Mini me

Publicat pe Actualizat pe

Și cum stăteam așa și mă uitam la el, cum cade a 10-a oară, cum se cațără, sare, fuge și aduce un braț de cărți, trântindu-le pe celelalte din raft, le aruncă in mijlocul camerei, apoi plânge după un cub de lemn, când îl primește i-l aruncă sora-sii în cap, starnind o furtună după o tornadă, uragane care nu se mai termină; cum stăteam și-l priveam, strângand din dinți și adunându-mi ultimele resurse de calm ca să le torn în voce, să nu mai țip iarăși, să nu mai scot vreo zicere d-aia de vine de demult, de credeam că am și uitat-o, dar revine ca si cum aș fi auzit-o ieri, nu acum 30 de ani; cum stăteam și-l priveam întrebându-mă de ce îmi e atât de greu, de ce mă lupt cu nervii mei, de ce mi-e poftă de un Xanax, deși n-am luat niciodata; stăteam și-l priveam strivind între dinti „copil dificil ce ești”, dând în schimb vina pe vârsta mea, cum că răbdarea s-ar duce cu vârsta, deși știu bine că la mine e tocmai invers, așa cum e logic să fie, dar uite-mă cum caut o explicație sfidând logica; cum stăteam și-l priveam cât e de prea zglobiu, prea agitat, prea predispus la accidente, prea nu se uita niciodata pe unde merge, prea nu mă ascultă deloc și-mi face în ciudă să vadă unde clachez – când se încăpățânează să curețe un măr cu cuțitul, zdrelindu-se iarăși la degete, când iese afară cu geaca incheiata la spate, când se zbate infinit la pus scutecul, când se suie pe TV-ul ancorat cu sârmă pe comodă, când sare de pe capul patului, dar nebunește de șchiopătează doua săptămâni;
Într-un astfel de moment, când stăteam și-l priveam, m-a izbit: Filip sunt eu. D-aia mi-e asa de greu, pentru ca ies la suprafață frustrări înăbușite de copil, d-aia mă simt atât de dezarmată și lipsită de soluții logice, iar primul impuls e să țip la el, ba chiar să-i ard una la fund.
Parcă merge mai bine de când am realizat asta. Știu ce trebuie să fac dar nu-i ușor. Să fiu îngăduitoare cu fetița din trecut oglindită in băiețelul de acum. Mini-me.

Lasă un răspuns

