Decembrie pe scurt

Publicat pe Actualizat pe

Imi propusesem pentru decembrie sa scriu in fiecare zi pe blog, un fel de calendar de advent, dar uite ca nu s-a putut si ajung din ce in ce mai rar. Iar wordpressul face si el multe figuri, imi cer scuze dar eu n-am scos pe nimeni de la followers, nu stiu ce eroare a fost, e de la ei.

In schimb, am fost cat se poate de creativi  acasa, pe de o parte avem presiunea asta cu serbarile de Craciun, pe de alta parte placerea atelierelor, la care Eva participa cu mult entuziasm.

Atelierele au fost si ele cu tema craciunistica, copiii au decorat globulete, au pictat ciorapi mari de panza in care sa le puna Mosul cadouri si au vazut niste filmulete cam comerciale de la Rovaniemi, satul lui Mos Craciun. Filmuletele au fost traduse de mine, voce pusa peste film, iar copiilor li s-a spus ca eu i-am luat interviu Mosului, moment in care Eva a facut ochii mari si s-a intors spre mine gata sa ma dea de gol, doar ma vazuse ea acasa inregistrand vocea.  Are si foarte multe intrebari  despre acest personaj misterios, dar inca alege sa creada.

Si mie imi plac atelierele, mereu se intampla cate ceva semnificativ. De data asta eroul meu personal a fost un baietel cu ochii de un albastru intens. Eric desenase un ciorapel foarte frumos, ingrijit, cu un glob superb si m-a chemat sa-i pun lipici dintr-un tub incapatanat care se infundase. Eu am apasat si am apasat pana cand lipiciul a explodat si s-a intins pe tot desenul. Mi-am cerut scuze, am incercat sa sterg, imi parea tare rau, dar Eric mi-a spus foarte calm ca nu-i nimic, se rezolva, o sa puna mai mult sclipici. Iar la sfarsit m-a chemat sa-mi arate ca a iesit foarte bine, a facut tot posibilul sa „ma impace”, sa nu fiu suparata. Am fost uimita de aceasta lectie de empatie de la un copil de 6 ani care incerca sa linisteasca un adult.

dec3

dec1

dec2
Operele Evei si Mosul de la Rovaniemi caruia copiii i-au trimis chiar si scrisori

Traditionala serbare scolara de Mos Craciun a aratat foarte mult ca serbarea Pomului de iarna, asa cum se numea in copilaria mea, cand Craciunul nu exista si Mosul de azi se numea Mos Gerila. Poezii peste poezii, cantece urmate de alte cantece, aproape o ora de stat in picioare pe scena pentru copii. In sala, cativa parinti cu fratiorii mai mici ai artistilor au fost admonestati sa-i faca intr-un fel sa le taca pliscurile. Macar costumul n-a fost o mare bataie de cap, Eva a fost o tarancuta veritabila, i-am facut doua fote dintr-un stergar traditional si au iesit acceptabil, iar M i-a facut o sorcova din hartie creponata.
dec5
Dupa asta a inceput fabuloasa vacanta de iarna, cu ceva teme pentru acasa – nu se dau teme pentru acasa la clasa zero conform programei – dar pana acum ne-am ocupat de ale noastre. Eva a pictat un tricou pentru prietena ei si i-a iesit atat de frumos incat ma gandesc sa o pun la munca serioasa pentru Picturici, iar azi si-au facut stele cu pisica, iepure si mult sclipici si au mers la colindat, ba chiar s-au intors cu ele intregi acasa. Eva a cantat si Filip a acompaniat-o prin interjectii.

dec4
Tricoul in lucru

dec6

Fotografiile de la atelier sunt ale lui Pixie

Lasă un răspuns

