp ce il cufundam cu grija in sticluta cu cerneala. Nu stiu ce i s-a intamplat, de atunci si pana la facultate am avut stilouri ieftine, romanesti, cu penita din metal ordinar, “ toc rezervor” , apoi pixuri care nu-mi dadeau nici un fel de bataie de cap.
Ciocolatica doar a uscat lacrimile, pana acasa am vorbit despre ingrijorarea pe care i-o dadea noua unealta de scris. Pe seara, am iesit sa cautam stilou. Echivalentul stiloului de 200 lei, din primele zile de scolarita ar fi pentru ea un Parker sau un Senator, pe care sa i-l inmanez spunandu-i pretul si repetandu-I sa nu-l piarda, sa nu apese prea tare pe penita si sa aiba grija sa nu greseasca, pentru ca toate greselile insumate fac din copilul normal un scolar gresitor. Apoi se aduna undeva intr-un catastif, in care se noteaza:
de cate ori ai uitat fundele in banca,
cate pete ai pe mansetele albe si ingrijit calcate,
cate lacrimi ti-au murdarit caietul “de curat”,
toate, absolut toate, literele si cifrele pe care le-ai scris urat la ora de caligrafie, de ai ajuns atat de rau la maturitate, scriind ca un doctor, sa nu inteleaga nimeni nimic din notitele de curs.
Am luat un stilou modern cu capat de pix, pe care poate apasa pana inteapa foaia, ba chiar sa dea si o gaura mica in lemnul bancii. In celalalt capat are o guma, o inventie minunata care sterge orice greseala. Am adaugat cateva abtibilduri cu pisici si am obtinut fericire cu zambete.
D-aia scriu acum la calculator, de drag si-a luat stiloul cu ea, de fapt cred ca a si dormit cu el azi-noapte.
Nota: Trebuie sa verific daca am scris corect “procastinez” si “abtipilduri”, dar n-am net. E posibil sa fie scris gresit, sunt sigura ca ma veti ierta iar daca nu, nu-i nimic, nu se mai noteaza nicaieri, am rupt demult catastiful cu toate greselile mele de scolarita.

2 gânduri despre „Stiloul

    Aralia Tamas a spus:
    30 Octombrie 2013 la 3:43 PM

    Imi aduc si eu aminte de rautatile invatatoarei… n-am luat niciodata 10 la caligrafie pentru ca mama s-a certat cu ea sa ma lase sa scriu cu mana stanga, si evident m-a taxat la caligrafie…. asa n-am luat niciodata premiul intai si plangeam amarnic in fiecare an pentru ca eu nu greseam nimic… Sunt chestii care au durut atunci si dor si acum, inca nu pot intelege cum un om mare se razbuna pe un copil pentru o prostie…

      adra_bell a răspuns:
      31 Octombrie 2013 la 11:36 PM

      nu mai e valabila abordarea aia cu mana stanga-mana dreapta. Acum ii lasa in pace pe stangaci

Lasă un răspuns

